Corsair (CRSR) aktietråden

Permalänk
Medlem

Corsair (CRSR) aktietråden

Hej!
Avser den här tråden för att samla diskussion kring Corsairs aktie. Ber om ursäkt om detta är felplacerat, det är i så fall inte avsiktligt - jag har sökt och försökt hitta den bästa platsen. Vet att investeringstråden finns, men jag vill gärna ha diskussionen om just Corsair samlad i en tråd och om någon tror att den kan göra sig bättre någon annan stans, flytta den gärna.

För egen del: jag visste inte att Corsair var noterade förrens för en vecka sedan. Då hade de varit ute sedan den 23 Sept, såvitt jag förstår saken, alltså omkring tre veckor. Så fort jag hörde om Corsair gick jag all in (brukar alltid göra det oavsett vilken aktie det gäller) vid $18.8. Ser att det ännu finns löjligt få innehavare på Avanza, idag 210 stycken, men det har ökat varje dag.

Misstänker att några av ägarna finns här, eller? I så fall - välkomna! En första undring jag har, är om det är någon som vet när de rapporterar Q3 och vad ni har för egna tankar om när/vid vilken prispunkt ni säljer.

Såg att Goldman kommit ut med en av de första värderingarna på Corsair, med en köprekommendation och pristarget på $32.

Permalänk
Medlem

Intressant! Gör en liten rusning idag, antar det beror på riktkursen från Goldman. Ser ut som att de går med vinst nu i alla fall, efter ett par förlustår och gaming/e-sport ligger ju i tiden.
Får se om jag slänger in en slant

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av fesoj:

Misstänker att några av ägarna finns här, eller? I så fall - välkomna! En första undring jag har, är om det är någon som vet när de rapporterar Q3 och vad ni har för egna tankar om när/vid vilken prispunkt ni säljer.

Upptäckte denna aktie i slutet av oktober när den låg på +60 % sedan start och har tänkt köpa sedan dess men inte blivit av. Nu ligger den på +235 %... Har du kvar aktierna? Sett att antalet ägare på Avanza har stigit för varje dag och vill gärna bli ägare också, men känns som att jag väntat för länge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam_Speed:

Upptäckte denna aktie i slutet av oktober när den låg på +60 % sedan start och har tänkt köpa sedan dess men inte blivit av. Nu ligger den på +235 %... Har du kvar aktierna? Sett att antalet ägare på Avanza har stigit för varje dag och vill gärna bli ägare också, men känns som att jag väntat för länge...

Köp på en gång skulle jag säga. Du kommer aldrig timea marknaden, time on the market is everything. Och de är ett stort bolag som antagligen kommer finnas kvar under en lång tid framöver med tanke på deras marknadsandelar idag.