Acer Swift 3X blir först med dedikerade grafikkretsen Intel Xe Max

Permalänk
Melding Plague

Acer Swift 3X blir först med dedikerade grafikkretsen Intel Xe Max

Acers nya bärbara dator bestyckas med Intels Tiger Lake-processorer, men växlar upp Xe-grafiken från integrerad till dedikerad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

VAD BETYDER "Om uppgifterna stämmer erbjuder Xe Max på pappret bättre prestanda än Nvidias grafikkrets MX350, men sämre prestanda än syskonet MX450." I VERKLIGHETEN?
KOMMER MAN KUNNA SPELA RIKTIGA SPEL PÅ DENNA? JAG HAR VÄLDIGT DÅLIG KOLL PÅ VAD MOBILA KRETSAR ÄR KAPABLA TILL.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

BLIR JU INTE TAGGAD PRECIS OM DEN LÄGGER SIG MELLAN MX350 OCH MX450 I PRESTANDA.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hmm, är det inte lite märkligt, när man kör CPU-modeller som även dom har Xe Graphics med 96 EU? En stor fördel med att ha en dedikerad krets hade väl just vart bandbredden till VRAM, men nu verkar den ju vara låg ändå så vad är poängen? Hade det inte vart bättre att kunna konfigurera en mycket högre TDP för CPU/iGPU istället?

edit.
Tog mig en titt på notebookcheck angående MX350, och Xe ser faktiskt rätt imponerande ut i hänsyn till strömförbrukningen:

Asus ZenBook Flip S UX371 (i7-1165G7 iGPU)
3DMark Fire Strike: 5139
The Witcher 3 1080p high: 25.4 fps
Power consumption (Witcher 3): 28.6W

Lenovo IdeaPad 5 15IIL05 (i5-1035G1 & MX350)
3DMark Fire Strike: 4036
The Witcher 3 1080p high: 27.8 fps
Power consumption (Witcher 3): 59W

Permalänk
Avstängd

Varför ska alla köra med bara 14tum, jag vill ha minst 17tum.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Varför ska alla köra med bara 14tum, jag vill ha minst 17tum.

VISSA VILL HA BÄRBARA DATORER, INTE SLÄPBARA.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanandersson:

VISSA VILL HA BÄRBARA DATORER, INTE SLÄPBARA.

JAG HÖR INTE VAD DU SÄGER TALA HÖGRE, 14 TUM INTE BRA FÖR DOM SOM ÄR NÄRSYNTA.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

ATT DET SKA VARA SÅ SVÅRT ATT LANSERA EN CPU+GPU-KOMBO MED RIKTIGT HÖG PRESTANDA. AMD HAR JU MED KRETSEN I SERIES X/S VISAT ATT EN GPU KAN KONKURRERA MED HYFSADE DEDIKERADE GRAFIKKORT.

Permalänk
Hjälpsam

SER RIKTIGT BRA UT MED DENNA SWIFT, 1,37KG MED I7 OCH DEDDIKERAD KRETS.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

ATT DET SKA VARA SÅ SVÅRT ATT LANSERA EN CPU+GPU-KOMBO MED RIKTIGT HÖG PRESTANDA. AMD HAR JU MED KRETSEN I SERIES X/S VISAT ATT EN GPU KAN KONKURRERA MED HYFSADE DEDIKERADE GRAFIKKORT.

Det är inte svårt, men marknaden för dessa (med tillhörande prislapp) är inte lika stor. Företag vill tjäna pengar, inte hamna i Guinness rekordbok

*PS, caps lock är för noobs. En riktig fanatiker håller ner Shift hela tiden!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Det är inte svårt, men marknaden för dessa (med tillhörande prislapp) är inte lika stor. Företag vill tjäna pengar, inte hamna i Guinness rekordbok

*PS, caps lock är för noobs. En riktig fanatiker håller ner Shift hela tiden!

DU FÅR INFÖRA INTERNATIONELLA SHIFT-HELA-TIDEN DAGEN. TA INTE VÅR CAPS LOCK DAG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Det är inte svårt, men marknaden för dessa (med tillhörande prislapp) är inte lika stor. Företag vill tjäna pengar, inte hamna i Guinness rekordbok

Samtidigt verkar ju både AMD och Intel satsa på kraftigare inbyggda grafikkort. Och AMD har ju haft sin APU-serie i många år nu. Så intresset verkar ju finnas. Men visst, eftersom alla dessa intelligenta människor med full insyn i sin bransch valt att inte satsa på det finns det ju förmodligen en anledning.

Permalänk

HEJJA HAMMARBY!

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Denna tråd är mer "Nroken" än Intel's Tick-Tock......

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk

OCH JAG SOM TYCKER MX-KRETSAR ÄR ÖVERFLÖDIGA NÄR MAN REDAN FÅR GRYM G7 GRAFIK INBYGGD I PROCESSORN.

ÄRLIGT TALAT BEHÖVER EN DEDIKERAD KRETS MER KRAFT FÖR ATT ERBJUDA NÅTT VÄRDEFULLT NÄR IGPU'N REDAN ÄR SÅ BRA.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!