JULPROJEKT - Gamingdatorer
Hej alla! Som många kanske redan vet så har jag startat ett litet julprojekt där jag bygger ihop gaming datorer ifrån skänkta komponenter för att sedan skänkas till ekonomiskt utsatta familjer med barn som normalt sett kanske inte skulle ha möjligheten att införskaffa detta.
Bakrund: Jag har i ett par år nu i jultider haft tanken på detta men alltid fått tanken för sent för att hinna styra ihop något.
Iår däremot så är jag igång i tid. Från början var tanken att bara hitta ett chassi och mobo åt mina egna komponenter som legat i garderoben ett tag och få ihop 1 komplett dator att skänka. Jag började genom att göra ett inlägg på facebook som tog fart, intresset hos communityn var väldigt stort och jag fick erbjudanden med komponenter i en mycket större utsträckning än jag förväntat mig och valde därför att "go with it" och helt enkelt försöka få ihop så många datorer som möjligt innan jul! Det var även då jag gjorde en post här på Sweclockers för att nå en ännu större publik som förhoppningsvis har ännu mer dammiga komponenter i sina garderober!
För dig som vill vara med: För den som är intresserad har jag en annons ute på marknads delen där man mer än gärna får skriva om man har något som ligger och dammar och vill man inte det får man gärna skicka ett PM direkt till mig.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1610555-julprojekt
Tråden i sig: Denna tråd är därför tänkt att fungera som en HUB för hela projektet där jag kommer uppdatera med inkomna komponenter samt lite uppdateringar i byggandet utav datorerna i sig! Så vill man vara med i projektet vore det super roligt och har man någon komponent så får man gärna ta det i annonstråden så försöker vi hålla just denna tråd kring projektet i sig och uppdateringar kring just detta!
Mvh Christian