Permalänk

Är detta en bra dator?

Har ni några tips på hur jag ska ändra denna datorn?
https://komponentkoll.se/bygg/lEONJ
Har inte köpt den än, men vill veta om jag köper rätt.
Just nu sparar jag ihop pengar, så när jag har råd kommer ryzen 5 5600 vara ute så då kommer jag byta ut 3600 mot den.

Permalänk
Medlem

Ja, det är en helt okej dator.

Du kan optimera lite:
-Chassit kommer inte ha så bra luftflöde med glas framför fläktarna, Kolink mesh eller O11 kanske?
-RAM vill du nog ha 3600-4000MHz optimalt, men du kanske byter ut stickorna senare ändå.
-Samsung disken är dyr och kör bara PCIE 3.0x4 på ett moderkort som har flera platser för PCIE 4.0 x4, jag hade dessutom gått upp till 1TB då dem är mer prisvärda.
-2TB HDD kan du öka på till 4TB för 170:- extra.
-Windows kan du ladda hem och installera själv med ett USB-minne, sedan kan du köpa aktiveringsnyckel för under 200:-.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiggeThePig:

Har ni några tips på hur jag ska ändra denna datorn?
https://komponentkoll.se/bygg/lEONJ
Har inte köpt den än, men vill veta om jag köper rätt.
Just nu sparar jag ihop pengar, så när jag har råd kommer ryzen 5 5600 vara ute så då kommer jag byta ut 3600 mot den.

Tycker du lägger för mycket pengar på moderkortet -Nätdelen -chassi - För en dator i denna prisklassen .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Hade hellre tagit ett B550-moderkort (spara ca 700kr), enklare nätagg (spara 500kr) och lagt mellanskillnaden på ett bättre grafikkort - om det nu ska vara en speldator.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiggeThePig:

Har ni några tips på hur jag ska ändra denna datorn?
https://komponentkoll.se/bygg/lEONJ
Har inte köpt den än, men vill veta om jag köper rätt.
Just nu sparar jag ihop pengar, så när jag har råd kommer ryzen 5 5600 vara ute så då kommer jag byta ut 3600 mot den.

Den där listan är inte nödvändigtvis dålig, den kommer fungera som den ska men för de där pengarna så kan du få mycket mer prestanda.

Jag har bara valt komponenter med hög kvalité samt jag försökte behålla i alla fall lite RGB. La till en CPU-kylare så att datorn blir lite tystare men stock-kylaren funkar också. RTX 2070 Super är egentligen en placeholder för RTX 3070 som kommer på torsdag. Om du kan få tag på en 3070 på torsdag och den presterar som Nvidia säger att den presterar (som ett 2080 Ti) så kommer du att få mellan 80-100% mer FPS än med ett 1660 Super. Du behöver inte ha en Windows nyckel för att köra Windows, du kan köra det gratis men då får du ett watermark i det högra nedre hörnet eller så kan du kanske föra över Windows från en dator du redan har genom att koppla licensen till ditt Microsoft konto (se här). Med alla listor så borde man redigera dom när man ska köpa datorn för att anpassa sig till kampanjer och prisförändringar.

Permalänk
Inaktiv

Mekanisk hårddisk borde inte användas till annat än att visa mormor dina foton, kör på NVME istället.

Permalänk
Skrivet av Fenrisulvfan:

Ja, det är en helt okej dator.

Du kan optimera lite:
-Chassit kommer inte ha så bra luftflöde med glas framför fläktarna, Kolink mesh eller O11 kanske?
-RAM vill du nog ha 3600-4000MHz optimalt, men du kanske byter ut stickorna senare ändå.
-Samsung disken är dyr och kör bara PCIE 3.0x4 på ett moderkort som har flera platser för PCIE 4.0 x4, jag hade dessutom gått upp till 1TB då dem är mer prisvärda.
-2TB HDD kan du öka på till 4TB för 170:- extra.
-Windows kan du ladda hem och installera själv med ett USB-minne, sedan kan du köpa aktiveringsnyckel för under 200:-.

