SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Alling:

Målet är tveklöst att alla de tre alternativen ska finnas tillgängliga för BSC-användare inom kort.

"Så småningom" är nog en bättre formulering när jag tänker efter. Avvaktar eventuella förändringar och beslut från SweClockers sida för att undvika onödigt arbete, och prioriterar att laga befintliga features som gått sönder.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@UndaC @alling

det är a.touch eventhandlern som ställer till det. Lite grovt ett klick på fyra "försvinner" och då är det omstart browser som gäller eller manuellt knacka in www.sweclocker.com/forum

tar man bort den tex genom följande
Array.from(document.getElementsByClassName("nav-dropdown")).forEach(
function(element, index, array) {
var new_element = element.cloneNode(true);
element.parentNode.replaceChild(new_element, element);
}
);

så fungerar det utan problem

På gott och ont så kan jag nu lite javascript

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mats42:

@undc @alling

det är a.touch eventhandlern som ställer till det. Lite grovt ett klick på fyra "försvinner" och då är det omstart browser som gäller eller manuellt knacka in www.sweclocker.com/forum

tar man bort den tex genom följande
Array.from(document.getElementsByClassName("nav-dropdown")).forEach(
function(element, index, array) {
var new_element = element.cloneNode(true);
element.parentNode.replaceChild(new_element, element);
}
);

så fungerar det utan problem

På gott och ont så kan jag nu lite javascript

Vad kör du för enhet, OS och webbläsare?

Du stavade @UndaC fel för övrigt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vad kör du för enhet, OS och webbläsare?

Du stavade @UndaC fel för övrigt.

SurfacePro 6
Win 10 LTSB/LTSC
Edge chromium

Ublock orgin, noscript, UserCSS och Violentmonkey som extensions

För att förtydliga så är det alltså grovt i snitt ett klick på fyra när jag klickar på forum på förstasidan, inte vilka fyra randomklick som helst

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mats42:

SurfacePro 6
Win 10 LTSB/LTSC
Edge chromium

Ublock orgin, noscript, UserCSS och Violentmonkey som extensions

För att förtydliga så är det alltså grovt i snitt ett klick på fyra när jag klickar på forum på förstasidan, inte vilka fyra randomklick som helst

OK. Då kan jag tyvärr inte prova med liknande förutsättningar, eftersom jag inte har någon enhet med touchskärm som kan köra Windows. Men jag provade att köra din kod och såg ingenting som uppenbart slutade funka då iallafall (på min stationära PC med Ubuntu och Firefox). Det är for the record för övrigt <a class="touch"> inuti <li class="nav-dropdown">, inte <li>:n själv, som har event listeners ("click" och "pointerdown").

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

OK. Då kan jag tyvärr inte prova med liknande förutsättningar, eftersom jag inte har någon enhet med touchskärm som kan köra Windows. Men jag provade att köra din kod och såg ingenting som uppenbart slutade funka då iallafall (på min stationära PC med Ubuntu och Firefox). Det är for the record för övrigt <a class="touch"> inuti <li class="nav-dropdown">, inte <li>:n själv, som har event listeners ("click" och "pointerdown").

Tack för försöket.

Jag är som sagt väldig nybörjare på javascript så min kod är garanterat inte så där jättebra. Jag försökte med removeEventListner men fick inte till det så därav clone istället.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mats42:

Tack för försöket.

Jag är som sagt väldig nybörjare på javascript så min kod är garanterat inte så där jättebra. Jag försökte med removeEventListner men fick inte till det så därav clone istället.

Ja, haken med EventTarget.prototype.removeEventListener är att man måste skicka som argument den funktion man vill avregistrera (alltså samma objekt), vilket inte är möjligt om den inte finns i scope. Att istället klona noden i fråga är då en bra workaround – iallafall den bästa jag känner till.

Så här kan man skriva samma sak något bättre/tydligare:

Array.from(document.getElementsByClassName("nav-dropdown")).forEach(element => { const new_element = element.cloneNode(true); element.parentNode.replaceChild(new_element, element); });

Diff:

Array.from(document.getElementsByClassName("nav-dropdown")).forEach([-function(-]element[-,-] [-index, array)-]{+=>+} { [-var-]{+ const+} new_element = element.cloneNode(true); {+ +}element.parentNode.replaceChild(new_element, element); });

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

@UndaC, @jreklund: Som ni kan se alldeles ovanför detta inlägg buggar layouten ur när man klistrar in långa rader kod (antar jag).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Finns det darkmode?

