Permalänk
Medlem

Google Pixel 5

Verkar ju som att Google Pixel 5 släpps imorgon.

Om jag har förstått rätt kommer den inte att säljas i Sverige?

Vi är ett par stycken som vill skaffa oss denna nya telefon så snabbt som möjligt. Varifrån och hur ska man få tag på den imorgon? Leverans till företagsadress eller privat.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Försökte själv att beställa en pixel 4a från google tyskland med "Schwedem-tricket" men det funkar inte längre, fick min order borttagen ikväll.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Verkar ju som att Google Pixel 5 släpps imorgon.

Om jag har förstått rätt kommer den inte att säljas i Sverige?

Vi är ett par stycken som vill skaffa oss denna nya telefon så snabbt som möjligt. Varifrån och hur ska man få tag på den imorgon? Leverans till företagsadress eller privat.

Tack på förhand

Skrivet av storPutte:

Försökte själv att beställa en pixel 4a från google tyskland med "Schwedem-tricket" men det funkar inte längre, fick min order borttagen ikväll.

Köp den från en tysk återförsäljare, t.ex. Media Markt Tyskland, och använd en forwarding tjänst, så som MailboxDE. Jag har använt MailboxDE tillsammans med o handla på Media Markt Tyskland i december förra året och det fungerade utmärkt. Kostar ca 18 euro för frakten från MailboxDE till Sverige då den måste gå med UPS då paketet innehåller batterier. Jag kommer göra samma sak om några dagar när jag hjälper en vän o köpa Pixel 4a då Googles Schwden trick slutat fungera :/

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Verkar ju som att Google Pixel 5 släpps imorgon.

Om jag har förstått rätt kommer den inte att säljas i Sverige?

Vi är ett par stycken som vill skaffa oss denna nya telefon så snabbt som möjligt. Varifrån och hur ska man få tag på den imorgon? Leverans till företagsadress eller privat.

Tack på förhand

Pixel 4a verkar gå att beställa från Frankrike så det bör nog gå med Pixel 5 också. Ca samma pris som från google DE. (tips att använda Chrome så kan sidan översättas till svenska om du inte kan franska )

Har skrivits en del här också hur man kan göra. Även om det gäller 4a kanske det kan vara till hjälp

Är nämligen själv sugen på 4a men får se hur 5an blir!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiggidijens:

Pixel 4a verkar gå att beställa från Frankrike så det bör nog gå med Pixel 5 också. Ca samma pris som från google DE. (tips att använda Chrome så kan sidan översättas till svenska om du inte kan franska )

Har skrivits en del här också hur man kan göra. Även om det gäller 4a kanske det kan vara till hjälp

Är nämligen själv sugen på 4a men får se hur 5an blir!

Jag placerade en beställning hos fnac, får se om det går bättre där än hos google.de

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Kollar på eventet nu. Är det ett skämt eller?
Massa babbel och skit om hur bra saker är. Fruktansvärt segt.

Permalänk
Medlem

Beställde ifrån tyska Otto med leverans till Mailboxde med förhoppning om att kunna ta del av Bose erbjudandet med fria hörlurar. Vi får väl se hur det går...

Permalänk
Medlem

Köpte på Amazon.co.uk

Arriving:
Saturday, October 17 -
Wednesday, October 21

Your delivery option:
Standard Delivery

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Någon som vet om t ex Inet kommer få in Pixel 5 så småningom?
Köpte ju min Pixel 3a XL därifrån och det var smidigt. Känner inte att jag vill köpa utomlands och hålla på med forwarding-tjänster för fattar ingenting av det.

Annars ser telefonen ut att vara riktigt trevligt, det enda som jag kanske saknar är 3,5 mm jacket för hörlurar. Ja jag använder fortfarande trådade. Annars har dom ju IP-klassificering nu vilket jag saknar på min 3a XL. Sen hoppas man ju att skärmen är lite mer ljusare i soliga förhållanden.

Permalänk
Skrivet av JexxitS:

Någon som vet om t ex Inet kommer få in Pixel 5 så småningom?
Köpte ju min Pixel 3a XL därifrån och det var smidigt. Känner inte att jag vill köpa utomlands och hålla på med forwarding-tjänster för fattar ingenting av det.

Annars ser telefonen ut att vara riktigt trevligt, det enda som jag kanske saknar är 3,5 mm jacket för hörlurar. Ja jag använder fortfarande trådade. Annars har dom ju IP-klassificering nu vilket jag saknar på min 3a XL. Sen hoppas man ju att skärmen är lite mer ljusare i soliga förhållanden.

Vet inte om Inet tar in den men kolla fnac.com. De levererar direkt till sverige utan någon forward tjänst. Kan du inte franska så kör tex chrome med översättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiggidijens:

Vet inte om Inet tar in den men kolla fnac.com. De levererar direkt till sverige utan någon forward tjänst. Kan du inte franska så kör tex chrome med översättning

Frågade Inet, dom trodde inte dom skulle få in den, men var inte helt säkert dock.

Sen såg jag att man kunde köpa via panprices.com. Någon som har någon erfarenhet från den webbsidan?

Permalänk
Skrivet av JexxitS:

Frågade Inet, dom trodde inte dom skulle få in den, men var inte helt säkert dock.

Sen såg jag att man kunde köpa via panprices.com. Någon som har någon erfarenhet från den webbsidan?