Ska köpa 3600mhz, hittade inte den utan bara 3200mhz. Tänkte överklocka till cl16 eller cl15. O11 är både dubbelt så dyrt och det är utan fläktar. Och kolink mesh är väl mindre? Detta är min första dator, så jag tar hellre ett stort chassi. Jag tänkte heller inte köpa en hdd, men jag är ny till komponentkoll så jag visste inte hur man tog bort den. Men jag ska kolla in det där med Windows. Är det verkligen säkert att köpa på hemsidor som säljer det för typ 200:-? 750w nätagg är väldigt overkill för denna datorn, men jag kommer uppgradera datorn i framtiden så det är lika bra att ha en 750w, så att jag inte behöver uppgradera den också. Samma sak med moderkortet, jag ska köpa gen4 längre fram, så det är lika bra att ha x570 ftån början. Men man kanske ska köra på en gen4 redan nu? Eller vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiggeThePig:

Ska köpa 3600mhz, hittade inte den utan bara 3200mhz. Tänkte överklocka till cl16 eller cl15. O11 är både dubbelt så dyrt och det är utan fläktar. Och kolink mesh är väl mindre? Detta är min första dator, så jag tar hellre ett stort chassi. Jag tänkte heller inte köpa en hdd, men jag är ny till komponentkoll så jag visste inte hur man tog bort den. Men jag ska kolla in det där med Windows. Är det verkligen säkert att köpa på hemsidor som säljer det för typ 200:-? 750w nätagg är väldigt overkill för denna datorn, men jag kommer uppgradera datorn i framtiden så det är lika bra att ha en 750w, så att jag inte behöver uppgradera den också. Samma sak med moderkortet, jag ska köpa gen4 längre fram, så det är lika bra att ha x570 ftån början. Men man kanske ska köra på en gen4 redan nu? Eller vad säger ni?

Okej, jag fick lite bråttom medans jag skrev, vad tror du om Kolinks observatory mesh variant för 599:- som chassi? Samma chassi bara hönsnät istället för glas i fronten så att det kan andas, dessutom billigare.

3600C18 RAM räcker, det får samma latens som 3200C16 (10ns) fördelen är att du kan få upp F-klockan på processorn. Zen 3 ryktas dock trivas bäst med 4000Mhz, om mindre än 2 veckor borde vi dock få veta. (Zen 3 kommer ju 5 nov)

Skippa HDD då, men gå gärna upp till 1TB du behöver troligen inte ha den snabbaste utan en WD SN550 för 1099:- borde räcka, om du skaffar en PCIE Gen4 disk så rekommenderar jag samsung 980 eller någon med motsvarande hastighet då dem ska vara kompatibla med PS5 och XBoxSX.
(Seagate barracuda 960GB SATA är inte så dum heller för 729:-)
(När du skaffar en Gen4 disk så kommer troligen den andra SSD'n inte vara dålig som speldisk och ett B550 kommer nog räcka då dem iaf har 1st Gen4 plats.)

Vad gäller nätagg så skulle jag normalt rekommendera ett CV550 eller 650, men eftersom det är första bygget vill du nog slippa lite kablar så ett halvmodulärt CX650M tror jag skulle passa dig. (Ström till moderkort och CPU sitter fast i PSU resten är modulära)
650W räcker mer än väl till ett RTX3080 och en hungrig överklockad 10900k, Optimum tech testar RTX3080 med 600W PSU

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Skrivet av Fenrisulvfan:

Okej, jag fick lite bråttom medans jag skrev, vad tror du om Kolinks observatory mesh variant för 599:- som chassi? Samma chassi bara hönsnät istället för glas i fronten så att det kan andas, dessutom billigare.

3600C18 RAM räcker, det får samma latens som 3200C16 (10ns) fördelen är att du kan få upp F-klockan på processorn. Zen 3 ryktas dock trivas bäst med 4000Mhz, om mindre än 2 veckor borde vi dock få veta. (Zen 3 kommer ju 5 nov)

Skippa HDD då, men gå gärna upp till 1TB du behöver troligen inte ha den snabbaste utan en WD SN550 för 1099:- borde räcka, om du skaffar en PCIE Gen4 disk så rekommenderar jag samsung 980 eller någon med motsvarande hastighet då dem ska vara kompatibla med PS5 och XBoxSX.
(Seagate barracuda 960GB SATA är inte så dum heller för 729:-)
(När du skaffar en Gen4 disk så kommer troligen den andra SSD'n inte vara dålig som speldisk och ett B550 kommer nog räcka då dem iaf har 1st Gen4 plats.)