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, haken med EventTarget.prototype.removeEventListener är att man måste skicka som argument den funktion man vill avregistrera (alltså samma objekt), vilket inte är möjligt om den inte finns i scope. Att istället klona noden i fråga är då en bra workaround – iallafall den bästa jag känner till.

Så här kan man skriva samma sak något bättre/tydligare:

Array.from(document.getElementsByClassName("nav-dropdown")).forEach(element => { const new_element = element.cloneNode(true); element.parentNode.replaceChild(new_element, element); });

Diff:

Array.from(document.getElementsByClassName("nav-dropdown")).forEach([-function(-]element[-,-] [-index, array)-]{+=>+} { [-var-]{+ const+} new_element = element.cloneNode(true); {+ +}element.parentNode.replaceChild(new_element, element); });

Jag tackar för lektionen och uppgraderar min kod

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta hur man ställer in konstant desktopläge när man surfar på telefonen. Har ni tagit bort den funktionen? Varför?

Permalänk
Medlem

snyggt...

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Alling:

@UndaC, @jreklund: Som ni kan se alldeles ovanför detta inlägg buggar layouten ur när man klistrar in långa rader kod (antar jag).

Funkar fint för mig i Safari och Chrome, men antar att du kör något Firefox-aktigt kanske?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Dum fråga och jag ber om ursäkt ifall den besvarats tidigar. Men ibland när jag ser att "Följda trådar" är orange vill jag gå och fortsätta från senaste inlägget jag läste. Fanns det inte en länk för detta tidigare?
Jag hittar en länk till sista sidan och sista inlägget, men inte senaste olästa. Antar man kan lägga till /forsta-olasta efter att man klickat, men det blir inte lika enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Funkar fint för mig i Safari och Chrome, men antar att du kör något Firefox-aktigt kanske?

Tänker ni fixa scrollklick för att öppna i ny flik i Följda trådar? Tredje gången jag frågar nu, om det inte är fler gånger än så.

Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Dum fråga och jag ber om ursäkt ifall den besvarats tidigar. Men ibland när jag ser att "Följda trådar" är orange vill jag gå och fortsätta från senaste inlägget jag läste. Fanns det inte en länk för detta tidigare?
Jag hittar en länk till sista sidan och sista inlägget, men inte senaste olästa. Antar man kan lägga till /forsta-olasta efter att man klickat, men det blir inte lika enkelt.

Ikonen innan trådnamnet tar dig till första olästa, är inte detta precis som innan?

Skrivet av anon5930:

Tänker ni fixa scrollklick för att öppna i ny flik i Följda trådar? Tredje gången jag frågar nu, om det inte är fler gånger än så.

Firefox.

Funkar för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Funkar för mig?

I Firefox aktiveras scroll-läget när man trycker med mushjulet på ikonen istället för siffran under, det är den buggen det syftas på.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon5930:

Tänker ni fixa scrollklick för att öppna i ny flik i Följda trådar? Tredje gången jag frågar nu, om det inte är fler gånger än så.

Firefox.

Vi har en del firefox-specifika buggar som vi måste kolla på. Jag har ingen ETA på när/om det kan fixas just nu dock.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perost:

I Firefox aktiveras scroll-läget när man trycker med mushjulet på ikonen istället för siffran under, det är den buggen det syftas på.

Aaaah! Men det fungerade ju betydligt bättre. Skiter de i att fixa buggen så är detta nog en halvt acceptabel workaround.

Så sjukt jävla störande att få den jävla scrollen aktiverad när det aldrig ska fungera så. I sällsynta fall fungerar det med bilden så har försökt hitta om något ställe på den fungerar. Aldrig ens tänkt tanken att testa texten.

Stort tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Vi har en del firefox-specifika buggar som vi måste kolla på. Jag har ingen ETA på när/om det kan fixas just nu dock.

I och med att det funkar med att klicka på texten så är det iallfall för mig en acceptabel workaround.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det blir såhär för någon annan och om det redan är rapporterat isåfall, men inlägg med kod taggar(?) ser ut såhär för mig i firefox men det funkar i incognito och i andra browsers, har avaktiverat alla tillägg och har tagit bort cookies & site data för sweclockers men blir fortfarande samma

https://streamable.com/5724tm

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

I Firefox aktiveras scroll-läget när man trycker med mushjulet på ikonen istället för siffran under, det är den buggen det syftas på.

Fast vad menar du? Fick för mig att jag provade båda och när jag kollade nu så hade jag mycket riktigt så gjort. Är ingen skillnad för mig om jag trycker på ikonen, siffrorna eller trådnamnet, ny flik öppnas. Kör ESR 78.

