Nya party/chat-systemet inför PS5

Permalänk
Chefredaktör 🕹

Nya party/chat-systemet inför PS5

På gränsen till obegripligt hur dåligt det verkar funka?

För oss som spelar med många olika människor, kör LFG och har många olika parties igång eller bara stora vänlistor där man vill kunna hoppa in och börja lira med folk så är det nya systemet fullkomligt värdelöst.
Mycket krångligare att starta ett party och bjuda in folk. Partys är nu "permanenta" så det går inte bara att ha en gäst en stund, det går inte att joina folks sessions från partyt etc.

Lite mer bakgrundsinfo:

https://kotaku.com/the-ps4-s-new-party-chat-system-is-a-pain-...

Jag förstår verkligen inte hur det här kunde slinka igenom. Det är i princip bara försämringar och borttagna funktioner på alla plan utan att tillföra någon förbättring. Så det är inte ens som om man byter funktionalitet, man bara reducerar.

Å andra sidan, om man bara har någon enstaka vän som man spelar med och aldrig bjuder in gäster, använder LFG etc så kanske det är smidigare I guess? Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Har inte spelat PS så himla mycket de senaste tre månaderna så detta har undgått mig. Men fyf*n vad dåligt dom gjort detta system. På gränsen till katastrofalt! Finns inte en kotte jag talat med som gillar vad dom gjort.

De borde släppa Discord appar till PS och Xbox så vi slipper dessa dumma påhitt.