Vad gäller nätagg så skulle jag normalt rekommendera ett CV550 eller 650, men eftersom det är första bygget vill du nog slippa lite kablar så ett halvmodulärt CX650M tror jag skulle passa dig. (Ström till moderkort och CPU sitter fast i PSU resten är modulära)
650W räcker mer än väl till ett RTX3080 och en hungrig överklockad 10900k, Optimum tech testar RTX3080 med 600W PSU

Kolink observatory mesh är midre och större chassi är bättre för ett första bygge. 749:- är ju inte så dåligt för fyra 120mm fläktar och två härdade glaspaneler. dock är luftflödet nog sådär. Man kan inte heller styra hastigheten på fläktarna, då måste man koppla in fläktarna till moderkortet, men då funkar inte rgbn.

500gb räcker enligt mig, om det behövs mer får jag uppgradera i framtiden. Jag har 500gb just nu, och det räcker gott och väl. Jag har bara några få spel och program, så 500gb är tillräckligt till en början.

Är det inte bättre med 750w? Det behöver antagligen vara 80+ platinum eller titanium. Och med 750w kommer jag inte behöva uppgradera inom 4+ år. Och rm750x v2 är fullt modulär med 80+ guld. Så det blir inget krångel med en massa onödiga kablar.

Permalänk
Skrivet av SiggeThePig:

Kolink observatory mesh är midre och större chassi är bättre för ett första bygge. 749:- är ju inte så dåligt för fyra 120mm fläktar och två härdade glaspaneler. dock är luftflödet nog sådär. Man kan inte heller styra hastigheten på fläktarna, då måste man koppla in fläktarna till moderkortet, men då funkar inte rgbn.

500gb räcker enligt mig, om det behövs mer får jag uppgradera i framtiden. Jag har 500gb just nu, och det räcker gott och väl. Jag har bara några få spel och program, så 500gb är tillräckligt till en början.

Är det inte bättre med 750w? Det behöver antagligen vara 80+ platinum eller titanium. Och med 750w kommer jag inte behöva uppgradera inom 4+ år. Och rm750x v2 är fullt modulär med 80+ guld. Så det blir inget krångel med en massa onödiga kablar.

förlåt skrev fel, jag menar att det måste vara 80+ platinum eller titanium för att det ska räcka med 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiggeThePig:

förlåt skrev fel, jag menar att det måste vara 80+ platinum eller titanium för att det ska räcka med 650w

Vilken effektivitet nätagget har gör ingen skillnad på hur mycket det kan leverera. Ett 650W ska kunna leverera 650W till datorn, effektiviteten säger bara hur mycket extra ström det behöver dra från väggen (vilket bl.a. påverkar hur mycket värme nätagget utvecklar).

Med det sagt så tycker jag att nätagg är något man gärna kan lägga lite pengar på, ett bra nätagg är trots allt en av de mest långlivade komponenterna i datorn (RM750x har t.ex. 10 års garanti). Jag skulle dock rekommendera Seasonic Focus GX över Corsair RMx just nu, enbart för att det är billigare men i samma klass som RMx.

Permalänk
Medlem

Jag ångrar verkligen att jag la pengar på CPU-kylning och nu har den medföljande flänsen i en låda.
Stock cooler är helt OK så länge du inte kör en massa överklockning, vilket du inte behöver göra föräns t ex RTX 2080.

Annars verkar väl detta vara det mest prisvärda som går att köpa enligt mig:

Zalman CNPS20X

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5246912

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Jag är också på jakt efter en ny dator och tittar på liknande komponenter som du. Vill också kunna framtidssäkra en aning och med de specifikationer som MSI MAG X570 Tomahawk WiFi har hittar du inget B550-kort som kan matcha.
-2.5Gbit/s LAN
-WiFi
-Bluetooth
-2x m.2 platser
-Intern USB-C samt USB-C bak
-Möjlighet för att flasha BIOS utan installerad CPU
-Tydligen väldigt bra VRM (https://www.youtube.com/watch?v=O2KbpmMg44M) - Samma VRMs hittas på 3000+kr moderkort.