Jag har inte hört så mycket om dem men verkar OK. Lite dyrare genom dem men kanske är värt det

Permalänk
Medlem

Inköpt från Amazon.co.uk - därav den groteska strömadaptern

Väldigt nöjd med känslan i telefonen än så länge

Permalänk
Medlem

@Pulver Vänta va? Börjar den inte säljas 5 november?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

@Pulver Vänta va? Börjar den inte säljas 5 november?

Nej. 15 oktober var startdatumet i Sverige. 5 november är Pixel 4a 5G versionen, iallafall förhandsbokningen startar då

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson Va, den är ju inte ens lanserad i Sverige ö.h.t? Den finns inte heller i någon butik på prisjakt... Den visades av google 15:e men release skulle vara 5 november i typ 8 länder.

Permalänk
Medlem

Ja, jag fick tom vänta lite längre - de som beställde från franska Fnac fick den redan förra veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

@jnsson Va, den är ju inte ens lanserad i sverige ö.h.t? Den finns inte heller i någon butik på prisjakt...

Kommer tyvärr inte dyka upp i svenska butiker - kanske via gråimport framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Kommer tyvärr inte dyka upp i svenska butiker - kanske via gråimport framöver.

Ja, precis det jag säger. vet inte var den andra snubben fått sin info ifrån. Hursom räknar jag med gråimport efter 5 november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

@jnsson Va, den är ju inte ens lanserad i Sverige ö.h.t? Den finns inte heller i någon butik på prisjakt... Den visades av google 15:e men release skulle vara 5 november i typ 8 länder.

Nej, den 15 oktober släpptes den i de EU länder som Google säljer enheten i. Den kommer inte säljas i Sverige officiellt. Källa: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=pixel+5+re... https://swedroid.se/google-introducerar-nya-telefonen-pixel-5...

"Launch Announced 2020, September 30
Status Available. Released 2020, October 15"

Källa: https://www.gsmarena.com/google_pixel_5-10386.php

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ska förövrigt göra ett försök att få tag i ett par Bose QCII som ingick vid köpet via ett erbjudande från Google - men det är egentligen bara till för personer som bor i Frankrike, Storbritannien eller Tyskland.

En del svenskar har dock fått sin ansökan godkänd, men inga hörlurar har skickats ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Ska förövrigt göra ett försök att få tag i ett par Bose QCII som ingick vid köpet via ett erbjudande från Google - men det är egentligen bara till för personer som bor i Frankrike, Storbritannien eller Tyskland.

En del svenskar har dock fått sin ansökan godkänd, men inga hörlurar har skickats ännu.

https://i.imgur.com/kIgcL4g.jpg

Har du möjlighet att fota glaset vid sidorna så vi får se hur din ser ut gällande "gapgate"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmo:

Har du möjlighet att fota glaset vid sidorna så vi får se hur din ser ut gällande "gapgate"?

Jag har hört talas om det men inte följt det alls, faktiskt (så jag vet inte om jag gör rätt nu)

Tog några bilder runt om, men kan inte se någonting iallafall - här är en bild

Permalänk
Medlem

Angående erbjudandet om ett par Bose QC 35 II hörlurar fick jag ikväll detta:

Det innebär ju inte nödvändigtvis att jag kommer få dem, men det är ju ett steg i rätt riktning iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Angående erbjudandet om ett par Bose QC 35 II hörlurar fick jag ikväll detta:

https://i.imgur.com/idNHw4M.jpg

Det innebär ju inte nödvändigtvis att jag kommer få dem, men det är ju ett steg i rätt riktning iallafall

Claimade du via "Suede"-tricket eller via förmedlare? Sitter med en Pixel 5 och med samma tankar.

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem

Absolut INTE avis @Pulver, på att du nu har en Pixel 5.

Jag själv har en Pixel 3a XL och har varit och är supernöjd med den. Men mina klagomål, eller önskemål snarare, på den är att det hade varit bra med IP-klassificering och en ljusare skärm i dagsljus på soliga dagar framförallt.

Pixel 5 har ju iaf IP-klassificering, men hur är den i solljus t ex? Hunnit testa ännu?
Sen gillar jag att den är lite mindre än Pixel 3a XL fast ändå lika stor eller pyttelite större skärm. Inte så förtjust i stora telefoner som flaggskeppen nowdays.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malek:

Claimade du via "Suede"-tricket eller via förmedlare? Sitter med en Pixel 5 och med samma tankar.

Jag använde min svenska adress och skrev "Sweden" i fältet för "County" (alltså Suede-tricket men på brittiska sidan)

Sedan kanske det uppdagas när de ska skicka hörlurarna, men det kostar ju inget att försöka

Skrivet av JexxitS:

men hur är den i solljus t ex? Hunnit testa ännu?

Har tyvärr inte kunnat testa det ännu, men det är ju bristen på solljus som ställer till det

Permalänk
Medlem

Pastfodral och skyddsglas inhandlade från Amazon.de

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på var man får tag på en pixel 5 smidigast/hyfsat pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Nån som har koll på var man får tag på en pixel 5 smidigast/hyfsat pris?

Enklast och säkrast Fnac.com Media Markt Tyskland om du har tur och använder dig av schweden tricket, men den kan också fastna i Tyskland, så jag rekommenderar Fnac

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig