Playerunknown's Battlegrounds startar inte i Steam!

Permalänk

Playerunknown's Battlegrounds startar inte i Steam!

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS startar inte i Steam!
Det har varit detta problem i några veckor nu och jag trodde till en början att det var ett tillfälligt fel men då det fortfarande inte fungerar så måste det vara nå annat! Problemet är när jag trycker på knappen "SPELA" i Steam så händer liksom inget, I några sekunder så försvinner "SPELA" och det kommer fram "STOPP" precis som spelet vill starta men sedan dyker "SPELA" knappen åter upp igen och inget program har startats! Så blir det hur många gånger jag än trycker på "SPELA"
Har testat att Installera om PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS, har även testat att högerklicka på PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS och gå på egenskaper och sen "Validera integriteten hos spelfiler" på Steam som jag läst man kan göra men ändå ingen skillnad! Alla andra spel på Steam funderar ju och går igång som dom ska! Någon som vet vad som kan vara fel? Allt annat fungerar ju! mvh /Peter

Permalänk
Medlem

Kolla ifall TslGame.exe körs i kompatibilitetsläge för Windows 7.
Jag hade ett liknande problem som försvann när jag kryssade ur den rutan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk

Hej och tack för ditt svar! Ursäkta min okunskap men går det att förklara lätt hur man kryssar ur den rutan? mvh /Peter

edit: Hittade det men den var inte ikryssad!

Permalänk

Hej igen! Det löste dig! Min grabb hade "råkat" installera ett gratis antivirusprogram som blockade Pubg! Tog bort det så fungerade det!