Geforce experience uppdaterar sig själv mitt i spel och forcerar en omstart?

Permalänk
Medlem

Geforce experience uppdaterar sig själv mitt i spel och forcerar en omstart?

Tänkte se om någon varit med om detta-

Mitt i sista rundan i en match CS:GO kom det plötsligt upp rutan med progress bar för att uppdatera geforce experience- jag klickade omedelbart kryss på den och då loggade windows ut och visade "restart" skärmen, det fastnade på att CS:GO inte var avstängt än så jag hann klicka cancel även där och komma in igen, dock hade jag flygit ur discord och hann inte in i CS igen innan matchen var över.

Jag kan bara hitta två relevanta settings:

Notify me when: GeForce driver update is available

Automatically download driver updates and let me choose when to install

båda var redan urkryssade. Jag har driver version 456.55 och GE version 3.20.5.70

Jag har instant replay igång när jag spelar och använde det ett par gånger under matchen utan issue.

Jag har haft stabilitetsproblem med just geforce experience samt det vanliga med "nvlddmkm stopped responding" som dyker upp efter vissa patches, men det här är ju absurt- ignorerar settings och forcerar en update + restart utan user input och det mitt i ett spel?

Någon som stött på och vet om det finns något man kan göra för att undvika utöver att avinstallera Geforce Experience?

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Ingen? Idag körde jag DDU och ominstallation, under installationen bockade jag ur tillåtelse för geforce experience att optimera spel ifall att det var något relaterat. Mitt i en match BF märkte jag att FPS countern försvann, tryckte hotkey för att öppna overlay och då hände de hela igen- En lite ruta la sig över spelet och meddelade att Geforce Experience installerar en uppdatering. Detta trots att jag installerat och uppdatera samt startat om ca 20min tidigare. Denna gång dog inget- spelet blev en svart ruta i ca 20s och sedan kom jag tillbaka in igen. Vet inte vad jag ska hitta på härifrån riktigt.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200