Billig tv för fotbollstittande med energiklass A+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Var först inne på något ur Phillips 7500-serien men så läste man att väldigt många på Elgiganten lämnat tillbaks dessa och någon ur Phillips kundtjänst avrått från att köpa något därifrån. Så då blir man tveksam till alla Phillips apparaterna i de serierna runt omkring...

Låter märkligt. Vet inte varför de har lämnat tillbaka. Jag har en själv och är nöjd. Nu har jag en soundbar inkopplat men jag testade enbart tv'ns ljud och Wow!. Hade räckt men jag köpte båda samtidigt annars hade jag sparat 5000 på soundbaren.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Det blev en LG 55UN7100 för mig till slut. Förnuftet segrade över ha-begäret🙂.

Började ju spana på Qled skärmar eller billig Oled och de ligger ju kring 10000:- strecket och så mycket är jag inte beredd att betala. Funderade på att vänta till black friday men känns som de max kommer sänkas med någon tusenlapp eller två. Kollade lite kring förgående år black friday och var mest dyra tv-apparater som gick ner mycket i pris.

Så nu när Mediamarkt hade 5% rea på alla tv-apparater slog jag till på min LG. 4740:- fick jag betala för tv:n och det tycker jag är överkomligt. Var sugen på att gå upp till 65tum och tur jag inte gjorde det. 55 tum är precis lagom i mitt lilla vardagsrum.

Riktigt nöjd än så länge. Min förra tv var LG med och den gjorde mig nöjd i 11år. Så får hoppas denna klarar sig lika bra. Dock är där stora kvalitetsskillnader. Min gamla LG var bakstycket i ren metall och en stor glasskiva i fronten utan kanter. Den nya är i smäckig plast som känns så där. Men nu ska den förhoppningsvis hänga i 10 år på samma plats så vad spelar det för roll🙂

Är det förresten ingen som kör med rent glas som frontstycke längre? Har alltid tyckt det var smidigt och lätt att hålla rent och snyggt.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |