Windows problem efter tredjeparts tema

Permalänk
Medlem

Windows problem efter tredjeparts tema

Tja

Har stött på problem.
Skulle installera ett tredjeparts tema till Windows.
Men, förmodligen så var filen korrupt eller så var det fel version.

Hursomhelst så är nu datorn oanvändbar.

Windows bootar (dock syns ej win10) tecknet.
Sen kommer en svart skärm med musen på, där musen blinkar till o från och även cirkeln som laddar dyker up bredvid musen.

Kan inte ens logga in med andra ord.

Någon som vart med om liknande förrut?

Har försökt starta Felsäkert läge vilket ej hjälpt.
Samt återställa till säkerhetskopia från en av felsökningsmenyerna men då krävs det Admin. Vilket jag är men det är på nätverket och inte lokalt på datorn där denna inte går o välja in. (Finns ingen användare alla att välja)

Som grädde på moset så är det jobbdatorn.

tankar idéer o tips tas tacksamt emot

Permalänk

kan inte komma in i felsäkert läge öht?
kan du inte komma åt återställning är det nog rätt kört iom att vi inte vet vad den har ändrat.
kan lika gärna varit ett malware du laddat ner och installerat så kan ha ändrat lite vad som hälst.

vet att det iaf unde vista och win 7 tiden cirkulerade en del infekterade "teman" så troligen även för win 10

eventuellt kanske du kan sätta i en win 10 usb eller skiva och köra systemåterställning där då jag har för mig att den inte behöver logga in om man kör från den.

och hoppas att återställningspunkter inte är inaktiverat så du kan köra en återställningspunkt från innan du installerade "temat"

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan inte komma in i felsäkert läge öht?
kan du inte komma åt återställning är det nog rätt kört iom att vi inte vet vad den har ändrat.
kan lika gärna varit ett malware du laddat ner och installerat så kan ha ändrat lite vad som hälst.

vet att det iaf unde vista och win 7 tiden cirkulerade en del infekterade "teman" så troligen även för win 10

eventuellt kanske du kan sätta i en win 10 usb eller skiva och köra systemåterställning där då jag har för mig att den inte behöver logga in om man kör från den.

och hoppas att återställningspunkter inte är inaktiverat så du kan köra en återställningspunkt från innan du installerade "temat"

Ja otroligt klantigt av mig.
Jag kan välja att starta i felsäkert läge, men får samma fel ändå, gissningsvis startar den upp i felsäkert men även temat där är det jag bytte till vilket resulterar att jag inte ser något alls.

Relativt säker på att en återställningspunkt är gjord.

Permalänk
Medlem

https://www.google.se/amp/s/technastic.com/recover-from-black...

Hittade denna artikel.
Får bli att testa imorgon om ingen här har någon bättre/enklare idé.

Förövrigt så tror jag (tror!) att skälet till felet är fel version på temat i förhållande till version på mitt OS.

Permalänk
Medlem

Update.
Följde artikeln till punkt o pricka utan resultat.

Blir att ta säkerhetskopia o trycka i datorn.