Tävla och vinn i Steelseries Rival 3 Wireless-frågesport

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn i Steelseries Rival 3 Wireless-frågesport

Steelseries utmanar SweClockers medlemmar med en frågesport på Rival 3 Wireless-tema, med tre vinstpaket i potten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag är sugen på att klippa tråden så att säga, men har inte bestämt mig för en mus ännu. Har en (trådad) Logitech G502 i nuläget, och denna musen verkar ha ungefär samma mått. Håller en tumme för att julen kommer tidigt i år.

Visa signatur

CPU: Core i7 9700K | Grafikkort: Gigabyte Gaming OC 3080 | RAM 32GB HyperX 3200MHz | Moderkort: Asus ROG STRIX Z390-F Gaming | Skärmar: ASUS ROG PG248Q (1080p 180Hz) & ASUS 27" ROG PG278QR (1440p 165Hz) | Mus: Logitech G Pro Wireless | Tangentbord: Ducky Shine 4 (Cherry MX Brown)

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Med den väl tilltagna batteritiden lovas ett år av spelande, eller norr om 400 timmars aktiv användning. Vilken av följande tidsangivelser stämmer in på beskrivningen “över 400 timmar”?

En månad

Två veckor

20 000 minuter

Den här frågan är lurig. 400 timmar är 16.67 dygn, vilket är lite drygt 2 veckor. Men 400 timmar är också 24000 minuter, vilket är lit mer än 20000 minuter.

Är det en lureri-fråga eller är både alternativ 2 och 3 rätt?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Printscreen:

Den här frågan är lurig. 400 timmar är 16.67 dygn, vilket är lite drygt 2 veckor. Men 400 timmar är också 24000 minuter, vilket är lit mer än 20000 minuter.

Är det en lureri-fråga eller är både alternativ 2 och 3 rätt?

Det som efterfrågas är ju vilken av tiderna som stämmer in på beskrivningen "över 400 timmar", och svaret är alltså det som faktiskt är längre än 400 timmar Jag förtydligar frågan en aning!

Permalänk
Medlem

Önskar att jag läste tråden innan jag svarade på den där frågan Blir till att köra trådat ett tag till.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Haha åh nej jag svarade fel på den mest uppenbara frågan. Jag var alldeles för exalterad att svara på utslagsfrågan att jag ramlade genom svaren. Vem ska man flirta med för att få ändra svaret i efterhand? 8-)

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Det som efterfrågas är ju vilken av tiderna som stämmer in på beskrivningen "över 400 timmar", och svaret är alltså det som faktiskt är längre än 400 timmar Jag förtydligar frågan en aning!

Efter att frågan är ändrad finns det 2 svarsalternativ som är rätt

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Skrivet av Paddan_3:

Efter att frågan är ändrad finns det 2 svarsalternativ som är rätt

Större chans att svara rätt!

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Paddan_3:

Efter att frågan är ändrad finns det 2 svarsalternativ som är rätt

Nja, inget svarsalternativ eller frågeställningen ändrades med detta. Enligt min miniräknare är det fortfarande bara ett alternativ som är över 400 timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Nja, inget svarsalternativ eller frågeställningen ändrades med detta. Enligt min miniräknare är det fortfarande bara ett alternativ som är över 400 timmar

Du har helt rätt! 😁 Känner mig lite korkad nu faktiskt.
Jag var lite snabb..
Men ändringen innbär att mitt svar sen tidigare är fel, och innan frågan ändrades var mitt svar rätt.. typ
Fuskig tävling...

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"