...
Vilket språk är det byggt i?
Då gissar jag att man kan collecta bounties genom att döda de "kriminella". Hur är det med endgame, etc. Kommer ni ha zoner som man inte kan överleva i om man är för låg level/dåligt gear? Kommer ni ha dimensioner när man är klar med första "kartan" eller blivit lvl 100 t.ex? Finns det några tankar runt det?
Precis som det finns "badwill" poäng för att döda någon, kommer det finnas goodwill också? Hjäklpa nån låglevlad med något.
Jag skriver allting fullt ut i C#. Servern är en fristående consolapplikation och klienten byggs i Unity.
Det stämmer som du säger med Bounties. Dödar du någon med en Bounty så kan du göra anspråk på pengarna. Baserat på hur hög deras bounty är så kan de också ha störra chans att tappa fler items när dem dör.
Zoner kommer vara svårighetsbaserade, så ja vissa zoner kommer ju kräva viss nivå/gear men det kommer inte finnas områden som är specifikt låsta bara för man inte är tillräckligt hög level. Man kan gå dit och dö om man vill
Vi har lite olika tankar angående end-game, men eftersom vi inte är i närheten av det stadiet ännu så är det ingen fokus. Men det diskuteras hela tiden. Vi får återkomma om det
Angående "bad/good-will" så kommer det finnas Reputation som kan gå upp/ner. Det är inte implementerat men tanken är att gör man dumma saker går den ner, goda saker ökar den, men med tiden så söker reputation sig alltid mot 0 (Neutral). Så även om man varit god, så måste man vara fortsatt god för att ens reputation inte såsmåningom återgår mot det neutrala.
Aldrig spelat Rune~, dock spenderat år med Tibia.
Ny kanske det står men skrollade igenom snabbt, blir det en högsta nivå, säg lvl 100? Och sen uppdateras med content och högre lvl allt eftersom?
Skulle gärna vilja se det, då det underlättar för oss med lägra nivå av ledig tid
Tyvärr så måste jag då meddela att där finns ingen level-cap. Däremot, om det glädjer dig något så blir varje level man ökar mindre impaktfull. Attributpoängen man får för varje level går gradvis neråt, och tillslut får man bara 1 poäng att spendera varje nivå. I början får man mycket mer poäng för att snabbare kunna definiera sin karaktär