Alla vi som ska köpa 3070 Rtx, vad uppgraderar ni ifrån? Och vilken upplösning ska ni köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Det var ett begränsat antal som kunde säljas för ett lägre pris, om du har hunnit få en orderbekräftelse på det priset så är det det som gäller vad gäller Eagle korten. I normalfall så reserverar vi dock oss för eventuella prisförändringar från leverantör/dist på ej lagerförda varor.

Skulle det vara fler frågor som ni kära Swec medlemmar sitter på som gäller era specifika ordrar så får jag vänligen hänvisa er till att kontakta vår kundservice då vi ogärna diskuterar kundspecifika ärenden på forumet. Kontaktuppgifterna finner nu här: https://www.inet.se/info/175/kundservice .

Ha en fin kväll!

Får man verkligen friskriva sig från prisförändring efter att en order är bekräftad? Jag tror inte man får detta.
Tycker det är lite trist när man fått en order med rätt pris men det verkar som att jag åtminstone måste vänta till december innan jag får kortet. Likvärdigt kort men liknande kylare kostar ju närmare 1400:- mer. Hade man blivit snabbare informerad om att man behöver vänta 1-2 månader hade jag ju lagt beställning på ett annat kort 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Mitt står också som delvis bokat. Så antar att jag inte heller får något. Beräknad leverans på måndag står det men det är ju som sagt delvis bokad bara.

Tycker att Inet har skött detta lite dåligt.

Deras system verkar ju helt klart ha bekymmer om de både skickar ut bekräftelser på beställningar samtidigt som det på hemsidan står kvar som delvis bokad. Då vet man iaf det nästa gång man tänker köpa något direkt vid lansering.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Det var ett begränsat antal som kunde säljas för ett lägre pris, om du har hunnit få en orderbekräftelse på det priset så är det det som gäller vad gäller Eagle korten. I normalfall så reserverar vi dock oss för eventuella prisförändringar från leverantör/dist på ej lagerförda varor.

Skulle det vara fler frågor som ni kära Swec medlemmar sitter på som gäller era specifika ordrar så får jag vänligen hänvisa er till att kontakta vår kundservice då vi ogärna diskuterar kundspecifika ärenden på forumet. Kontaktuppgifterna finner nu här: https://www.inet.se/info/175/kundservice .

Ha en fin kväll!

Så denna gången är ett undantag och vi får våra kommande 3070 Eagle med samma pris som vi beställde dvs 5625 kr? Ingen justering i efterhand alltså?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Så denna gången är ett undantag och vi får våra kommande 3070 Eagle med samma pris som vi beställde dvs 5625 kr? Ingen justering i efterhand alltså?

Alla som inte hann få dom 20 kort som fanns till försäljning för 5625 kr kommer få sina beställningar annullerade, alternativ betala för ett dyrare kort.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Alla som inte hann få dom 20 kort som fanns till försäljning för 5625 kr kommer få sina beställningar annullerade, alternativ betala för ett dyrare kort.

Fast han säger ju att har man fått orderbekräftelse så är det det som gäller? Dvs priset? Trodde jag han menade iaf.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Enklare skulle jag inte säga. Kanske för dyrare kort då få vill betala nästan vad 3080 kostar. Jag lade ordern i stort sett sekunden på enda kortet som fanns för riktpriset på 5625kr det gick men verkar inte få något på ett tag. Får vara glad att man han lägga det innan priset höjdes men har inte fått något om att de skickats även om jag fick bekräftelse på leverans imorgon så gissar att jag lär få vänta till nästa batch kommer in i december.

ah okej, mitt kostar 6200kr, dual oc, så jag känner att det inte är så hemskt nära vad ett 3080 kostar, men förstår i efterhand att folk blev erbjudna väldigt dyra kort. Jag hade tre olika affärer uppe samtidigt och tog bara den som jag såg blev grön först, så måste haft sjuklig tur

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Var inte så imponerad utav RX6800 prismässigt (känns som billigare kort blir bara mindre och mindre prisvärda hela tiden, XT kortet var ju betydligt mer prisvärt då igen men överstiger den absoluta maxnivån jag vill satsa i ett grafikkort) så kanske satsar på ett 3070 då extra kostnaden verkar inte vara värt det med tanke på DLSS och bättre RT prestanda (troligtvis då AMD visade aldrig nån RT prestanda och vi har ju detdär läckta 3DMark resultatet att gå efter oxå) och kanske plockar upp en GSYNC skärm som nästa.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Alla som inte hann få dom 20 kort som fanns till försäljning för 5625 kr kommer få sina beställningar annullerade, alternativ betala för ett dyrare kort.

Har inet sagt det? Jag mejlade igår kväll för att fråga när man får kortet och säkerställa att priset inte höjs för att se vad de svarar.

Om det avbokas är det inte hela världen för mig. Sitter på 2070. Värre för de med 770, 970 och andra gamla kort som verkligen behöver något nyare.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Mitt har kommit, blir snart att sätta i det i datorn!
Känner mig som ett barn då det är min första nya GPU

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Alla som inte hann få dom 20 kort som fanns till försäljning för 5625 kr kommer få sina beställningar annullerade, alternativ betala för ett dyrare kort.

Galenskap, stämmer verkligen detta? Då kommer jag aldrig mer handla på Inet om de kör med sådana metoder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Galenskap, stämmer verkligen detta? Då kommer jag aldrig mer handla på Inet om de kör med sådana metoder.

Nej om du läser vad inet skriver lite längre bak så står det TYDLIGT att i detta fallet så kommer dom som kunnat göra beställningen få betala det priset dom gått med på. Så var bara lugn

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Galenskap, stämmer verkligen detta? Då kommer jag aldrig mer handla på Inet om de kör med sådana metoder.

Från inet på sidan innan detta:

"Det var ett begränsat antal som kunde säljas för ett lägre pris, om du har hunnit få en orderbekräftelse på det priset så är det det som gäller vad gäller Eagle korten. I normalfall så reserverar vi dock oss för eventuella prisförändringar från leverantör/dist på ej lagerförda varor."

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Var inte så imponerad utav RX6800 prismässigt (känns som billigare kort blir bara mindre och mindre prisvärda hela tiden, XT kortet var ju betydligt mer prisvärt då igen men överstiger den absoluta maxnivån jag vill satsa i ett grafikkort) så kanske satsar på ett 3070 då extra kostnaden verkar inte vara värt det med tanke på DLSS och bättre RT prestanda (troligtvis då AMD visade aldrig nån RT prestanda och vi har ju detdär läckta 3DMark resultatet att gå efter oxå) och kanske plockar upp en GSYNC skärm som nästa.

AMD har sin egen DLSS med RDNA2.
GSYNC funkar med AMD kort nu också.
Även de som har "riktiga" GSYNC med modulen i skärmen.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Min mobiltelefon kan inte ta bilder i mörkret men här är den iallafall ett dygn senare!

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Ställde frågan i en annan tråd också, men tänkte att den kan passa även här i en 3070 tråd.

Någon som har en uppfattning/erfarenhet gällande Zotac vs EVGA vs Gigabyte?
Pga platsbrist i chassit är jag hänvisad till ett kort som är max 45 mm tjockt och eftersom FE korten lyser med sin frånvaro i Sverige så har jag hittat 3 olika 3070 som borde passa men vet inte riktigt vilken av dessa modeller jag skall välja.

Spelar mindre roll för mig om det är ett OC eller inte utan det är mer modellerna jag vill jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Det var ett begränsat antal som kunde säljas för ett lägre pris, om du har hunnit få en orderbekräftelse på det priset så är det det som gäller vad gäller Eagle korten. I normalfall så reserverar vi dock oss för eventuella prisförändringar från leverantör/dist på ej lagerförda varor.

Skulle det vara fler frågor som ni kära Swec medlemmar sitter på som gäller era specifika ordrar så får jag vänligen hänvisa er till att kontakta vår kundservice då vi ogärna diskuterar kundspecifika ärenden på forumet. Kontaktuppgifterna finner nu här: https://www.inet.se/info/175/kundservice .

Ha en fin kväll!

Vet ni ungefär hur många kort som var satta till det lägre priset? Skulle vara intressant att veta så att man kanske kan få en hum om hur man ligger till i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Ställde frågan i en annan tråd också, men tänkte att den kan passa även här i en 3070 tråd.

Någon som har en uppfattning/erfarenhet gällande Zotac vs EVGA vs Gigabyte?
Pga platsbrist i chassit är jag hänvisad till ett kort som är max 45 mm tjockt och eftersom FE korten lyser med sin frånvaro i Sverige så har jag hittat 3 olika 3070 som borde passa men vet inte riktigt vilken av dessa modeller jag skall välja.

Spelar mindre roll för mig om det är ett OC eller inte utan det är mer modellerna jag vill jämföra.

Zotacs kylare var inte den bästa. Samma som FE i prestanda enligt tech powered up men de andra är inte med där att jämföra med.
https://www.techpowerup.com/review/zotac-geforce-rtx-3070-twi...

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Alla som inte hann få dom 20 kort som fanns till försäljning för 5625 kr kommer få sina beställningar annullerade, alternativ betala för ett dyrare kort.

Det är bullshit! Sluta svartmåla Inet utan att veta!

Inet ringde mig i går kväll, då det var strul med min första order och jag råkade lägga två på samma kort till två olika priser. Dom makulerade den dyrare ordern och den första ordern på 5625 ligger kvar. Dock fick jag ingen tilldelning tyvärr, men inte ett ord om att höja priset på ordern!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Vet ni ungefär hur många kort som var satta till det lägre priset? Skulle vara intressant att veta så att man kanske kan få en hum om hur man ligger till i kön.

