Nytt videoavsnitt om Cyberpunk 2077 visar fordon och Stadia-datum

Permalänk
Melding Plague

Nytt videoavsnitt om Cyberpunk 2077 visar fordon och Stadia-datum

Lanseringen av emotsedda spelet Cyberpunk 2077 närmar sig med stormsteg, och Google Stadia-användare får spelet samma dag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Coolt!

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Är det någon som använder Stadia? Jag är väl gammalmodig men avskyr deras koncept. Föredrar xcloud och övriga alternativ.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Leffe_B:

Är det någon som använder Stadia? Jag är väl gammalmodig men avskyr deras koncept. Föredrar xcloud och övriga alternativ.

Jag använder Stadia, och sett till det tekniska fungerar det bättre än Microsofts molnspelande (né Xcloud). Jag har dock spelat en del Xcloud för ett kommande test och det fungerar imponerande bra.

Det i kombation med spelutbudet i en Xbox Game Pass-prenumeration gör det väldigt svårt att motivera ett köp av spel vid fullpris för runt 600 kr på Stadia, när jag får ett gäng nya spel för 115 kr per månad med XGP och kan spela en drös Xbox-konsolspel på det.

Misstänker att jag avslutar Stadia-prenumerationen när Microsoft släpper en Xcloud-klient för Windows 10.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

En månad kvar bois.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag använder Stadia, och sett till det tekniska fungerar det bättre än Microsofts molnspelande (né Xcloud). Jag har dock spelat en del Xcloud för ett kommande test och det fungerar imponerande bra.

Det i kombation med spelutbudet i en Xbox Game Pass-prenumeration gör det väldigt svårt att motivera ett köp av spel vid fullpris för runt 600 kr på Stadia, när jag får ett gäng nya spel för 115 kr per månad med XGP och kan spela en drös Xbox-konsolspel på det.

Misstänker att jag avslutar Stadia-prenumerationen när Microsoft släpper en Xcloud-klient för Windows 10.

Det är just det som tar emot, att det inte finns ett abonnemang där spel ingår, och då pratar jag om ett större bibliotek, inte att man börjar från 0 och får ett spel då och då.

Kul att xcloud funkar bra!

Permalänk
Medlem

Sen litar jag mer på MS än Google då de tidigare inte har datainsamling som primär inkomstkälla.

Microsoft har gjort mycket rätt sen Ballmers tid, gillar att de gamla kontrollerna kan användas till series s/x. Betyder rätt mkt för en casual vardagsrumsgamer som mig som spelar med polarna några gånger per år, men ändå vill ha 4 kontroller för de tillfällena. Trevligt att inte behöva punga ut 1500 kr för 3 extra kontroller.

Permalänk
Medlem

Grymt! Köper det direkt det kommer till Stadia!

Permalänk
Medlem

Hatar att man blir så taggad av detta! Hela estetiken och världen gör att man bara vill ha mer! Blir nog en konsol bara för detta spelet (initialt), vilket känns lite overkill, men jag villhöver verkligen detta!

Permalänk
Medlem

Problemet med Stadia och liknande lösningar blir väldigt tydligt i och med spel som dessa. Jag prenumererar på Stadia sedan starten men har nu sagt upp det pga det enkla faktum att jag inte kan påverka hur spelen presenteras. Visst, det är också plattformens styrka, men för mig som sitter på hårdvara som klarar av dessa spel i 4K så blir plattformen mer handikappande än något annat, och jag betalar inte fullpris för att få en sämre upplevelse.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Är det någon som använder Stadia? Jag är väl gammalmodig men avskyr deras koncept. Föredrar xcloud och övriga alternativ.

Har provat att ha det i kaffet några gånger men föredrar en skvätt mjölk bara. Föreslår att du använder vanligt socker om du vill ha lite sötare smak.

Visa signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Har provat att ha det i kaffet några gånger men föredrar en skvätt mjölk bara. Föreslår att du använder vanligt socker om du vill ha lite sötare smak.

Haha

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Avstängd

Känns väldigt mycket som ett framtids GTA tycker jag. Avvaktar lite med köp då jag inte är helt övertygad även om det säkerligen är riktigt häftigt gjort med alla små varianter.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Hade ingen anning om att de skulle påminna om GTA alá Futuristic-style men nu blir jag taggad!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Oj är det redan dags för Cyberpunk? Trodde det var försenat igen.

i vilket fall så väntar jag ett halvår tills det är patchat och det går att köpa nya grafikkort.

Permalänk
Medlem

Hype!! Verkar som GTA och Ravekulturen fick en avkomma 😀

Någon som har någon aning om vad som kan tänkas krävas för att driva detta spelet i det högre gafikinställningarna? Spelar själv på en 4k-skärm så funderar på om mitt 1080ti kommer orka med detta eller om det kommer krävas en uppgradering. 🤔

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.5GHz med Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Maximus VI HERO | ASUS STRIX GeForce GTX 1080Ti | EVGA Supernova 1000W | 500GB 850 EVO | Cooler Master Cosmos II | Corsair Vengeance PRO 1866MHz 16GB | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Gillar att det liknar GTA jag med! Detta ska bli riktigt kul att få spela!:)
Hypen är stor! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Inaktiv

Hoppas det drar in så mycket att det motiverar att släppa en VR-version. Kommer säkert någon VR-mod oavsett, men alltid gött med en fullfjädrad officiell version.

Permalänk
Medlem

Min känsla/förhoppning är GTA+RPG i en trevlig miljö. Det är bara fallskärmen från just cause som saknas

Permalänk
Medlem

Sjukt coolt... dock så var det ganska negativt att de drog in stadiga, då alla vet all det är en död Platform, inte ens Google tror på det.
Men men, allt annat var som vanligt guld...
Väntar med spänning på min collectors edition...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Synd att spelet inte är tredjeperson.

Permalänk
Medlem

De här ska avnjutas med 35" ultrawide och 3080 med maxat volym i lurarna sekunden efter ungarna lagt sig xD
Läst på om de här spelet så lite som möjligt så ja går in blind för bästa upplevelsen. läste knappt artikeln xD

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Synd att spelet inte är tredjeperson.

Håller med! Hade iallafall önskat att ha det som alternativ. Lite likt Fallout 4 och GTA.
Med tanke på alla RPG element samt fokus på "stil/manér" så hade det varit betyligt roligare att kunna se sin karaktär.

Men för mig är det ingen "deal breaker". Kommer mest garanterat spela och njuta ändå