Fredagsfokus 6: SweClockers Live

Permalänk
Melding Plague

Fredagsfokus 6: SweClockers Live

Denna fredag blir det ett väldigt kort avsnitt där vi berättar om vad som ska hända under SweClockers Live!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Några planer med att börja spela in/sända i 4k?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Coolt att Jensen Huang, Lisa Su och Matthew McConaughey ska vara med på Sweclockers live!

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

@LinusTrulsson Två av tre som jag tänkte mig också...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Enkelt gissat de 3 stora gästerna är 1 Emil Åkered 2 Pernilla Wahlgren och så 3 Bianca Ingrosso, höjdpunkten blir att se Emil kasta ut sig själv på något finurligt sätt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Nagel:

Några planer med att börja spela in/sända i 4k?

Kan vara det för recensioner där det fyller en rätt bra funktion. För sånna här saker (Fredagspanelen/Fredagsfokus) känns det bara onödigt och tar enormt mycket längre tid för oss att producera. (Vet inte om ni verkligen vill se oss i 4K... just saying)

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av Joakim Ågren:

Enkelt gissat de 3 stora gästerna är 1 Emil Åkered 2 Pernilla Wahlgren och så 3 Bianca Ingrosso, höjdpunkten blir att se Emil kasta ut sig själv på något finurligt sätt!

Det kommer att bli ett storslaget musikalnummer!

Permalänk
Medlem

Han till vänster i bild verkar inte så nöjd. Undrar om 5000-serien underpresterar ?

Permalänk
Medlem

Att Bill Gates och @Emilakered kommer var väl inga högoddsare men jag är väldigt fundersam på hur ni lyckats få liv i Steve Jobs Ersätter ni honom kanske med Elon Musk?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Hehe vad det gäller gästerna var hinten mer om
Bolagen. Inte personerna. Så att säga.
Vi har inte alla VDar i världen på plats

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Han till vänster i bild verkar inte så nöjd. Undrar om 5000-serien underpresterar ?

Känns mer som han biter ihop för att inte nämna något som fortfarande är under NDA. Angående Grafikkort så kändes det lite "märkligt" när frågan kom.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

Mycket bra, tack! En detalj bara! Är väll samarbetet mellan er? Blir ganska långa monologer ibland från @UndaC, där kan jag tycka att ni borde dela lite mer, mellan er! Funkade bra Jonas/Emil, så antar att det är lite inkörningssaker. Som justeras sedemera?

Edit: Jag gillar @UndaC så det är absolut inte det!! Mer avsaknad, av två väldigt kunniga polare! Som snackar hårdvara som saknas nu! Som det var tidigare, när båda bara växlade komentarer. Men det kommer väl

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av kallandes:

Mycket bra, tack! En detalj bara! Är väll samarbetet mellan er? Blir ganska långa monologer ibland från @UndaC, där kan jag tycka att ni borde dela lite mer, mellan er! Funkade bra Jonas/Emil, så antar att det är lite inkörningssaker. Som justeras sedemera?

Ja absolut. Det har nog en hel del att göra med att det är jag som planerat mest kring några av de senaste klippen jag varit med i. Så då gaggar jag mest.

Lite mer planering och framförhållning från vår sida så blir det bättre tror jag.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Ja absolut. Det har nog en hel del att göra med att det är jag som planerat mest kring några av de senaste klippen jag varit med i. Så då gaggar jag mest.

Lite mer planering och framförhållning från vår sida så blir det bättre tror jag.

Jag editade, det jag skrev innan. Innan jag läste detta. Men det senare du skrev nu, håller jag med om! Men du är absolut en värdig ersättare till Emil. Ni behöver nog bara få lite bättre flyt tillsammans!

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk

Dessa tre gäster antar jag kommer vara med över videolänk då, eller?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Rödskägg d ä:

Dessa tre gäster antar jag kommer vara med över videolänk då, eller?

De allra flesta gästerna är med på länk eller är förinspelade. Men det kommer också hända grejer live i studion.
Kommer varva inslagen med varandra.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av UndaC:

De allra flesta gästerna är med på länk eller är förinspelade. Men det kommer också hända grejer live i studion.
Kommer varva inslagen med varandra.

Okej, ja det breddar urvallet lite vilka ni kan tänkas ha bjudit in. Ser fram emot att följa från tv-soffan!

Permalänk
Medlem

Inte Lisa Su, men kanske Forrest Norrod eller Mark Papermaster? Skulle vara sjukt coolt om det gick iaf, och det känns rätt i tiden med deras stora lanseringar.

Läderlappen är nog inte rimligt att anta och ärligt känner jag inte till så många fler i det gröna laget... kanske är något annat? Kanske Asus istället?

Intel känns som att de måste satsa på PR och någon kan de nog skicka ut på uppdrag till oss med isbjörnar på gatorna...

Blir spännande att se oavsett, kul att det blir lite mer på riktigt! Hoppas bara det inte är tråkig information som man redan har sett...

Permalänk
Medlem

Jim Keller, Mark Papermaster, Raja Koduri?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ni har kört vid's i många år nu. Många finns det som uppskattar dem!

Men snälla sluta med märkliga talarticks, som att säga öööö ääää eee mellan orden. Ni kan träna bort på kort tid om ni gav det några minuter, fördelakltigen med el-shocker.

Det borde koletten (sne-bena) känna till sen många år tillbaka.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

(Vet inte om ni verkligen vill se oss i 4K... just saying)

Du har en poäng.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hehe vad det gäller gästerna var hinten mer om
Bolagen. Inte personerna. Så att säga.
Vi har inte alla VDar i världen på plats

Synd.. Besvikelsen är total.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Jim Keller hade varit kung att få med. Hans expertis i cpu-arkitektur är ju legendarisk.
Om det inte blir nu så hade det varit fint om ni kunde försöka få en intervju med han vid något annat tillfälle.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av enbom:

Jim Keller hade varit kung att få med. Hans expertis i cpu-arkitektur är ju legendarisk.
Om det inte blir nu så hade det varit fint om ni kunde försöka få en intervju med han vid något annat tillfälle.

Hehe ja. Vill inte sätta några förväntningar här alltså. Med gäster menar vi bolagen. Det kommer att vara, i mitt tycke, intressanta personer men det är inte chefsingenjörerna eller VD etc.
Men det kommer knappast att vara deras svenska PR person heller om man säger som så

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hehe ja. Vill inte sätta några förväntningar här alltså. Med gäster menar vi bolagen. Det kommer att vara, i mitt tycke, intressanta personer men det är inte chefsingenjörerna eller VD etc.
Men det kommer knappast att vara deras svenska PR person heller om man säger som så

Var mer ett drömscenario. Men som sagt, hade varit ballt om ni lyckades få en intervju med han vid något annat tillfälle. Bara random eller vid något evenemang.

Ser fortfarande fram emot vad ni kommer visa upp på Swec Live!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850