Xiaomi Mi 10T och Mi 10T Pro får svenska priser och säljstart

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Hämtade ut telefonen nyss. I paketet låg sim kort och ett papper med kod och instruktioner hur man beställer scootern. Har beställt den nu, priset blev 1kr efter att jag skrev in rabbatkoden och det fick jag betala via Swish. Då har jag nog en scooter innan helgen

Var hade du beställt från? Beställde från 3 och fick telefonen i torsdags men inte sett röken av någon scooter ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Var hade du beställt från? Beställde från 3 och fick telefonen i torsdags men inte sett röken av någon scooter ännu.

Telenor. Beställde även via Elgiganten som back up, ringde dom idag för att avbeställa men dom har hunnit skicka sa dem fast jag har inte fått mail el sms än. Får be ombudet returnera bara så makulerar de fakturan sen.

Hmm, du får kontakta 3 och fråga när den skickas.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk

Ni skulle beställt via Tele2, då får man scootern på samma gång, väldigt smidigt faktiskt, och inget abonnemang eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Telenor. Beställde även via Elgiganten som back up, ringde dom idag för att avbeställa men dom har hunnit skicka sa dem fast jag har inte fått mail el sms än. Får be ombudet returnera bara så makulerar de fakturan sen.

Hmm, du får kontakta 3 och fråga när den skickas.

Kundtjänst verkar inte riktigt ha koll: "Tack! Ja jag ser att ni beställt en Scooter men den har inte skickats än"

Frågade även i torsdags när jag inte hört något om när telefonen skulle komma, då sa dom 1-2 veckors leveranstid och sen kom telefonen på eftermiddagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Kundtjänst verkar inte riktigt ha koll: "Tack! Ja jag ser att ni beställt en Scooter men den har inte skickats än"

Frågade även i torsdags när jag inte hört något om när telefonen skulle komma, då sa dom 1-2 veckors leveranstid och sen kom telefonen på eftermiddagen

Telenor hade ingen koll heller. Sa att Telefonen restar sen kom SMS efter 20 min om att den är på väg.

Har fått den jag beställde via Elgiganten också, fick även SMS idag att ett till paket är på väg från dem 15.6 kg så det är scootern.
Ska kolla om jag kan returnera till butik.
Skumt att dom skickade scootern så snabbt när det stod att de var slut i lager och skulle komma in i November.
Telenor har inte skickat nån scooter än.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vannee:

Beställde detta case för ca 45kr nu.

Får se hur bra det fungerar när den väl anländer!

Är ditt skickat än? Mitt är inte det. Hittat vad som förmodligen är samma skal i fler butiker men i nån av dom va dom ärliga å skrev att touchen inte funkar igenom fronten. Hade ju vart najs å kunna svara utan å öppna...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Är ditt skickat än? Mitt är inte det. Hittat vad som förmodligen är samma skal i fler butiker men i nån av dom va dom ärliga å skrev att touchen inte funkar igenom fronten. Hade ju vart najs å kunna svara utan å öppna...

Mitt skickades idag. Lär väl komma fram om två veckor 😂
Gör inget om touchen inte fungerar igenom. Bara den skyddar telefonen 😊

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får den extra skärmgarantin som annonseras om? 6 månaders skärmgaranti ska ingå, men hittar inget när jag klickar vidare på getxiaomi.se. Får denna reklam lite överallt:

https://imgur.com/a/bRh5WC0

Permalänk
Skrivet av freppa87:

Någon som vet hur man får den extra skärmgarantin som annonseras om? 6 månaders skärmgaranti ska ingå, men hittar inget när jag klickar vidare på getxiaomi.se. Får denna reklam lite överallt:

https://imgur.com/a/bRh5WC0

Var inne i en telenorbutik idag i ett annat ärende och pratade med en represenatant från Xiaomi som var på besök och där dök detta upp. (Bland mycket annat)

Det är bara att ta kontakt med butiken där du köpte den, så löser de det med Xiaomi sen gällande kostnaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psy_Lover:

Var inne i en telenorbutik idag i ett annat ärende och pratade med en represenatant från Xiaomi som var på besök och där dök detta upp. (Bland mycket annat)

Det är bara att ta kontakt med butiken där du köpte den, så löser de det med Xiaomi sen gällande kostnaden

Vid skada då enbart? Inget som registreras innan? Känns inte särskilt säkert 😁

Permalänk
Skrivet av freppa87:

Vid skada då enbart? Inget som registreras innan? Känns inte särskilt säkert 😁

Nja, det blir ju en form av garranti-ärende indirekt.
Fel på produkten? Ta kontakt med butiken du köpte den i

Permalänk
Medlem

Telenor / Ingram Micro har inte skickat scootern än.

Fick mail från Telenor igår med länk att följa min order men när jag går in så står det bara "När din order har skickats från vårt lager och fått ett spårnings-/trackingnummer kommer detta att visas här.". Varför tar det så lång tid undrar man.

Beställde en Xiaomi 100W billaddare från Kina förra helgen. Den har skickats i Onsdags och är på Hong Kong terminalen nu, kommer fram om 1 till 2 veckor antar jag.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av =)(=:

Telenor / Ingram Micro har inte skickat scootern än.

Fick mail från Telenor igår med länk att följa min order men när jag går in så står det bara "När din order har skickats från vårt lager och fått ett spårnings-/trackingnummer kommer detta att visas här.". Varför tar det så lång tid undrar man.

Beställde en Xiaomi 100W billaddare från Kina förra helgen. Den har skickats i Onsdags och är på Hong Kong terminalen nu, kommer fram om 1 till 2 veckor antar jag.

Min skickades i söndags, eller ja, jag fick mailet att den var skickad då, så den är väll på väg nu
Loggade in via länken och ser att den finns på ICA att hämta nu