Gällande nätagg hade jag satsat på minst 750W. Det rekommenderar de tom i Optimum tech-videon postad ovan, om man ska bygga nytt. Visst 650W fungerar men då går fläkten på högvarv.
Jag har tom spanat in ett 850W från Seasonic: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5192447

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |

Permalänk
Skrivet av xanoi:

Jag är också på jakt efter en ny dator och tittar på liknande komponenter som du. Vill också kunna framtidssäkra en aning och med de specifikationer som MSI MAG X570 Tomahawk WiFi har hittar du inget B550-kort som kan matcha.
-2.5Gbit/s LAN
-WiFi
-Bluetooth
-2x m.2 platser
-Intern USB-C samt USB-C bak
-Möjlighet för att flasha BIOS utan installerad CPU
-Tydligen väldigt bra VRM (https://www.youtube.com/watch?v=O2KbpmMg44M) - Samma VRMs hittas på 3000+kr moderkort.

Gällande nätagg hade jag satsat på minst 750W. Det rekommenderar de tom i Optimum tech-videon postad ovan, om man ska bygga nytt. Visst 650W fungerar men då går fläkten på högvarv.
Jag har tom spanat in ett 850W från Seasonic: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5192447

Har inte kollat så mycket på b550 eller b450 kort, men har hört att msi b450 tomahawk max ska vara väldigt bra.
https://www.inet.se/produkt/1902987/msi-b450-tomahawk-max

vilket grafikkort och vilken processor ska du köpa? 850w är väldigt overkill om du inte ska ha en väldigt high-end dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiggeThePig:

Har inte kollat så mycket på b550 eller b450 kort, men har hört att msi b450 tomahawk max ska vara väldigt bra.
https://www.inet.se/produkt/1902987/msi-b450-tomahawk-max

vilket grafikkort och vilken processor ska du köpa? 850w är väldigt overkill om du inte ska ha en väldigt high-end dator

Kommer b450-kort ha support för Zen 3? https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2020/05/AMD-Ryzen...
Dock läste jag någonstans att vissa b450-kort kommer ha support ändå. Men jag vill inte ta den risken.

MSI B450 TOMAHAWK MAX är säkert ett bra kort, är inte heller så insatt men på papper saknar det en del av funktionerna jag önskar.
- 2x m.2
- 2.5Gbit/s LAN
- Intern USB C

Knappar man in detta på prisjakt är msi b550 tomahawk billigast - 1849:- men då är det inte långt till x570 motsvarigheten 2199:-, då är man ännu mer framtidssäkrad samt att man får WiFi o blåtand på x570:an. https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s455235242&o=produ...
Närmaste x570-kort med de specsen (+WiFi o blåtand) ligger på 3172:- https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s455235533&o=produ...

Det enda negativa jag har att säga om MSI MAG X570 Tomahawk WiFi är att det inte är direkt snyggt Ett Gigabyte Aorus hade varit mer nice. Det finns ett sådant b550-kort för 2076:- med liknande specs som MSI MAG X570 Tomahawk WiFi, dock är det då knappt någon skillnad i pris och då väljer jag x570 före b550.

Jag har inte bestämt mig för cpu o gpu ännu. Väntar på att marknaden ska stabilisera sig och att AMDs nya produkter ska lanseras innan jag tar något beslut. Har dock bestämt mig för AMD (gällande cpu) tillslut efter många om och men
Jag köper en komponent per månad för att stilla mitt köpsug. Förra månaden blev det chassi (O11 PCMR) och denna månaden blir det AIO, 3 pack uni fan eller nätagg. Inte bestämt mig ännu. Alternativt spara pengarna för att slå till på fler komponenter på black friday.

Edit: Glömde nämna något om varför jag siktar in mig på ett 850W.
Där har jag inte heller bestämt mig helt. Får jag mer input om att det är overkill så kanske jag sänker. Dock eftersom Nvidias rekommendation på 3000-serien är 750W vill jag ligga lite mer i överkant. Även om nätagget inte behöver arbeta på max så antar jag att det kommer gå tystare. Speciellt om man väljer ett passivt eller semi-passivt nätagg.

