Vilket operativsystem (mobilt) använder du?

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem (mobilt) använder du?

Vad är viktigt för dig när det kommer till valet av operativsystem? Säkerhet? Integritet? Ekosystemet?

Permalänk
Medlem

Vad som är viktigt för mig är bland annat hur notissystemet fungerar, jag tycker att Android är överlägset före iOS. Och att inte vara lika nedlåst som iOS.

Permalänk
Medlem

Svarade Android, hoppas på att kunna byta till Postmarket OS snart.

Permalänk
Medlem

Jag kör både iOS och Android. iPhone för jobbet och Android privat. Har egentligen inga större krav när det gäller telefon, det enda kravet jag hade på telefonen när jag köpte privat var att den hade stort batteri.

Permalänk
Medlem

Mobilen numera är väldigt viktig, man använder den till mkt och därför tycker jag att säkerhet och integritet bör vara av hög prioritet. Har fått uppfattningen att Apple är bra på just detta, därav mitt val.

Gillar även Apples ekosystem. Har iPhone, klocka, iPad och Apple TV (som förmodligen rycker när jag byter tv).

Har inte provat Android så kan inte uttala mig om huruvida det är bättre eller sämre än iOS (i mitt tycke),

Permalänk
Medlem

På telefon iOS och surfplatta Android då jag vill ha friheten att flytta filer hur som helst inom nätverket.

Permalänk
Medlem

iOS både på privata och jobbmobilen.
Hade Android privat ett bra tag, men var inte samma flyt med det. iOS ger även uppdateringar under längre tid.

Drömmer dock om Windows i mobilen igen.

Permalänk
Medlem

Android, har en Pixel 5 och har haft Google-telefoner ett bra tag.
Som det är just nu kan jag inte tänka mig nått annat
Har iPhone via jobbet men den använder jag så lite det bara går ...