i7 8700K GTX 1080 32GB RAM M.2 SSD Garanti kvar

Permalänk

i7 8700K GTX 1080 32GB RAM M.2 SSD Garanti kvar

Hej!

Säljer härmed min stationära dator. Det är en Omen by HP 880-P1XX modell, med 13 månader garanti kvar. Datorn är vattenkyld och har även WiFi inbyggt. Datorn jobbar väldigt kyligt, och när jag testat den med Prime95 så har temperaturen inte stigit över 60 grader. Den har en fin chassi och är väldigt enkel att lyfta då den har ett handtag. Massor med anslutningar på framsidan.

Följande specs har den.

i7 8700K 6 kärnor 12 trådar
GTX 1080 8 GB
32 GB DDR4 2666 MHz
NVMe M.2 512GB SSD + 500GB 7200RPM HDD
CD/DVD brännare

Läs hela annonsen här

Visa signatur

i7 4790K - ASUS Maximus VII Formula - 8GB DDR3@1600MHz - Palit GTX 1080 8GB - Samsung 750 Evo 500GB - EVGA Supernova G2 750W - Noctua NH-D15 - Corsair Obsidian 750D Airflow Edition

Permalänk
Medlem

Hej när va datorn köpt ? Vilken generation på i7? Av vilken butik är datorn köpt

Permalänk
Skrivet av Amar007:

Hej när va datorn köpt ? Vilken generation på i7? Av vilken butik är datorn köpt

Det är en 8:nde generation i7 på den. Det är 13 månader garanti kvar på den, via serienumret. Men jag vet inte vilken butik den är köpt ifrån.

Visa signatur

i7 4790K - ASUS Maximus VII Formula - 8GB DDR3@1600MHz - Palit GTX 1080 8GB - Samsung 750 Evo 500GB - EVGA Supernova G2 750W - Noctua NH-D15 - Corsair Obsidian 750D Airflow Edition

Permalänk
Medlem

Hur? Står de inte i garantin ?

Permalänk

Asså garantin på datorn är genom HP's egna garantisystem. Uppstår det något fel på datorn kontaktar man HP i Sverige och anger serienumret, och de kommer att hänvisa dig till närmaste ställe som du kan lämna in den på. Det är samma sak som med en iPhone 11 Pro som jag köpte via blocket häromveckan. Jag fick inget kvitto eller något med. Det visade sig att porträttsläge inte fungerar på den av någon konstig anledning. Garantin finns kvar genom serienumret, man kan kolla upp via Apple's hemsida hur mkt garanti man har kvar genom att skriva in serienumret. Jag gick sedan bara till närmaste Apple auktoriserade butik och angav serienumret och garantin var alltså giltig. Nu är den inlämnad sedan två veckor på garantin, och han sa att jag kanske får en ny telefon istället. Man behöver inte visa upp något kvitto. Garantin gäller på serienumret, och det är inte via butiken man köpt den från utan från själva tillverkaren, dvs att jag kan gå till vilken Apple store som helst i världen och använda garantin. Samma sak med datorn, du kan gå till vilken HP auktoriserad verkstad du vill så gäller garantin.

Visa signatur

i7 4790K - ASUS Maximus VII Formula - 8GB DDR3@1600MHz - Palit GTX 1080 8GB - Samsung 750 Evo 500GB - EVGA Supernova G2 750W - Noctua NH-D15 - Corsair Obsidian 750D Airflow Edition

Permalänk
Medlem

Hej, har du möjlighet att skicka datorn? D.v.s finns förpackningen kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crystalii:

Asså garantin på datorn är genom HP's egna garantisystem. Uppstår det något fel på datorn kontaktar man HP i Sverige och anger serienumret, och de kommer att hänvisa dig till närmaste ställe som du kan lämna in den på. Det är samma sak som med en iPhone 11 Pro som jag köpte via blocket häromveckan. Jag fick inget kvitto eller något med. Det visade sig att porträttsläge inte fungerar på den av någon konstig anledning. Garantin finns kvar genom serienumret, man kan kolla upp via Apple's hemsida hur mkt garanti man har kvar genom att skriva in serienumret. Jag gick sedan bara till närmaste Apple auktoriserade butik och angav serienumret och garantin var alltså giltig. Nu är den inlämnad sedan två veckor på garantin, och han sa att jag kanske får en ny telefon istället. Man behöver inte visa upp något kvitto. Garantin gäller på serienumret, och det är inte via butiken man köpt den från utan från själva tillverkaren, dvs att jag kan gå till vilken Apple store som helst i världen och använda garantin. Samma sak med datorn, du kan gå till vilken HP auktoriserad verkstad du vill så gäller garantin.

Man ska ju aldrig köpa något amn inte får med kvitto eftersom varan kan stulen isåffal och det är ju ett brott att köpa stulna prylar.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliott:

Hej, har du möjlighet att skicka datorn? D.v.s finns förpackningen kvar?

Eller om du har möjlighet att packa den på något annat sätt?