Bahnhof och Netflix i topp hos SKI:s undersökning av kundnöjdhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Lustigt med ComHem, har faktiskt varit väldigt nöjd. När jag fick problem med fibern och det visade sig att det var en skarv som behövde fixas i ett skåp vid gatan så hade de en tekniker på plats inom 5 dagar.

5 dagar är katastrofalt dåligt för att få ut en tekniker, men det kanske var sarkasm.

Generellt så hör man aldrig något bra från ComHem, supporten har alltid långa köer precis som Telia, viktigt när saker slutar fungera även om det inte skulle hända ofta.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av roxkz:

Som jag har förstått det är du bara begränsad till 720p i ett scenario, tredjeparts webbläsare.
4k funkar på alla nyare native-webbläsare om du har stöd i hårdvaran för HDCP-länken och möjlighet till avkodningen som jag förstått det.

Sen kanske de har ändrat något på senare tid..
Tycker inte att det är så konstigt, om du är begränsad till 720p i någon av fallen är det ett aktivt val på användarens sida.

Jag skulle hellre se att vi lämnade paradigmet att det finns vissa "riktiga" OS som vardera har en "riktig" webbläsare och att andra OS och webbläsare inte räknas.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Som jag har förstått det är du bara begränsad till 720p i ett scenario, tredjeparts webbläsare.
4k funkar på alla nyare native-webbläsare om du har stöd i hårdvaran för HDCP-länken och möjlighet till avkodningen som jag förstått det.

Sen kanske de har ändrat något på senare tid..
Tycker inte att det är så konstigt, om du är begränsad till 720p i någon av fallen är det ett aktivt val på användarens sida.

Jag får inte 4K att fungera i någonting, inte ens Netflix egna app.
Edge har tappat stödet sedan de gick till Chromium vad jag förstått det som.

Jag får 1080P i samtliga webbläsare (Ja, jag har abonnemanget med 4K)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Lite kul argument som man ofta hör angående telia, dyrt och långsamt men sällan problem. Tror ni att vi som väljer andra leverantörer har ständiga problem? Tänk om i så fall.

Mitt argument var att telia alltid levererar på ett bra sätt, kanske lite dyrt. Men krånglar aldrig. Och alltid utlovad hastighet på allt.
Sen att en idiot som retro123 inte förstår min poäng, så är det bara att han inte har fakta eller bättre förstånd.
Telia krånglar aldrig i någon form, har ju dock bara haft dom i 7 år på tv och internet fiber. Inte en enda gång har det varit något problem.

Permalänk
Medlem

Har haft Viasat, Telia och nu Bahnhof.

Viasat var det uslaste jag varit med om. Skitservice, dyrt och långsamt. Tror även de spionerade på användarna vad de sysslade med då iptv inte gick att få att fungera trots att den fungerade hos alla kompisar som hade andra isp.
Telia har jag alltid varit nöjd med förutom kundsupporten som kunde vara väldigt inkompetent och långa köer. Egentligen enda anledningen att jag bytte var för att de gladeligen lämnar ut information till myndigheter.
Bahnhof - Klockrent i allt och de försöker iallafall värna om kundernas integritet och tar lite fajt för det emellanåt.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Har ComHem och är ruskigt nöjd.
Får ut ungefär 550 utav de 600 vi har.

Inga problem alls, men då är det ett ComHem hus. Gamla UPC/Chello hur är riktigt kassa. Har haft det och det suger verkligen.

Själv får jag ut 550/550 av de 500Mbps vi har via Telia. Klart nöjd med hastigheten.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag får inte 4K att fungera i någonting, inte ens Netflix egna app.
Edge har tappat stödet sedan de gick till Chromium vad jag förstått det som.

Jag får 1080P i samtliga webbläsare (Ja, jag har abonnemanget med 4K)

Vem har ens en HDCP 2.2-skärm? Har man i princip bara om man kör HDMI ut till sin 4K-UHD-TV. Dessutom fungerar det bara med Intel iGPU eller Nvidia-gpu som har stöd för PlayReady 3.0. Du kan inte ha en aktiv icke HDCP 2.2-skärm samtidigt som HDCP 2.2-TVn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vem har ens en HDCP 2.2-skärm? Har man i princip bara om man kör HDMI ut till sin 4K-UHD-TV. Dessutom fungerar det bara med Intel iGPU eller Nvidia-gpu som har stöd för PlayReady 3.0. Du kan inte ha en aktiv icke HDCP 2.2-skärm samtidigt som HDCP 2.2-TVn.

Jag kör alltså via en datorskärm som är 4K/144 Hz med HDCP 2.2 och ett 3080. Det blir ändå 1080P

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Kikade över mina felanmälningar till Bahnhof de senaste 9 åren jag haft Bahnhof innan jag bytte till Bredband2. På genomsnitt hade jag ca 20 dagar per år utan internet de tre sista åren med Bahnhof. 99% av felen config-problem från Bahnhofs sida där min publika IP-adress försvann och ej gavs tillbaka förrns 2-3 timmar till 4-5 dagar senare (automatiskt, Bahnhof hanterade aldrig det återkommande ärendet). Bahnhof erbjöd endast att byta ut min publika adress mot en privat (NAT444 nej tack).

Och en defekt utrustning i stadsnätet som random droppade folks config, så man hade länk men ingen IP, relaterat och fixat efter Bredband2 tog tag i ärendet med stadsnätet. Men Bahnhofs utrustning är fortfarande defekt 3 år efter det började, min syster på andra sidan stan med lider fortfarande att vara utan internet rätt ofta.

Bahnhof, är en skam för Sverige. Visst skryter de om integritet men likförbannat ger de ut kunduppgifter vid förfrågningar. Och deras smutskastningskampanj är bara vidrig. Läser man de rättsliga dokumenten Bahnhof länkar så vinner de andra ISP'erna mot intresseorganisationerna och slipper ge ut uppgifter. Men Bahnhof skriver falska titlar och hoppas ingen faktiskt läser dem.

Kass support, usel driftsäkerhet i sin egna utrustning, ingen kommunikation med stadsnät, och smutskastningskampanjer. Vart gick det fel Bahnhof?