Här är medlemmen som blir Samsungs representant på SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Här är medlemmen som blir Samsungs representant på SweClockers

Världens största mobiltillverkare kommer att representeras av en grillkolstillverkande SweClockers-veteran från Norrbotten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Samsung Sverige

Häftigt! Kom ihåg att tagga med @Samsung så missar jag inget.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt att se

Permalänk
Medlem

Grattis!!! Roligt att se och lycka till med uppdraget!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Grillkolstillverkare och eldsjäl låter som en bra kombo Ovanpå detta en lugn och välartikulerande norrlänning. Grattis Hans!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Om man vill ha tips på grillkol, vad pingar man då?

Mitt ägg behöver hjälp också.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av GLaDER:

Om man vill ha tips på grillkol, vad pingar man då?

Mitt ägg behöver hjälp också.

@Kolektivet vore ju rimligt. Men det faller lite på att det inte är ett IT-företag och inte kan ha en officiell användare. Kanske på systerforumet SweCookers?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

@Kolektivet vore ju rimligt. Men det faller lite på att det inte är ett IT-företag och inte kan ha en officiell användare. Kanske på systerforumet SweCookers?

Indeed. Aja, kikar förbi nästa gång jag är i Lappland istället!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Lego Master

Mmmmh... Nokia 7110... that slide.

Det är dock INTE telefonen i Matrix, som folk ibland verkar tro, utan en 8110 som inte har scrollhjulet under skärmen.
The more you know.

Ja just det, kul med en rep i forumet från Samsung! Yay, go!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shudnawz:

Mmmmh... Nokia 7110... that slide.
https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/41ixCMw%2B-kL._AC_UL600_SR600,600_.jpg

Det är dock INTE telefonen i Matrix, som folk ibland verkar tro, utan en 8110 som inte har scrollhjulet under skärmen.
The more you know.

Ja just det, kul med en rep i forumet från Samsung! Yay, go!

Exakt! 8110 var ju lite mer avlång i formen också. 7110 var en kul telefon, men tydligen hade många problem med luckans mekanism. Och strular den känns det ju som att vitsen med modellen försvinner.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Samsung:

Exakt! 8110 var ju lite mer avlång i formen också. 7110 var en kul telefon, men tydligen hade många problem med luckans mekanism. Och strular den känns det ju som att vitsen med modellen försvinner.

No går vi kraftigt offtopic, men ja, min 7110 utvecklade både glapp i själva release-mekanismen (den hade problem att hålla luckan i infällt läge), och i mikrofonen som litade på att de elektriskt ledande skenorna faktiskt hade kontakt. Väldigt tråkigt för wow-faktorn var riktigt hög. Skaffade en 7650 efter det som hade en (lite) robustare slidemekanism, och dessutom HÖR OCH HÄPNA en kamera!
Min sista Nokia var dock den beryktade "supermobilen" N95.

Nu sitter jag dock stadigt med en Samsung S20U som är en helt annan beast. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Detta va ju lite komiskt, är det för att telefonerna kan ta eld? 😉

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shudnawz:

No går vi kraftigt offtopic, men ja, min 7110 utvecklade både glapp i själva release-mekanismen (den hade problem att hålla luckan i infällt läge), och i mikrofonen som litade på att de elektriskt ledande skenorna faktiskt hade kontakt. Väldigt tråkigt för wow-faktorn var riktigt hög. Skaffade en 7650 efter det som hade en (lite) robustare slidemekanism, och dessutom HÖR OCH HÄPNA en kamera!
Min sista Nokia var dock den beryktade "supermobilen" N95.

Nu sitter jag dock stadigt med en Samsung S20U som är en helt annan beast. ^^

Ja, N95 hade jag ju helt glömt! Det var nog den sista innan jag bytte till iPhone om jag tittar på gamla mejl från 2008. Men jag har för mig att den fick glapp i slidemekanismen på något vis.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Samsung:

Ja, N95 hade jag ju helt glömt! Det var nog den sista innan jag bytte till iPhone om jag tittar på gamla mejl från 2008. Men jag har för mig att den fick glapp i slidemekanismen på något vis.

Säkerligen. Det finns ju säkert en anledning till att slide- och flipptelefoner fick gå och lägga sig några år efter iPhone släpptes. Men nu har det ju börjat komma igång igen. Antar att vi inte har nån info om ifall Samsung lurar (haha) på nåt koncept i stil med LG Wing, eller dom/ni håller er till Flip och Fold tills vidare?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av anon298854:

Detta va ju lite komiskt, är det för att telefonerna kan ta eld? 😉

Jag gissar att du tänker på återkallelsen av Note 7? Jag har inte sett några rapporter om att andra modeller har haft problematik med överhettning, men om du känner till något kan jag försöka kolla upp det!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ja, N95 hade jag ju helt glömt! Det var nog den sista innan jag bytte till iPhone om jag tittar på gamla mejl från 2008. Men jag har för mig att den fick glapp i slidemekanismen på något vis.

N95 hade jag med! Var också den sista "gamla" luren innan jag gick på smartphone. Klarade mig undan problem med slidemekanism dock, ändå satt jag och fipplade med den konstant.

Grattis till nya jobbet! ☺️

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shudnawz:

Säkerligen. Det finns ju säkert en anledning till att slide- och flipptelefoner fick gå och lägga sig några år efter iPhone släpptes. Men nu har det ju börjat komma igång igen. Antar att vi inte har nån info om ifall Samsung lurar (haha) på nåt koncept i stil med LG Wing, eller dom/ni håller er till Flip och Fold tills vidare?

Uppfattningen jag fick när jag hade utbildning på Samsungs kontor i Kista förrförra veckan var att det är ganska täta skott mellan utvecklingsavdelningen och marknadssidan. Det jobbas säkert på en massa spännande koncept och jag försökte så klart fiska lite information när jag var där, men drog en nit. Förhoppningen är att kunna vara tidig här på forumet med information om nya modeller, så vi får se vad som händer framöver!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv

@Samsung

Kul! Alltid bra med officiell närvaro på forum.

En kanske lite befogad fråga, varför svarar ni inte på frågor kring datorkomponenter på ett forum främst om datorkomponenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Kul! Alltid bra med officiell närvaro på forum.

En kanske lite befogad fråga, varför svarar ni inte på frågor kring datorkomponenter på ett forum främst om datorkomponenter?

Tillverkar Samsung datorkomponenter?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dracc:

Tillverkar Samsung datorkomponenter?

Tänkte mest SSDs och sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Tänkte mest SSDs och sånt

Oh. Jag glömde helt bort att de tillverkar sådana. Tack för att du lyfter de viktiga frågorna och inte är lika glömsk som jag!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av anon193054:

@Samsung

Kul! Alltid bra med officiell närvaro på forum.

En kanske lite befogad fråga, varför svarar ni inte på frågor kring datorkomponenter på ett forum främst om datorkomponenter?

Samsung är ett väldigt stort företag och har även i Norden en uppdelning mellan de olika områdena. Den här rollen är kopplad till Samsungs verksamhet kring mobiltelefoner, wearables och tablets, jag har alltså inte mandat att uttala mig som Samsung-representant på andra verksamhetsområden.

Däremot hade det ju varit väldigt roligt med en forumrepresentant även inom andra produktområden där Samsung verkar, så jag vidarebefordrar gärna det till mina kontakter!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Vad bra med en representant på forumet! Hoppas nu att de verkligen lyssnar på dig också.

@Samsung

Själv använt Samsung sen första Galaxy S telefonen lanserades. Över åren har jag dock märkt att Samsung inte riktigt lyssnar på sina kunder (blivit klart bättre nu!), och denna generation valde jag OnePlus 8 Pro istället för Samsung S20 Ultra.

Först lite klagomål (går över till positivera saker sedan):

  • Nordbor behandlas som andra klassens kunder hos Samsung: Vi betalar mer och får mindre. T.ex. har vi inte fått versionerna med mest minne/ram direkt vid launch - vi betalar lika mycket för en sämre version. Tror inte vi ännu heller kan köpa 256Gb versionen av Tab S7.

  • Det samma gäller pre-order bonus som nästan alla andra marknader får. Här har ni helt slutat med det vilket också känns helt absurt. Provade också beställa från Tyskland och fick höra att Samsung gett order om att inte skicka några pre-order bonusar till andra marknader. Hur tror ni att det påverkar kundlojaliteten?

  • Exynos vs Snapdragon: Oärligt att marknadsföra och sälja dem till samma pris trots att de skiljer sig i både prestanda och batteritid (kan ju vara tvärtom också som vi sett för tidigare generationer)

Saker som är bra:

  • One UI - så mycket bättre än TouchWiz!

  • Samsung Pay

  • Kamera & Display

Önskemål:

  • Hoppas att Samsung skulle börja prioritera displaykvalitet på lägre ljusstyrka också så att man lugnt kan kolla på youtube/film/tv/twitch på kvällen utan att lida av massiv black crush eller färger som inte ser bra ut

  • Önskar mer kontroll över default-läget i kamera appen så att man enkelt kunde välja profiler (gillar personligen inte överdriven sharpness och saturation), vill dock ej justera allting i pro mode (tappar HDR bland annat)

  • Är det möjligt att tillåta oss installera egna 3D Luts eller .icc-profiler på våra enheter? Jobbigt att måsta byta sig fram till en telefon som inte lider av någon form av gult eller red hue -> då skulle man istället enkelt själv kunna kalibrera sin skärm

  • Intresserad av en Galaxy Fold och skulle gärna se en version med S-Pen också!

Frågor:

  • När kommer vi kunna använda EKG/blodtrycksmätare på Samsungs smartwatches i Sverige?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Toss3:

Vad bra med en representant på forumet! Hoppas nu att de verkligen lyssnar på dig också.

@Samsung

Själv använt Samsung sen första Galaxy S telefonen lanserades. Över åren har jag dock märkt att Samsung inte riktigt lyssnar på sina kunder (blivit klart bättre nu!), och denna generation valde jag OnePlus 8 Pro istället för Samsung S20 Ultra.

Saker som är bra:

  • One UI - så mycket bättre än TouchWiz!

  • Samsung Pay

  • Kamera & Display

Önskemål:

  • Hoppas att Samsung skulle börja prioritera displaykvalitet på lägre ljusstyrka också så att man lugnt kan kolla på youtube/film/tv/twitch på kvällen utan att lida av massiv black crush eller färger som inte ser bra ut

  • Önskar mer kontroll över default-läget i kamera appen så att man enkelt kunde välja profiler (gillar personligen inte överdriven sharpness och saturation), vill dock ej justera allting i pro mode (tappar HDR bland annat)

  • Är det möjligt att tillåta oss installera egna 3D Luts eller .icc-profiler på våra enheter? Jobbigt att måsta byta sig fram till en telefon som inte lider av någon form av gult eller red hue -> då skulle man istället enkelt själv kunna kalibrera sin skärm

  • Intresserad av en Galaxy Fold och skulle gärna se en version med S-Pen också!

Frågor:

  • När kommer vi kunna använda EKG/blodtrycksmätare på Samsungs smartwatches i Sverige?

Tack så mycket för den ordentliga sammanställningen! Jag tar vidare den konkreta frågan direkt till wearables-gänget och lägger in dina produktrelaterade synpunkter i min veckorapport till Samsung. Min uppfattning är att det finns en väldigt genuin vilja att ta till sig av användarnas återkoppling, så det kommer säkerligen att plockas upp.
Exakt vad som kan komma i framtida produkter eller uppdateringar är dock svårt att säga, eftersom det är en komplicerad process med många överväganden som görs, men det första steget är ju att Samsung nås av önskemålen!

Citat:

Först lite klagomål (går över till positivera saker sedan):

  • Nordbor behandlas som andra klassens kunder hos Samsung: Vi betalar mer och får mindre. T.ex. har vi inte fått versionerna med mest minne/ram direkt vid launch - vi betalar lika mycket för en sämre version. Tror inte vi ännu heller kan köpa 256Gb versionen av Tab S7.

Som jag har uppfattat det finns det ett flertal överväganden som görs kring vilka produktvarianter som lanseras på vilka marknader. Men jag tar frågan om S7 vidare till de som är ansvariga för Tablets i norden. Jag gissar att det främst är 8Gb ram som följer 256Gb-modellen du skulle vilja se?

Citat:
  • Det samma gäller pre-order bonus som nästan alla andra marknader får. Här har ni helt slutat med det vilket också känns helt absurt. Provade också beställa från Tyskland och fick höra att Samsung gett order om att inte skicka några pre-order bonusar till andra marknader. Hur tror ni att det påverkar kundlojaliteten?

Jag ska kolla upp det. Jag skulle tro att det helt enkelt hänger på ett annat sätt att arbeta från respektive marknadsavdelning. Svenska priser kan jag också tänka mig påverkas av lite annan momssats och olika skatters påverkan. Vid Galaxy Z Fold 2-eventet nyligen såg jag att det erbjöds några olika bonusar vid köp, men du tänker alltså mer specifikt på en bonus kopplat till förbeställningar av nya modeller?

Citat:
  • Exynos vs Snapdragon: Oärligt att marknadsföra och sälja dem till samma pris trots att de skiljer sig i både prestanda och batteritid (kan ju vara tvärtom också som vi sett för tidigare generationer)

Just Exynos kontra Snapdragon är en fråga jag diskuterat flitigt med Samsungs personer som är kunniga på området i Norden också. Svaret som jag har fått är helt enkelt att det är ett beslut som fattats att Exynos ska användas på vissa marknader. Dock är det ingen tvekan om att Samsung känner till att det har varit en återkommande fråga. Exakt vilka överväganden som har gjorts när Exynos valdes känner jag inte till.

Jag kör just nu en Note 20 Ultra med Exynos och upplever i vart fall inte att den känns långsam, varm eller batteritörstig, men har inte gjort någon jämförelse sida vid sida.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

@Samsung jag kan ge dig en uppvärmningsfråga då!

Har haft min S9 Exynos sen release och batteritiden har bara blivit sämre med tiden. Den var aldrig särskilt bra från början men nu får jag vara glad om den håller en hel dag. Har Samsung någon officiell rekommendation om när det är dags att byta ut batteriet, på samma sätt som tex Apple har med sin batterihälsa?

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Vad bra!
Hälsa Chefen att om S21 ultra (eller vad den kommer heta) har Snapdragon chip i Sverige är det ett säkert köp. Är Samsungs egna Exynos MINST lika snabbt och batterisnålt KAN jag tänka mig ett köp, men absolut inte sämre på något sätt.

Har kört Samsung sen s5 och vill inte byta tillverkare eftersom jag i grunden är väldigt nöjd. Jag bytte inte till Note 20 eller S20 i år för det kändes helt fel att "sponsra" ett på gränsen till lurendrejeri att sälja på oss Svenskar en sämre vara för dyrare pris.
20% sämre batteritid på Ultran är en dealbraker.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

@Samsung
Kommer vi få se snapdragon i Galaxy telefonerna eller få vi dras med underpresterande Exynos till samma pris om inte ännu högre än våra vänner på andra sidan atlanten ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Tack så mycket för den ordentliga sammanställningen! Jag tar vidare den konkreta frågan direkt till wearables-gänget och lägger in dina produktrelaterade synpunkter i min veckorapport till Samsung. Min uppfattning är att det finns en väldigt genuin vilja att ta till sig av användarnas återkoppling, så det kommer säkerligen att plockas upp.
Exakt vad som kan komma i framtida produkter eller uppdateringar är dock svårt att säga, eftersom det är en komplicerad process med många överväganden som görs, men det första steget är ju att Samsung nås av önskemålen!

Förstår och hoppas att det blir bättre. Själv känner jag att största problemet är just det här med att Samsung inte behandlar sina kunder på olika marknader lika (se exemplet ovan för pre-order bonusar) - det tycker jag inte är okej.

En annan sak jag lagt märke till är hur enormt mycket mer Samsung betalar i USA då man byter in sin gamla telefon:

I Sverige får jag 1425Kr för en Gammal S10 Plus:

I USA får jag 450 USD för samma telefon (du får tom. mer i USA för en telefon med trasig skärm!)

Galet, eller hur?

Annat exempel:
Då man förbeställer Galaxy S20 FE i UK får man följande erbjudanden:

Jämför med Sverige:

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av magkliarn:

@Samsung jag kan ge dig en uppvärmningsfråga då!

Har haft min S9 Exynos sen release och batteritiden har bara blivit sämre med tiden. Den var aldrig särskilt bra från början men nu får jag vara glad om den håller en hel dag. Har Samsung någon officiell rekommendation om när det är dags att byta ut batteriet, på samma sätt som tex Apple har med sin batterihälsa?

Har du kollat så att det inte är något mjukvarurelaterat som ligger och drar batteri i bakgrunden? En viss degradering av batteriets kapacitet sker ju med tiden, men min egen uppfattning har ofta varit att det finns några appar som beter sig illa.

Samsung har en bra vägledning kring hur du kan kolla upp batteriets välmående och försöka åtgärda problemet med sämre batteritid.
https://www.samsung.com/se/support/galaxy-battery/forsta-ditt...

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Vad bra!
Hälsa Chefen att om S21 ultra (eller vad den kommer heta) har Snapdragon chip i Sverige är det ett säkert köp. Är Samsungs egna Exynos MINST lika snabbt och batterisnålt KAN jag tänka mig ett köp, men absolut inte sämre på något sätt.

Har kört Samsung sen s5 och vill inte byta tillverkare eftersom jag i grunden är väldigt nöjd. Jag bytte inte till Note 20 eller S20 i år för det kändes helt fel att "sponsra" ett på gränsen till lurendrejeri att sälja på oss Svenskar en sämre vara för dyrare pris.
20% sämre batteritid på Ultran är en dealbraker.

Jag tar absolut vidare önskemålet till ansvarig för mobiltelefoner i Norden. Jag såg dock i dag att det kom en uppdatering till Note 20 Ultra:n som jag använder som skulle förbättra batteritiden.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung