Permalänk
Medlem

Svarta skärmar med 3080

Kör med 3 skärmar, 2st data skärmar anslutna med displayport samt 1st oled tv ansluten med hdmi 2.1.

När jag bootar visas info om att gå in i bios via del/f2 endast på skärm 2, när datorn bootat helt visas bara bild på skärm 1.

Direkt jag startar tvn så blir det bild på alla 3 och stänger jag av tvn får jag fortfarande bild på dataskärmarna.

Men om jag stänger ner ett spel eller liknande kan skärm 1 och 2 bli svart ibland (osäker på vad som orsakar detta), enda sättet att få bild på skärm 1 och 2 igen är att starta skärm 3 dvs tv, ibland även omstart då det inte räcker att starta skärm 3.

Vad kan detta bero på? Ingenting som hände när jag körde med ett 1070ti kort.

Edit; Om inte skärm 3 (tv) är på, kan jag inte tabba ner CSGO utan att bägge skärmar blir svarta, problemet löses med omstart.

Permalänk
Medlem

Kan vara drivrutinerna, nackdelen med nya grafikkort är alla barnsjukdomar som finns.
Att boot info endast visas på en skärm känner jag igen från många andra datorer.
Av nyfikenhet, om du kopplar ur HDMI (TVn), fungerar det annorlunda då med skärm 1 & 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Kan vara drivrutinerna, nackdelen med nya grafikkort är alla barnsjukdomar som finns.
Att boot info endast visas på en skärm känner jag igen från många andra datorer.
Av nyfikenhet, om du kopplar ur HDMI (TVn), fungerar det annorlunda då med skärm 1 & 2?

Avstängd tv(skärm 3) visas bara bild på skärm 1 i windows men boot info på skärm 2 vid uppstart.
Allt fungerar som det ska med skärm 3 igång. Fungerar också som det ska med skärm 3 urkopplad (HDMI)
Av nån anledning gillar inte systemet att skärm 3 är inkopplad och avstängd.
Annars när allt är igång och fungerar så är det bra får ut 4k 120hz via hdmi
Kan ju vara drivrutiner som du säger, har någonstans i bakhuvudet att det skulle släppas en uppdatering till tvn också då det var något som strulat för vissa?