Microsoft antyder en mediasticka för Xcloud i stil med Chromecast

Permalänk
Melding Plague

Microsoft antyder en mediasticka för Xcloud i stil med Chromecast

Xbox-chefen Phil Spencer lämnar konkreta antydningar om att spelkonsoler kompletteras med mediaenheter för speltjänsten Xcloud.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant! Dock antar jag att det kommer att funka bara med xbox game pass, utan spel som man köper själv på microsoft store, annars blir xbox series s helt onödig.

Permalänk
Medlem

Detta låter ju kanon! Slippa köpa en Xbox. En xcloud-sticka till TVn och gamepass vore fiiiiiint

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Låter bra. Men kostar vad med allt? Hänger på det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Låter bra. Men kostar vad med allt? Hänger på det.

Säkert "gratis" om du tecknar 24 månader gamepass eller något liknande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Intressant! Dock antar jag att det kommer att funka bara med xbox game pass, utan spel som man köper själv på microsoft store, annars blir xbox series s helt onödig.

Jag skulle tro att den absolut kommer att fungera för alla spel som du har rätt till, oavsett om de du köpt/äger (så länge det inte är spel på optisk skiva), eller de du prenumererar/hyr (Game Pass).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Rätt intressant, de borde köra deal på att teckna 12 månader gampass ultimate där det ingår streaming sticka och en handkontroll, de skulle nog bli väldigt populärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Säkert "gratis" om du tecknar 24 månader gamepass eller något liknande.

och att du spenderar minst 50$ i månaden i DLC och Microtransactions
(spel räknas ej)

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag skulle tro att den absolut kommer att fungera för alla spel som du har rätt till, oavsett om de du köpt/äger (så länge det inte är spel på optisk skiva), eller de du prenumererar/hyr (Game Pass).

Går det ens att köpa spel separat till xCloud som inte ingår i game pass? De måste ju gå att streama om de ska kunna köras på stickan.

Permalänk
Medlem

Jag kan lätt tänka mig en sådan sticka, framförallt om den också kan ersätta Chromecast. Om jag skall vara ärlig används vår X-Box s mest som mediacenter, som den småbarnsapappa man är

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

och att du spenderar minst 50$ i månaden i DLC och Microtransactions
(spel räknas ej)

Sådana krav kan de knappast ställa. Då får de höja avgiften med 50$ i månaden. Om de nu släpper en sån här "sticka" så lär de vilja få ut den i stora mängder och säkert nästan ges bort när man köper andra grejer. Typ som google gör med sin Home mini.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argammon:

Jag kan lätt tänka mig en sådan sticka, framförallt om den också kan ersätta Chromecast. Om jag skall vara ärlig används vår X-Box s mest som mediacenter, som den småbarnsapappa man är

Tycker XB1S är grymt trevlig som just det syftet!

Har flera stycken runt om i huset för användning som enbart mediacenter. Helt perfekt, och grym bonus att man (även om det är sällan) tom. kan slänga in en film på skiva var man vill. Men grymt fin enhet att streama film, YouTube, etc. via.

(Sedan har vi även två XB1X, och två Switch med docka, och två Switch Lite att spela på).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Går det ens att köpa spel separat till xCloud som inte ingår i game pass? De måste ju gå att streama om de ska kunna köras på stickan.

Inte i dagsläget, men Microsoft jobbar på det.

Skulle enligt annonsering/nyhetsuppdatering *1 från förra året komma i slutet på detta året (2020), men har inte aktuell status hur långt de kommit med den delen, eller hur långt bort från introduktion det är. Kanske det har skjutits på tills lansering under 2021.

*1: https://news.xbox.com/en-us/2019/11/14/expanding-project-xclo...

"We believe in the freedom to play and the freedom to choose. In 2020 we will enable gamers to stream from the cloud Xbox games that they already own or will purchase. We will also add game streaming from the cloud to Xbox Game Pass. Gamers will be free to discover, choose, and play their favorite games anywhere and everywhere."

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Inte i dagsläget, men Microsoft jobbar på det.

Skulle enligt annonsering/nyhetsuppdatering *1 från förra året komma i slutet på detta året (2020), men har inte aktuell status hur långt de kommit med den delen, eller hur långt bort från introduktion det är. Kanske det har skjutits på tills lansering under 2021.

*1: https://news.xbox.com/en-us/2019/11/14/expanding-project-xclo...

"We believe in the freedom to play and the freedom to choose. In 2020 we will enable gamers to stream from the cloud Xbox games that they already own or will purchase. We will also add game streaming from the cloud to Xbox Game Pass. Gamers will be free to discover, choose, and play their favorite games anywhere and everywhere."

Ooh, nice. Google och Amazon kommer verkligen få en hård match att konkurrera ut Microsoft här.