kan ej installera drivrutin

Permalänk

kan ej installera drivrutin

jag försöker att uppdatera till den senaste versionen utav drivrutiner på mitt grafikkort och jag går då in på nividias sida, väljer mitt kort, väljer OP och allt som sidan kräver, så som jag alltid har gjort helt problemfritt. jag laddar hem drivrutinen, den packar upp filerna, men när sedan den checkar min dators kompatibilitet så blir det nått fel. det står "The DCM driver pacage is not compatile with the currently installed version of windows. this system is configured to require a standard driver pacage. the correct driver can be downloaded from *länk* by searching the "standard" option under the "windows driver type" menu"

jag har gått in i länken och kikat, men jag hittar inget standard någonstans. jag hittar inte heller någon standard om jag åter igen går tillbaks till nvidias sida och gör en ny sökning.

vad gör jag för fel?

jag har ett G-force 1080, jag kör windows 10 64 bits. går jag in i systeminformtion så står det att det är en standard drivrutin, men åter igen, jag hittar inget alternativ där jag får välja standard.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av mangemani:

jag försöker att uppdatera till den senaste versionen utav drivrutiner på mitt grafikkort och jag går då in på nividias sida, väljer mitt kort, väljer OP och allt som sidan kräver, så som jag alltid har gjort helt problemfritt. jag laddar hem drivrutinen, den packar upp filerna, men när sedan den checkar min dators kompatibilitet så blir det nått fel. det står "The DCM driver pacage is not compatile with the currently installed version of windows. this system is configured to require a standard driver pacage. the correct driver can be downloaded from *länk* by searching the "standard" option under the "windows driver type" menu"

jag har gått in i länken och kikat, men jag hittar inget standard någonstans. jag hittar inte heller någon standard om jag åter igen går tillbaks till nvidias sida och gör en ny sökning.

vad gör jag för fel?

jag har ett G-force 1080, jag kör windows 10 64 bits. går jag in i systeminformtion så står det att det är en standard drivrutin, men åter igen, jag hittar inget alternativ där jag får välja standard.

Fungerar den här drivrutinen bättre: https://developer.nvidia.com/vulkan-beta-45700-windows-10-dch

Det är "Nvidia GeForce Vulkan Beta Driver 457.00".

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

så dumt fel måste jag säga. när man går in på nvidias sida och går in på drivrutiner, så är valet om windows OP automatiskt inställt på win 10 64 bit vilket resulterar i att man inte ändrar i det fönstret, eftersom det redan är den versionen som man har, där låg felet, för att få fram "standard" alternativet så är man tvungen att gå in i rutan där man väljer OP version och ändå välja win 10, trotts att det redan står win 10, DÅ dök en till ruta upp, om standard valet, dumt =/. men nu fick jag till det iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer