Var är alla launchspelen till XSX/PS5?

Permalänk
Medlem

Var är alla launchspelen till XSX/PS5?

På riktigt? Det måste ju finnas åtminstone en handfull spel som är specifika för XSX/PS5 tillgängliga i november.

Annars är det väl lite fattigt att köpa en ny konsol och kunna spela ... samma spel som du körde förra året.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

COVID-19 kan ha fördröjt och komplicerat utvecklingen av launchspel. PS4 och XBO hade väl inte särskilt många bra launchspel heller. Switch hade Zelda men det var ju crossgen även fast få personer ägde en Wii U.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Kan inte på rak arm komma på någon konsol som haft speciellt många "exklusiva" spel som inte är möjliga att spela på den föregående generationen vid launch. Därför jag personligen alltid väntar 12-18 månader innan jag skaffar en ny konsol, då brukar det finnas ett gäng bra (och exklusiva) titlar som man vill spela och dessutom till lite lägre priser.

Permalänk
Medlem

Tror att jag för ett tag sedan såg båda strömma live på Youtube där dom visade upp spelen mm. Jag hade dom i bakgrunden och kommer inte ihåg något.

Permalänk

Det finns ju en del.. för att nämna några!
MARVEL’S SPIDER-MAN: MILES MORALES (PS5)
SACKBOY (PS5)
DEMONS SOULS (PS5)
WATCH DOGS 3 (PS4,XBOX1 29 OKT, PS5 24 NOV)
DESTRUCKTION ALLSTARS (PS5)
FÖR ATT NÄMNA EN DEL!
Sen finns det flera som cod (cold war), Cyberpunk 2077, Valhalla osv men dessa är vad jag vet inte bekräftade när själva next gen uppdateringen kommer även om nästa spelen släpps i samma fönster som konsolerna! Som sagt finns en del spel till både Xbox series x och ps5, men det jag tycker är väldigt oklart är när next gen uppdateringen på dessa spel ska infinna sig!
Kan ta watch dogs 3 som exempel! Där går det endast att boka Xbox one utgåvan och när uppdateringen till xbox series x ska infinna sig (som man får gratis) vet man inte, till ps5 har den däremot fått ett datum på 24 nov vilket borde innebära samma för xbox men det har dom inte kommunicerat ut! Samma med Cyberpunk där det lovas en uppdatering under 2021 men om den släpps i Januari eller December 2021 vet ingen, idag kan du bara boka ps4/xbox1 utgåvan (även här får man uppdateringen gratis) men för oss som vill ha spelet i fysisk form i next gen version vet man inte alls när det kommer! Det är som dom vill få oss att köpa ps4/xbox1 utgåvan först (och få digital uppdatering) än att man kan boka next gen utgåvan. Det är överlag riktigt dålig info om spelen, ta DESTRUCKTION ALLSTARS som exempel det finns en video som gjordes för ett tag sedan, ingen mer alls, vem vill boka ett kommande spel utan någon som helst info om spelet?

Permalänk
Medlem

Series X har ju även Gamepass som har många spel som kommer köras mkt bättre, med bättre fps o ladd-tider. Spel som Hitman 2, Sekiro, Monster Hunter World m.m kommer gå från ojämn 30-50 fps till relativt jämn 60 fps med dippar ner till 59.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Avstängd

Nya spel är ju kul men anledningen till att jag förbeställde var ju främst för att kunna spela dagens spel bättre. Jag har en One S idag och den funkar bra och allt, men jag vill gärna få 4K och så. Jag hade kunnat köpa en One X men det kändes inte riktigt värt det när jag bytte TV för ungefär ett år sedan då det ju var känt att en ny modell skulle komma snart.

Men nya spel kommer förstås så småningom. Sen finns det ju ett gäng spel som kommer att uppdateras för att kunna utnyttja kraften, typ Control, Borderlands 3, som jag redan har.

Permalänk
Medlem

Alltså, om inte Microsoft släpper en upphottad version av Minecraft med raytracing till Series X/S, till lanseringen helst, men åtminstone till jul, då ... ja då borde de byta ut hela ledningen för Xbox-divisionen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."