Permalänk
Medlem

Skapandet av en mancave i källaren

Hej,

Spenderade delar av förra året och lite tid detta år med att skapa en mansgrotta dit jag kan fly när familjelivet blir för påträngande. Alternativt dit jag flyt för att stilla mitt begär av spelande.

I grottan finns numera min gamla speldator, en i5 3470k/660Ti som snart ska pensioneras.
Dessutom finns där en TV med följande konsoller:

  • Super Nintendo á 1992

  • PS3

  • PS4

  • SNES mini Classic

  • NES mini Classic

Allt arbete skedde i mån av tid när barn och fru inte skulle passas.

Nu är rummet avdelat med ett draperi, där ena halvan av rummet är ett rent spelrum/filmrum. Andra halvan är där jag brygger öl, spelar PC eller arbetar hemma.

Besök galleriet här

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Hmmm gallerifunktionen har tyvärr ballat ur för mig. Kan inte få upp bilder i rätt rotationsriktning, samt kan inte ta bort bilder. Vad göra?

Edit:
Ok jag insåg att det poppade upp en fråga längst ner på sidan, otroligt ologiskt. Något att se över?

Löste problemet....
Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag har en avfuktare där är för att jag förvarar malt. Malt gillar torr sval luft. Nu ligger jag på 40 % RF med avfuktaren igång. Utan avfuktaren är jag nog närmare 55 % RF.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk

Bor du möjligen i ett 60/70-talshus? Det svarta luddet du hittade under mattan kan innehålla asbest. Nu är det borta, men jag hoppas du hade en bra andningsmask på dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greenworm:

Bor du möjligen i ett 60/70-talshus? Det svarta luddet du hittade under mattan kan innehålla asbest. Nu är det borta, men jag hoppas du hade en bra andningsmask på dig.

Huset är byggt 1965 och jo jag hade mask till en början. Sedan körde jag en annan taktik, jag blötte det rejält. sedan skrapade jag upp böset blött med en spackelspade. Därefter skrubbade jag rent med rotborste, dvs det blev aldrig torrt och därmed kunde inte fibrerna från asbetsen bli flyktig om du förstår vad jag menar. Kollade även upp det och luddet var filt. Det som däremot ev skulle kunna innehålla asbest är limmet under.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C