DAC & Amp till datorn och Soundbar till TV:n / Säljes: Ljudprylar

Permalänk

DAC & Amp till datorn och Soundbar till TV:n / Säljes: Ljudprylar

Testar och ser om det är någon som är villig att sälja sin DAC &/ Amp. Letar efter båda! Enda kravet är att DAC:en ska ha Toslink optical.

Letar också efter en soundbar. Främst efter Sonos Arc men är öppen för förslag!

Kan också skriva medans att jag säljer:
Fiio K5 (Startbud 300kr)
Fiio E17 (Startbud 400kr)
Fiio E10K (Startbud 300kr)

Har kört med K5 och E17 som en kombo och den låter otroligt bra, främst med valet att kunna justera bas och treble så att det går från neutralt till varmt. Har körts med Hifiman HE400i utan problem.

Kan mötas upp men föredrar frakt pga.. ja, ni vet varför ;).

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på varför du kravställer på toslink om du skall ha den till datorn? Det snävar av utbuet en del....
När jag köpte min DAC & AMP hade jag digital anslutning som krav och är riktigt nöjd över USB-kopplingen istället.

Permalänk
Skrivet av jessej:

Lite nyfiken på varför du kravställer på toslink om du skall ha den till datorn? Det snävar av utbuet en del....
När jag köpte min DAC & AMP hade jag digital anslutning som krav och är riktigt nöjd över USB-kopplingen istället.

Bra att du frågar då jag glömde skriva det. Har testat med USB och upplever i mitt fall statiska störningar. Pillade lite med det ungefär 2 år sedan kring problemet och tror att jag kom fram till att jag använder för många USB-portar.

Permalänk

Hej.
Jag säljer Brik DAC och Amp om det skulle leva upp till dina krav.
Optiskt in har den i alla fall.

https://www.sweclockers.com/marknad/189726-brik-amplifier-plu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av minefrost:

Bra att du frågar då jag glömde skriva det. Har testat med USB och upplever i mitt fall statiska störningar. Pillade lite med det ungefär 2 år sedan kring problemet och tror att jag kom fram till att jag använder för många USB-portar.

Ok, låter konstigt. Det är en digital signal och med bra komponenter skall det inte orsaka störningar eller liknande. Men har du en negativ erfarenhet så kan det vara värt att gå toslink-hållet bara för att "slippa tänka på det".
Kör hårt