Ledger nano x från Binance

Permalänk
Medlem

Ledger nano x från Binance

Hej,

om jag överför kryptovaluta från Binance konto till ledger nano x, Kan Binance spåra kryptovalutan till mig?

Jag tänker kan Binance se min wallet his dem vara kopplad till mig? Eller kan de inte se vad användarna har för wallet adresser?

Tack på förhand.

Tråd flyttad till kryptovalutor /Vzano, Mod
Permalänk
Medlem

Som regel där det finns en väg att få ut riktiga pengar finns en väg att identifiera vem som har ett konto även om det är i fler steg.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Som regel där det finns en väg att få ut riktiga pengar finns en väg att identifiera vem som har ett konto även om det är i fler steg.

Merci

Permalänk
Medlem

Beror på vilken kryptovaluta också. Bitcoin är lättare att spåra än t.ex. Monero. De kan se vilken adress du skickar till och sedan se hur mycket som finns på den adressen om det är en öppen blockkedja såsom bitcoin. De har ju transaktionshistoriken till/från binance i sin databas. Du har ett konto på binance som är kopplat till din e-post och om du verifierat din identitet kan de också se vem du är. Har du överfört fiat från din bank eller kreditkort kan de se din identitet där också. Binance kör också analyser av transaktioner i samarbete med analysfirmor och det finns exempel på att de stoppat folk att föra ut krypto om de kan se i överföringshistoriken att de härstammar från misstänkta adresser. En adress kan bli misstänkt om användaren använt mixertjänster (vilket inte behöver vara gjort i bedrägligt syfte, folk vill bara skydda sitt privatliv).

Tips är att köpa Monero istället för bitcoin om du vill värna om privatlivet. Inga garantier att man förblir anonym där heller men det blir svårare att spåra transaktionerna.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Trådar sammanfogade*

@Agape: Skapa inte flera trådar om samma ämnet, tack

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

*Trådar sammanfogade*

@Agape: Skapa inte flera trådar om samma ämnet, tack

/Vzano, Moderator

Tackar, de andra trådarna hade spårat ur. Bra att de raderades.