Permalänk
Medlem

Datormiddag

Flyttade till en lite mindre lägenhet där jag och sambon inte riktigt var överens om skrivbord eller matbord stod högst på listan, och vi hade bara plats för ett av dem. Jag fick sätta på mig tänkarmössan och hitta på en kompromiss!

OBS! Endast prototyp. Vad tycker ni kan förbättras? Har ni några egna idéer?

Ser fram emot att läsa era kommentarer!

P.s. tack swec för frontpage

Besök galleriet här

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Ser ut som min skolbänk när jag var liten i Bosnien. Påminner mig förmycket om skolan Men det såg bra ut så länge inte någon sätter sig på bordet.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Ser ut som min skolbänk när jag var liten i Bosnien. Påminner mig förmycket om skolan Men det såg bra ut så länge inte någon sätter sig på bordet.

Hehe jag förstår helt klart vad du menar. Himla tur att det är just en skolbänk det är i mitt fall då. Hade inte velat plugga heltid, särskilt på distans som allt är nu, vid ett vanligt matbord. Och enbart skrivbord blev ju illa kvickt bortröstat.

Håller finfint för ytterligare belastning. Trots tveksam svetsning, all tjock plyfa och monterad elektronik så har jag vågat mig på ett litet extra belastningstest

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Det var fint och bra. 👍
Nu när du gjort detta så vet du precis hur du ska göra nästa, så det blir riktigt snyggt och skitbra

Kör du vattenkylning kan du ha datorn där i med, och ha det tyst. (Relativt)

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Häftigt bygge! Men tänk på att ta med eventuella vätskor som spills på matbordet i beräkningarna

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dwd:

Flyttade till en lite mindre lägenhet där jag och sambon inte riktigt var överens om skrivbord eller matbord stod högst på listan, och vi hade bara plats för ett av dem. Jag fick sätta på mig tänkarmössan och hitta på en kompromiss!

Det vore superkul att höra vad ni tycker!

Besök galleriet här

Riktigt riktigt imponerande!

Permalänk
Medlem

Galet snyggt!

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt och kul med idéer som faller väl ut i verkligheten. Det enda jag reagerar på är att det hög risk för att det man eventuellt spiller ska åka ner bland datordelarna. I version 0.7 kanske det blir fasade kanter där bordsskivorna möter varandra men så att de ändå går att öppa samt någon form av snygg list som håller tätt när det är stängt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Häftigt bygge! Men tänk på att ta med eventuella vätskor som spills på matbordet i beräkningarna

Skrivet av Jesper_W:

Snyggt byggt och kul med idéer som faller väl ut i verkligheten. Det enda jag reagerar på är att det hög risk för att det man eventuellt spiller ska åka ner bland datordelarna. I version 0.7 kanske det blir fasade kanter där bordsskivorna möter varandra men så att de ändå går att öppa samt någon form av snygg list som håller tätt när det är stängt?

Skärmarna klarar sig med tanke på att de hänger under bordsskivan. Resten av kringutrustningen är såklart lite utsatt i bef. utförande men det är nog inte värre än alla de gånger som det gått snett framför ett vanligt skrivbord

I nästa version blir det åtminstone en underbyggd centrerad kabelkanal istället för usb hubb och allt sådant liggandes framme.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

coolt!

Permalänk
Medlem

När börjar försäljningen på IKEA?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

När börjar försäljningen på IKEA?

https://newsroom.inter.ikea.com/news/ikea-welcomes-gaming-hom...

Jag kanske borde skydda min design

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

måste varit den fulaste svets jag någonsin sett...
ser inte ut att vara speciellt tunn plåt i benen 2mm? ser snarare ut som att du glömde dra på gasen ser typ poröst ut.

alternativt någon metallegering som inte gillar att svetsas.

men visst det håller säkert.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Flyttade till en lite mindre lägenhet där jag och sambon inte riktigt var överens om skrivbord eller matbord stod högst på listan, och vi hade bara plats för ett av dem. Jag fick sätta på mig tänkarmössan och hitta på en kompromiss!

Det vore superkul att höra vad ni tycker!

Besök galleriet här

Snyggt och bra genomtänkt!
Satsa på en vaxduk att dra över vid middagar, slipper du att ni råkar välta ett glas med valfritt innehåll som rinner ned, jag kan föreställa mig paniken när ni eller någon annan sölar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

måste varit den fulaste svets jag någonsin sett...
ser inte ut att vara speciellt tunn plåt i benen 2mm? ser snarare ut som att du glömde dra på gasen ser typ poröst ut.

alternativt någon metallegering som inte gillar att svetsas.

men visst det håller säkert.

Plåten i benen är knappt 1 mm och det var inklusive ett ganska tjockt lager pulverlack. Underredet var 2 mm men det försvårade egentligen bara att ha så olika tjocklekar på ben och fäste. Gjorde också misstaget att fasa kanterna på benen för att få in material, körde istället rakt igenom. Ingen gas, körde pinnsvets. Det var en tuff balansgång mellan att bara få klena utanpåliggande loppor och att bränna rakt igenom.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av dwd:

Plåten i benen är knappt 1 mm och det var inklusive ett ganska tjockt lager pulverlack. Underredet var 2 mm men det försvårade egentligen bara att ha så olika tjocklekar på ben och fäste. Gjorde också misstaget att fasa kanterna på benen för att få in material, körde istället rakt igenom. Ingen gas, körde pinnsvets. Det var en tuff balansgång mellan att bara få klena utanpåliggande loppor och att bränna rakt igenom.

ahh pinnsvets... de förklarar blobbarna ja då förstår jag om de va svårsvetsat i så tunt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Så sjukt bra fantasi på att lösa ett problem! Jag gissar på att du jobbar som snickare och hade lätt fått göra jobb åt mig i huset!

