Intel kan avtäcka tillverkning hos Samsung den 28 oktober

Permalänk
Melding Plague

Intel kan avtäcka tillverkning hos Samsung den 28 oktober

Intel ser ut att nyttja externa kretstillverkare då grafikchefen Raja Koduri presenterar under Samsungs foundry-konferens.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Både Intel och Samsung är ju lite efter TSMC is kretstillverkning så de vore ju logiskt om de samarbetade på R&D för att komma ifatt. Speciellt som Intel traditionellt sett inte hyr ut foundry-kapacitet vilket gör att de inte är så allvarliga konkurrenter mot varandra som annars skulle vara fallet. Detta med att Intel köper kapacitet kanske är ett första steg mot ett djupare samarbete. Det är ju bra för konkurrensen om det i alla fall finns 2 aktörer på högsta nivå inom kretstillverkning!

Permalänk
Medlem

Jag gissar att Nvidas bokningar hos Samsung blir lediga inom en snar framtid...

Permalänk
Medlem

Med tanke på den mängd utrustning och kapacitet Samsung bygger och införskaffat så räknar Samsung med ordrar på deras EUV noder.

Permalänk
Medlem

Inte så att 3000-serien är deras bästa reklampelare direkt. Känns som att Samsung har en del uppförsbacke att hämta in. Intel med för den delen. Detta kanske passar dom väl

Permalänk
Medlem

Skall Raja droppa nyheten likt hur han droppade RX 480 under intervjun med Linus Sebastian hehe?.

Enligt sägnen skall linus sakta rest sig upp och viskat i Raja's öra "Thats my thing, Dont steal my thing.".

https://www.youtube.com/watch?v=eqCo0LTUhsE&ab_channel=LinusT...

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem

@Hellscreame
Hade precis den videon i tankarna när jag ser den killen
Kan inte säga att jag saknar honom hos AMD då AMD verkar klara sig bättre utan honom

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Han ser ut som en karikatyr, bra underlag för memes i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Han ser ut som en karikatyr, bra underlag för memes i framtiden

Ljuger på en konferens. Blir anställd av Intel. Hur mycket mer meme vill du ha?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Är det inte Raja som lagt grunden för RDNA? Kanske blir ett stort 300w intel-grafikkort i toppen om 5 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Är det inte Raja som lagt grunden för RDNA? Kanske blir ett stort 300w intel-grafikkort i toppen om 5 år?

Har för mig at Raja's sista verk hos AMD var Vega och att han lämnade innan RDNA men jag kan vara ute på en AMD cykel där.

Vega var väl inte det bästa för AMD gällande Vinst men för Inbyggd grafik och beräkning var den inte fy skamm.

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!