Edit: Aha, nu ser jag det, är inget som sker hela tiden för mig. Flik öppnas dock när den kommer upp för mig i vilket fall som helst.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av UndaC:

Funkar fint för mig i Safari och Chrome, men antar att du kör något Firefox-aktigt kanske?

Ja, det var ju högst trattigt av mig att inte nämna det. Firefox 81.

Skrivet av UndaC:

Vi har en del firefox-specifika buggar som vi måste kolla på. Jag har ingen ETA på när/om det kan fixas just nu dock.

Passar på att använda min lilla obetydliga röst och pusha för att inte helt lägga er för Chromes och dess derivats nästintill totala dominans, utan även räkna Firefox som en första klassens webbläsare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

@UndaC, @jreklund: En väldigt irriterande bugg som lyckligtvis är väldigt enkel att fixa (tror jag): Länkarna uppe till höger (Citat, Meddelanden, …) hoppar ofta till vänster efter att sidan laddats, eftersom avataren inte har någon specificerad storlek. (Enklaste sättet att återskapa är Ctrl + F5.) Detta borde lösa problemet:

.nav-top .profile-wrapper .avatar { [-max--]width: 20px; [-max--]height: 20px; }

Om det finns någon tanke bakom den nuvarande implementationen vore det intressant att få höra den. Om inte är buggen säkert löst lagom till niokaffet!

EDIT: Ovanstående är inte i sig en lösning, då man kan ha en icke-kvadratisk avatar som då blir förvrängd. Krävs alltså lite mer CSS och/eller markup för en komplett lösning.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Alling:

Ja, det var ju högst trattigt av mig att inte nämna det. Firefox 81.

Passar på att använda min lilla obetydliga röst och pusha för att inte helt lägga er för Chromes och dess derivats nästintill totala dominans, utan även räkna Firefox som en första klassens webbläsare.

Ambitionen är absolut att allt ska funka med FF.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd

Inte alls så mycket vitt med 130% inzoomning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

@UndaC, @jreklund: En väldigt irriterande bugg som lyckligtvis är väldigt enkel att fixa (tror jag): Länkarna uppe till höger (Citat, Meddelanden, …) hoppar ofta till vänster efter att sidan laddats, eftersom avataren inte har någon specificerad storlek. (Enklaste sättet att återskapa är Ctrl + F5.) Detta borde lösa problemet:

.nav-top .profile-wrapper .avatar { [-max--]width: 20px; [-max--]height: 20px; }

Om det finns någon tanke bakom den nuvarande implementationen vore det intressant att få höra den. Om inte är buggen säkert löst lagom till niokaffet!

Samma med alla bilder på förstasidan. Okej att bilderna tar en stund att ladda ibland, men aspect ratio är ju alltid samma (? Eller nära nog), det värsta som finns är hemsidor som hoppar runt

För övrigt ett stort problem inforumet också, men lite svårare att lösa eftersom bilderna kan senut lite mer varierat där...

Edit: en sak till @undac: nya sidväljaren (såg den först i nätaggsartikeln nu på framsidan), bara nej tack!

Ge mig en lista med länkar bara, jag klarar att scrolla förbi 100 pixlar till, inga problem! En liten ruta med en rad per sida/huvudrubrik. Klart!

Permalänk
Medlem

Hej, snälla lägg tillbaka den permanenta inställningen för desktop-läge för mobiltelefoner. Se min tråd där flera vittnar om samma irritationsmoment med den nya designen:
#18645748

Permalänk

18 sidor så det här kan ju ha nämnts tidigare, även om jag letat lite lagom halvhjärtat:
Jag refreshade precis fynd-tråden, och på de nya inläggen fanns det både orange och grå tummar trots att jag inte sett inläggen tidigare. Jag kan "tumma upp"-bägge och då ökar också räkningen på de bägge. Färgen däremot ändras inte.

https://imgur.com/JbRkK4C ifall img-taggen inte börjar fungera plötsligt

Det förväntade beteendet för mig är att tummen blir orange när jag själv har röstat upp ett inlägg, och förblir grå om jag inte röstat på inlägget.
Det förväntade beteendet är också att tummen blir grå igen om jag tar bort min tumme upp.

Bild som länk för det förstod inte forummjukvaran.
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av stoffisimo:

https://imgur.com/JbRkK4C

https://imgur.com/JbRkK4C ifall img-taggen inte börjar fungera plötsligt

Vilken [img]-tagg? Ser bara en [url].

Så här bäddar man in en bild:

[img]https://imgur.com/JbRkK4C.png[/img]

Observera att du måste använda [img] samt en direktlänk till själva bilden (slutar på .png, .jpg etc).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers