Permalänk
Medlem

Technicolor tg799vac problem

Hej!

Jag har nu under ett par månader haft strul med denna router. Jag har nämligen Telenor som internet operatör sedan mars månad och då fick jag deras router technicolor tg799vac xtream.

Det flesta funkar bra, jag kollar Netflix, HBO, Viaplay, YouTube utan problem men IPTV kanalerna strular. Jag använder smart iptv app samt några appar genom android box men alla strular. Det står can't connect, när jag startar om router så funkar det ett tag kanske en dag, sen dagen efter strular igen.

För två månader sen så resetade jag router och det funkade ett tag men nu senaste veckor så hjälper det inte att reseta. Jag misstänker att det måste vara något inom router då allt annat funkar, men inte iptv appar. Jag har en Samsung tv, köpt år 2014.

Jag fick råd att köpa en Asus router istället, andra tips är att köpa nyare TV, men jag blir inte klok på det här

Permalänk
Medlem

Inget fel på din TV! Technicolor är ökänt skräpmärke, be ISPn att få köra egen router och skaffa något vettigare istället.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

ASUS RT-AC68U, är den bättre? Tror du att problem med iptv skulle lösas om jag köpte denna istället?

Permalänk
Medlem

Kör du TVn på wifi eller kabel? om wifi; kör med kabel, flesta TVs wifikort är väldigt dåliga.

Måste du verkligen köra IPTV via wifi så se till att du ligger på 5GHz och har bra mottagning, Smart iptv tror jag inte har stöd för att skifta upplösning baserat på bandbredd likt netflix/youtube gör..

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem

Jag kör kabel till tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajduk:

Jag kör kabel till tv.

Ja, om du har verifierat att problemet inte uppstår när du kopplar förbi Telenors router till TVn så skulle jag köpa en Wifi 6/ax router, ingen idé att köpa en utdaterad RT-AC68U när det finns AX router för samma pris!

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av xallrons:

Ja, om du har verifierat att problemet inte uppstår när du kopplar förbi Telenors router till TVn så skulle jag köpa en Wifi 6/ax router, ingen idé att köpa en utdaterad RT-AC68U när det finns AX router för samma pris!

Jag kör alltså nätverkskabel från uttaget i väggen till routern och sen en till kabel från router till TV.

Permalänk
Medlem

Ingen router kommer hjälpa dig med pirattv. Många pirattjänster har bandbreddsproblem och flera internetleverantörer stryper denna trafik. Dessa appar kommer också fungera mer eller mindre bra beroende på vilken typ av TV eller box de körs på. Lite fel forum för att eventuellt tipsa om piratboxar, hur som helst titta på annat än din router.

Pirattjänsterna drivs av kriminella nätverk och de är ganska hårt ansatta av myndigheter/rättsväsendet i flertalet länder just nu. Finns stora pengar inblandade, men de kan inte alltid ge dig bästa möjliga infrastruktur.