En gammal Lacie 1Tb hittas inte?

Permalänk
Medlem

En gammal Lacie 1Tb hittas inte?

Hej, jag har en jättegammal Lacie 1tb extern hårddisk, 2,5 tum. I färg silver.

Köptes för över 10 år sen, kanske 12-14 år sen hos Dustin Home

Nu till problemet. När jag pluggar in den så går den igång och den lyser och blinkar. Ikonen "Mata ut på ett säkert sätt" syns t om nere till höger.
Men den hittas inte i "Den här datorn" där den alltid dykt upp förut och där diskarna brukar dyka upp?

Går det att få den att fungera korrekt eller vad tror ni felet kan vara?

Ingen aning vad som eventuellt finns på disken, så skitsamma om man måste ta bort allt för att få den fungera. Har bara legat i min låda ett bra tag. Och var nyfiken på se vad den innehöll.

Tacksam för svar🙂
Mvh J

Permalänk
Avstängd

@JexxitS

Plocka ut disken och docka den istället så kanske det går att läsa in den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@xBjornen

Plocka ut disken och docka den istället så kanske det går att läsa in den.

U say what?
Förstår inte vad du menar. Är helt noob på detta typ haha.

Gick in på "Datorhantering via den här datorn. Där inne kan man se att den hittar disken, men den är inte allokerad vad nu det betyder...?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JexxitS:

U say what?
Förstår inte vad du menar. Är helt noob på detta typ haha.

Gick in på "Datorhantering via den här datorn. Där inne kan man se att den hittar disken, men den är inte allokerad vad nu det betyder...?

Ah, har du råkat formaterat om disken?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Ah, har du råkat formaterat om disken?

Inte innan, då har den bara legat i lådan sen den funkade sist.

Nu kan jag ha gjort något konstigt😬