Är riktigt imponerad:-)

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Så sjukt bra fantasi på att lösa ett problem! Jag gissar på att du jobbar som snickare och hade lätt fått göra jobb åt mig i huset!

Är riktigt imponerad:-)

Haha, tack! Jag jobbar som ekonom och pluggar juridik, men det ligger nog något i det du säger

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

Jag gillar detta skarpt! Lite tunnare bord och skiva i ett trevligare träslag samtidigt som det läggs tid på finnish så kommer detta vara grymt
Riktigt fin lösning lösning med compact living, kul att få vara med i skapandet av prototypen, ser fram emot version 1.0!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Jag gillar detta skarpt! Lite tunnare bord och skiva i ett trevligare träslag samtidigt som det läggs tid på finnish så kommer detta vara grymt
Riktigt fin lösning lösning med compact living, kul att få vara med i skapandet av prototypen, ser fram emot version 1.0!

/S

Tack! Jag håller med helt och hållet. Kan få ner det typ 5 cm av tjockleken om man är beredd att skjuta undan t ex tangentbord och mus åt sidan innan man fäller ner skärmarna. Finishen är inte den bästa, behövde något FORT så att studie- och spelro inte blir lidande

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

wow, har inte behovet av det du har byggt, men jag älskar det du har byggt, ingenjörs konst, får mig skratta högt av vädrings beslag för fönster, som jag använder nästan dagligen för att vädra i sovrummet, trots att jag äger en AC.
kanske i framtiden så får jag behovet av det du har byggt.
men just nu, lägenheten. kökets köks ö fungerar som matbord. fast använder det aldrig så som det är tänkt.
blir att man äter i sängen, eller på balkongen på sommaren. men blir oftast på mitt L formade höj o sänkbart bord från ikea.

i mitt sinne så går funktion före hur snyggt det är, skulle lätt köpt det du har byggt om jag hade behov. det är riktigt smart byggt! kudos.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

wow, har inte behovet av det du har byggt, men jag älskar det du har byggt, ingenjörs konst, får mig skratta högt av vädrings beslag för fönster, som jag använder nästan dagligen för att vädra i sovrummet, trots att jag äger en AC.
kanske i framtiden så får jag behovet av det du har byggt.
men just nu, lägenheten. kökets köks ö fungerar som matbord. fast använder det aldrig så som det är tänkt.
blir att man äter i sängen, eller på balkongen på sommaren. men blir oftast på mitt L formade höj o sänkbart bord från ikea.

i mitt sinne så går funktion före hur snyggt det är, skulle lätt köpt det du har byggt om jag hade behov. det är riktigt smart byggt! kudos.

Fantastiskt kul att höra att du fick dig ett gott skratt! Jag hör av mig när nästa är byggd och denna är överbliven, skickar med ett extra vädringsbeslag bara för dig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

Grymt nice vad kommer du att köra för ytbehandling? lacka eller lägga nån folie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lackeraren:

Grymt nice vad kommer du att köra för ytbehandling? lacka eller lägga nån folie?

Jadu @Lackeraren, jag har bara oljat skivan. Slutliga modellen kommer mest troligt vara en fin skiva massivträ, även den oljad, givetvis med några mm slipbar marginal för framtiden. Tack!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Slipper ni ju se varandra också när ni använder datorerna, det var utträknat ifrån din sida eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Slipper ni ju se varandra också när ni använder datorerna, det var utträknat ifrån din sida eller?

Om ändå!

Vi delade förut på ett 3,5 m brett skrivbord vilket resulterade i att jag fick "krabba" mig över till sambon varje gång det var något oklart med datorn eller i spelandet. Nu hade man ju kunnat tro att jag slipper eftersom det är så jobbigt att behöva gå runt hela bordet, men icke, det är bara att bita ihop

Sen är det ganska roligt när ett par frustrerade ögon smyger upp över kanten om man gjort något som förtjänar't.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Inte ofta jag tar mig tid att logga in och kommentera men detta var synnerligen värt ansträngningen.
Fullkomligen älskar hur du löst problemen och de frågetecken som dykt upp med tillsynes vardagliga attiraljer. Förbannat bra jobbat, bästa jag sett på länge!

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Doe:

Inte ofta jag tar mig tid att logga in och kommentera men detta var synnerligen värt ansträngningen.
Fullkomligen älskar hur du löst problemen och de frågetecken som dykt upp med tillsynes vardagliga attiraljer. Förbannat bra jobbat, bästa jag sett på länge!

Vilken väl underbyggd komplimang, man tackar

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Otroligt snygg lösning! Men hur är det med om ni spiller vätskor?

Permalänk
Medlem

Va roligt bygge! fnissade när jag såg draglåset för skärmen, kreativt!