Dags för uppgradering. Köpråd.

Permalänk
Medlem

Dags för uppgradering. Köpråd.

Har äntligen fått tummen ur och gjort iordning ett eget hörn i huset efter ca 8 års dvala 😆
Så jag tänker nytt moderkort, CPU, ram och grafikkort (är SLI fortf nånting eller bara överkurs??)
Vill gärna kunna spela det mesta på rätt bra inställningar med fps gärna inte under 50.
Budget är inget problem men det behöver ju inte Stiga till skyarna 😆🙈

Permalänk
Medlem

Sug lite på karamellen, läs på om nyheter och bygg din drömdator i fantasin
- AMD släpper sina Ryzen 5x00 snart, Nvidia RTX3080 kanske kommer i lager någonstans och AMD's Navi2 ska röra om i grytan om 6 dagar. Du kanske bestämt dig om du vill köpa nytt eller fynda förra generationen lagom till black friday...

Generellt är allt rätt prispressat, gå in på komponentkoll.se och välj en Ryzen, ett B550 och 3600 minne samt ett grafikkort. Men priserna är ungefär som för ett år sedan så ta det bara som referens för vad nästa generation bör kosta eller hur bra fynd som dyker upp samtidigt som nylanseringar och reor.

Permalänk
Medlem

Håller med @pacc, det kommer väldigt mycket nytt närmaste månaden så antingen köper man ett paket från denna generation som kommer reas ut på BF eller så bygger man ihop allt med nya prylar om ett par månader och får mer prestanda men man får betala mera.

Permalänk
Medlem

Aha!
Ja men då väntar jag nog på BF och petar ihop ett paket då.

Har inget behov av det allra allra senaste men kommer det generationsbyte nu så blir ju fynden lätta och många. Hur pass kan tänkas behövas för att klara sig då? Allt är en djungel nu när man varit i dvala så pass länge känner jag 😆

Har idag ett 750w nätagg, det borde klara sig fortf va?

Ska läsa på lite mer. Men vore tacksam om ngn kunde rekommendera lite av nuvarande generation? 🙏🏻

Behandla mig som ett barn som inte fattar nått 😆