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanoi:

MSI B450 TOMAHAWK MAX är säkert ett bra kort, är inte heller så insatt men på papper saknar det en del av funktionerna jag önskar.
- 2x m.2
- 2.5Gbit/s LAN
- Intern USB C

Du kommer inte heller hitta något annat B450-moderkort som t.ex. har två M.2-portar utan kompromisser, B450 har inte tillräckligt med PCIe-banor för det. Utöver de 20 PCIe-banorna från processorn så har B450 endast 6 st. PCIe 2.0-banor, medan B550 har 10 st. PCIe 3.0 och X570 har 16 st. PCIe 4.0. Så B550 är ett klart steg upp från B450 medan X570 är overkill för de flesta.

Skrivet av xanoi:

Edit: Glömde nämna något om varför jag siktar in mig på ett 850W.
Där har jag inte heller bestämt mig helt. Får jag mer input om att det är overkill så kanske jag sänker. Dock eftersom Nvidias rekommendation på 3000-serien är 750W vill jag ligga lite mer i överkant. Även om nätagget inte behöver arbeta på max så antar jag att det kommer gå tystare. Speciellt om man väljer ett passivt eller semi-passivt nätagg.

NVIDIAs rekommendation är förvisso redan rejält i överkant, som alla såna rekommendationer eftersom tillverkaren inte har någon aning om vad du har för övriga komponenter i datorn.

Sen är det inte säkert att ett kraftigare nätagg kommer vara tystare. Mängden värme som utvecklas beror ju på datorns strömförbrukning och hur effektivt nätagget är, inte nätaggets maxeffekt. Det är möjligt att ett nätagg med högre maxeffekt har kraftigare kylning, men det är inte säkert utan något man måste kolla upp (skillnaden i spillvärme är ganska liten mellan 750W och 850W vid 80+ Gold och högre).

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Du kommer inte heller hitta något annat B450-moderkort som t.ex. har två M.2-portar utan kompromisser, B450 har inte tillräckligt med PCIe-banor för det. Utöver de 20 PCIe-banorna från processorn så har B450 endast 6 st. PCIe 2.0-banor, medan B550 har 10 st. PCIe 3.0 och X570 har 16 st. PCIe 4.0. Så B550 är ett klart steg upp från B450 medan X570 är overkill för de flesta.
NVIDIAs rekommendation är förvisso redan rejält i överkant, som alla såna rekommendationer eftersom tillverkaren inte har någon aning om vad du har för övriga komponenter i datorn.

Sen är det inte säkert att ett kraftigare nätagg kommer vara tystare. Mängden värme som utvecklas beror ju på datorns strömförbrukning och hur effektivt nätagget är, inte nätaggets maxeffekt. Det är möjligt att ett nätagg med högre maxeffekt har kraftigare kylning, men det är inte säkert utan något man måste kolla upp (skillnaden i spillvärme är ganska liten mellan 750W och 850W vid 80+ Gold och högre).

Har du några rekommendationer på ett b550-kort som uppfyller mina kriterier?
Om man kan få tag i ett x570-kort för i princip samma peng som ett b550-kort, bör man inte slå till på det?

Jag tar mer än gärna rekommendationer även på ett nätagg som är tystlåtet med 750W. Gärna ett corsair eller seasonic då de har 10 års garanti.

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiggeThePig:

Har inte köpt den än, men vill veta om jag köper rätt.
Just nu sparar jag ihop pengar, så när jag har råd kommer ryzen 5 5600 vara ute så då kommer jag byta ut 3600 mot den.

Nej, du tänker använda verkligen helt fel på punkten om CPU.
Vi kan anta att du spelar spel.
Då tänker du lägga 2000 pix på en CPU som är overkill för den valda GPU:n och sen ska den säljas för att uppgraderas ytterligare.

Kanske en Ryzen 3 3100 isåfall?

Du får leta ("googla") fram nån slags bottleneck calculator och jämföra vad som är lämpligt.

Om du måste uppgradera så lär det ge mer prestanda per krona att byta ut din GPU.
R5 3600 klarar nästan att bottna ett 2080 Ti, om jag minns rätt. Jag har samma CPU och kommer antagligen köpa RTX 3080 eller 3070 när så är möjligt och känner inte alls att det är lönt att uppgradera CPUn, det ger helt enkelt inte tillräckligt med stort lyft.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Är det ingen budget satt?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Är det ingen budget satt?

budgeten är väl max 13500:-