Enligt Inet var det 40st, men dom fick in flera hundra ordrar på dom första 30 sekunderna, så förstår att det blev lite svårt för dom....

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Ställde frågan i en annan tråd också, men tänkte att den kan passa även här i en 3070 tråd.

Någon som har en uppfattning/erfarenhet gällande Zotac vs EVGA vs Gigabyte?
Pga platsbrist i chassit är jag hänvisad till ett kort som är max 45 mm tjockt och eftersom FE korten lyser med sin frånvaro i Sverige så har jag hittat 3 olika 3070 som borde passa men vet inte riktigt vilken av dessa modeller jag skall välja.

Spelar mindre roll för mig om det är ett OC eller inte utan det är mer modellerna jag vill jämföra.

Av den lilla erfarenhet jag har så vet jag att EVGA är väldigt bra kort.

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prebz:

Det är bullshit! Sluta svartmåla Inet utan att veta!

Inet ringde mig i går kväll, då det var strul med min första order och jag råkade lägga två på samma kort till två olika priser. Dom makulerade den dyrare ordern och den första ordern på 5625 ligger kvar. Dock fick jag ingen tilldelning tyvärr, men inte ett ord om att höja priset på ordern!!!

Knappast bullshit, var en annan forumsmedlem som vart erbjuden den dealen som jag nämnde i mitt tidigare inlägg.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Nu är detta hemska bilder men ni ser iallafall ungefär, kanske.
Jag är överraskad över hur snyggt och stort kortet var.
Mitt förra strix är längre men smalare, och jag föredrar ju kortare men tjock!

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Knappast bullshit, var en annan forumsmedlem som vart erbjuden den dealen som jag nämnde i mitt tidigare inlägg.

Att bli erbjuden att köpa ett dyrare kort som finns i lager är inte det samma som att ordern makuleras!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Knappast bullshit, var en annan forumsmedlem som vart erbjuden den dealen som jag nämnde i mitt tidigare inlägg.

Han blev erbjuden ett annat tillgängligt kort för högre pris. Men hans order på det billiga kortet var inte annullerad.

Permalänk
Medlem

Till mig sa de bara att de inte kan svara på när det kommer men priset kommer inte höjas. Inget om makulering. Blev inte erbjuden annat kort heller men nog för inhet fanns kvar när de svarade på mitt mejl.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Han blev erbjuden ett annat tillgängligt kort för högre pris. Men hans order på det billiga kortet var inte annullerad.

Jag uppfattade det som så att det inte var aktuellt att få priset 5625 kr, och att Inet istället erbjöd honom ett kort som var en tusenlapp dyrare.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Nu är detta hemska bilder men ni ser iallafall ungefär, kanske.
Jag är överraskad över hur snyggt och stort kortet var.
Mitt förra strix är längre men smalare, och jag föredrar ju kortare men tjock!

https://i.imgur.com/yP1UNS7.jpg

https://i.imgur.com/K043NoH.jpg

", och jag föredrar ju kortare men tjock!"

Sa flickan!

Hur är ljudnivån? Kör du i 1440p eller? Vilka spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

", och jag föredrar ju kortare men tjock!"

Sa flickan!

Hur är ljudnivån? Kör du i 1440p eller? Vilka spel?

Haha ja, det var medvetet, kom dock på det efter jag skrivit klart!

Den låter mindre än min 1070 strix vad jag kan höra nu, men då har jag också 3 fläktar på radiatorn, en utsug och en i toppen så det är svårt att avgöra.

Jag spelar i 1080p - CSgo, valorant och Warzone just nu men väntar på Far Cry 6 och Cyberpunk
(Jag behöver inte ett 3070 nu nej, men vill gärna ha ett för att sedan kunna spela saker med ray tracing. Detta är min hobby och jag mår bra av det. )

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Haha ja, det var medvetet, kom dock på det efter jag skrivit klart!

Den låter mindre än min 1070 strix vad jag kan höra nu, men då har jag också 3 fläktar på radiatorn, en utsug och en i toppen så det är svårt att avgöra.

Jag spelar i 1080p - CSgo, valorant och Warzone just nu men väntar på Far Cry 6 och Cyberpunk
(Jag behöver inte ett 3070 nu nej, men vill gärna ha ett för att sedan kunna spela saker med ray tracing. Detta är min hobby och jag mår bra av det. )

1080p är relevant även med snabb GPU, framförallt för FPS-spel med hög framerate, du behöver inte skämmas

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

1080p är relevant även med snabb GPU, framförallt för FPS-spel med hög framerate, du behöver inte skämmas

Tack!
Jag måste säga att det är en skön känsla att kunna köra allt på max i csgo och ändå ha exakt samma fps som igår när jag hade allt på lägsta (543 i bench) och ha 45fps mer i smokes än innan Valorant, och warzone framförallt, är snyggare också även om det inte gör något för game play så är det nice ändå!

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64