[Facebook] kommentar bryter mot communityreglerna

Permalänk
Avstängd

[Facebook] kommentar bryter mot communityreglerna

Tjo,

Jag förstår mig inte på Facebook, visa personer kan skriva vad som helst utan att får upp detta problem, i USA så kan dom även skriva Kn***a din mamma och inte får någon varning, jag skriver mycket skämt och ironi på Facebook och ibland har jag skrivit lite grövre skämt utan problem så denna kommentar ser jag inget fel på och har skrivet det för några veckor sen.

Och en sak som är ännu mer sjuk är att om jag skapar andra konto med två konto med svensk namn med olika kön samt skapar ett utländsk namn, så blir man olika behandlad först man skriva samma text.

Jag tänkte om det är fler här som har med problem så får ni gärna lägga upp en bild på det?

Sen så går det inte ens skriva till Facebook för att ens förklara sig.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Vila i frid

Antingen beror det på dina grammatiska fel i kommentaren eller så är den svenska Facebook-censuren skolad i modern PK-svenska. Välj det mest troliga.

Permalänk
Medlem

Facebook är lite underliga med sin censur då precis allt med Iggesundsgänget är svartlistade, kan hålla med med om att någon historia är lite för mycket, men allt !!

Permalänk
Medlem

Äh lägg ner att diskutera på Facebook och "skämta" det leder ingenstans och Facebook "cencur" har sällan nån logisk förklaring.
Jag annonserar mycket på Facebook och vad som går bra en dag, granskas en annan dag och tillåts inte en 3e.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Facebook är helt krökta i sina bedömningar. Jag har på riktigt anmält klipp där folk blivit dödade eller porr som opassande på facebook och fått till svar att det inte strider mot deras riktlinjer.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Jag upplever att det finns lite godtycke bakom utvärderingarna.
Anmälde en person som annonserade sina receptbelagda piller, men det bröt inte mot riktlinjerna.

Jag har ej själv drabbats, men jag använder den i princip endast till att önska folk grattis på födelsedagen numera.
Har sedan länge gett upp att försöka diskutera olika ämnen på plattformen.

Permalänk

Inga problem att använda grövre språk på amerikanska grupper men svenskt?
Well, avsluta min 14de 30 dagars semester från fejan nyss för att jag delade en meme.
Resten är för att jag frågosatt vissa PK gruppers påstående som saknar grund (som en 5åring fattar till och med).
Har två konton tack vare detta, en med riktiga namn och andra med mitt hebreiska namn (riktiga namn är kortform av dessa) och där åker jag aldrig på semester konstigt nog.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Vem diskuterar ni sånt här med på fb? Ulla 65?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA