Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Köpte det, men begärde refund på Steam ganska omgående. Dels funkade det inte med den joystick jag har, dels var kontrollerna fullständigt bedrövliga med mus och tangentbord. Om man inte kan göra ett spel som är anpassat för annat än konsol-kontroll-skit, så ska man inte släppa annat än på konsol heller.

Med dig med joystick men mus och tangentbord????????? och några till?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Med dig med joystick men mus och tangentbord????????? och några till?

Ja, helt värdelöst var det. Jag kunde knappt ta mig fram genom menyerna ens. Ointuitivt och buggigt. Och att sen försöka styra i själva spelet var helt uteslutet. Kom inte ens till att flyga ut ur hangaren med skeppet utan att krascha. Då stängde jag av och begärde refund direkt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag har testat med både joystick (en av de enklaste, T Flight X) och med Xbox One-kontroll men föredrar den sistnämnda då det är lättare att styra och knapplayouten är betydligt mer intuitiv. Hopplöst när man ombeds trycka på ”knapp 12” på joysticken och famlar runt i mörket jämfört med typ ”RT”’ på Xbox-kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag har testat med både joystick (en av de enklaste, T Flight X) och med Xbox One-kontroll men föredrar den sistnämnda då det är lättare att styra och knapplayouten är betydligt mer intuitiv. Hopplöst när man ombeds trycka på ”knapp 12” på joysticken och famlar runt i mörket jämfört med typ ”RT”’ på Xbox-kontrollen.

Man memorerar ju kontrollerna det är väl inte random qte hoppas jag

Köpte det på rea men nu blir man rädd för att testa om man måste köra gamepad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Man memorerar ju kontrollerna det är väl inte random qte hoppas jag

Köpte det på rea men nu blir man rädd för att testa om man måste köra gamepad.

De vanligaste knapparna, visst, men inte för varenda funktion (typ cycle targets, order attack etc.). Du kan ju se hur knapparna sitter här och tänka att man sitter med ett headset på sig:

Här är en lista på joysticks som Motive har testat med Squadrons, min är inte med på listan men funkar ändå: https://ag.hyperxgaming.com/article/10990/supported-joysticks...

Om joysticken inte funkar alls är det mer troligt drivrutinsstrul med joysticken (vilket inte är helt ovanligt). Jag har inte sett att det skulle vara något utbrett problem i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ah men det är ju statiska knappar. Sånt memorerar jag

Det är ju en viktig skill inom både racing och stridsflyg att kunna sina knappar I slutändan är det ju bara lära sig sin kontroller. Har en gamepad 12 kommandon och en vettigt designad joystick tolv är de lika enkla memorera

Sen finns det ju mer eller mindre intuitiva joysticks. T16000m är ju inte klockren med en massa tätt sittande knappar på basen men räcker inte knapparna på greppet om du använder två? Kanske inte stöds? Warbird hoppas jag kunna flyga med men verkar tveksamt.

Har en stark känsla jag kommer bli besviken på squadrons men jag får väl köra det först med G2:n och omg grafiken.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hur är spelet utanför story-mode? Är multiplayer bra och finns det något man kan nöta själv offline?

Permalänk
Medlem

4.0 släppt: https://www.ea.com/games/starwars/squadrons/news/update-4-0-r...

Inte så mycket VR-specifikt:

VR

Fixed an issue where ships could pop into view midway through the hangar enter/exit cinematics while playing in VR
Fixed an issue where doubled images could occur when tracking points in PSVR while rotating the in-game camera.

Permalänk
Medlem

Star Wars: Squadrons B-Wing And TIE Defender Free DLC Now Live

https://uploadvr.com/star-wars-squadrons-b-wing-tie-defender-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Hur är spelet utanför story-mode? Är multiplayer bra och finns det något man kan nöta själv offline?

Köpte det själv för att utvärdera och det blev inte en refund.

Har dock problem med multiplayer, jag får inget ljud när jag kör multiplayer, kör jag storymode så fungerar det bra. Kör på Q2 med BT hörlurar och PS4 kontroller. Någon som har vart med om samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Köpte det själv för att utvärdera och det blev inte en refund.

Har dock problem med multiplayer, jag får inget ljud när jag kör multiplayer, kör jag storymode så fungerar det bra. Kör på Q2 med BT hörlurar och PS4 kontroller. Någon som har vart med om samma sak?

Kör du bluetooth hörlurarna mot Questen eller dator?
BT ska väll undvikas i mångt och mycket, framförallt mot Questen då det inte är helt 100.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Star Wars: Squadrons B-Wing And TIE Defender Free DLC Now Live

https://uploadvr.com/star-wars-squadrons-b-wing-tie-defender-...

oj var inte dessa klassiker med i originalspelet? Hade ju vart skandal ta betalt för det

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

oj var inte dessa klassiker med i originalspelet? Hade ju vart skandal ta betalt för det

Det var väl i för sig expansion i original xwing också, osäker på om defender var del av original tie fighter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kör du bluetooth hörlurarna mot Questen eller dator?
BT ska väll undvikas i mångt och mycket, framförallt mot Questen då det inte är helt 100.

Kör hörlurarna mot datorn. Det konstiga är ju att i story mode fungerar ljudet som det ska men går jag tillbaka till menyn och kör multiplayer så får jag inte ut något ljud. Ska felsöka mer när jag har tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Det var väl i för sig expansion i original xwing också, osäker på om defender var del av original tie fighter.

Tie fighter will jag minnas de var med. Vore kul om squadrons hade haft samma träningsbanor i vr.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Squadrons finns nu för 162kr på Epic Games!

Glöm inte kupongen bara!
https://www.epicgames.com/store/en-US/coupons/holiday-sale-20...

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Någon som spelar detta?
Som vill köra squad?

Har tyvärr ingen som spelar detta med mig =(

Jag har heller inget o spela med. Spelar dock via ps4 och där är mitt nick helt enkelt jonathanlarsson, vad är ditt?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det här var det buggista spelet jag köpt.
Försökte ställa om joysticken så att det var mer naturligt och likt vanliga flygplan men gick icke. (drar jag min joystick åt vänster eller höger så ska planet rolla, inte styras som med fotpedaler!)

Menyerna var extremt buggiga, det var som att man kunde navigera med både joystick, tangentbord och mus samtidigt och att de hade olika knappar som de flimrade mellan. Omöjligt att ta sig till rätt meny!

Efter 30 minuter av menynavigering returnerade jag spelet (första någonsin) och väntar på återbetalning.
Riktigt kasst måste jag säga!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det här var det buggista spelet jag köpt.
Försökte ställa om joysticken så att det var mer naturligt och likt vanliga flygplan men gick icke. (drar jag min joystick åt vänster eller höger så ska planet rolla, inte styras som med fotpedaler!)

Menyerna var extremt buggiga, det var som att man kunde navigera med både joystick, tangentbord och mus samtidigt och att de hade olika knappar som de flimrade mellan. Omöjligt att ta sig till rätt meny!

Efter 30 minuter av menynavigering returnerade jag spelet (första någonsin) och väntar på återbetalning.
Riktigt kasst måste jag säga!

Det är inte så väl polerat, men jag lyckades ställa om så att min joystick beter sig som du vill. Jag misstänker att någon av dina kontroller har ett minimalt drift och att det är därför det flimrar mellan alternativen. Som många spel byter de knappar direkt när du försöker använda en viss sorts input, och jag misstänker att lite drift i din joystick får dem att byta tillbaka utan att du använder kontrollen. Jag har varit med om det med min handkontroll i några andra spel.

Synd att du inte gillade det, men det låter som du haft riktigt irriterande problem. Själv spelar jag det inte för att jag tycker singleplayer kampanjens storyelement är för förolämpande dåliga. Jag vill bara få flyga, inte försöka trycka mig igenom värdelösa dialoger gjorda med absolut ingen ambition.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det är inte så väl polerat, men jag lyckades ställa om så att min joystick beter sig som du vill. Jag misstänker att någon av dina kontroller har ett minimalt drift och att det är därför det flimrar mellan alternativen. Som många spel byter de knappar direkt när du försöker använda en viss sorts input, och jag misstänker att lite drift i din joystick får dem att byta tillbaka utan att du använder kontrollen. Jag har varit med om det med min handkontroll i några andra spel.

Synd att du inte gillade det, men det låter som du haft riktigt irriterande problem. Själv spelar jag det inte för att jag tycker singleplayer kampanjens storyelement är för förolämpande dåliga. Jag vill bara få flyga, inte försöka trycka mig igenom värdelösa dialoger gjorda med absolut ingen ambition.

Fick bara dåliga vibbar efter att det var så dåligt gjort i menyerna och att jag aldrig kunde lyckas få till min joystick. Hade så höga förhoppningar till spelet. Men jag är inte bitter. Går tillbaka och flyger lite riktiga plan i MSFS istället

Sedan kändes det som att det var 65% cockpit och att man tittade ut ur ett ubåtsteleskop

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Sedan kändes det som att det var 65% cockpit och att man tittade ut ur ett ubåtsteleskop

Det varierar mycket mellan skeppen. Så bombare och TIE-fighters är mycket mer instängda än till exempel X-wings. Jag tycker det göre det tråkigt att flyga de flesta skeppen, men det följer nog deras filmdesign ganska väl.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB