Permalänk
Medlem

Game pass PC

Tjena.

Hittar ingen info när jag googlar så frågar lite här.

Har gamepass så jag kan ladda ner spel till både pc och min Xbox, nu har jag väldigt långsamt internet hemma via mobilnätet.

Kan jag ta med en extern hårddisk till en vän som har fiber och tanka ner köpta spel till den för att sedan installera på min dator hemma? Eller måste jag ta med datorn för att göra detta?

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Avstängd

Ja det borde gå att ladda ner till dom, sen flytta över dit du vill ha dem eller peka på den sökvägen.

Kanske måste verifiera filerna eller något. Detta är inget jag testat, men skulle säga 99 % lugnt Inge konstigare än att byta plats på ett spel mellan två interna diskar.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

För windows store tipsade någon om katalogen "‪C:\Program Files\WindowsApps", de hade lyckats flytta filer som sedan hittades när man installerade normalt.

För xbox ska det faktiskt gå att flytta en hårddisk med installerade spel och även flytta från HD till intern installation,
nackdelen är att du behöver en hel hd för xboxen då den krypteras så fort du använder den där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LSD:

Tjena.

Hittar ingen info när jag googlar så frågar lite här.

Har gamepass så jag kan ladda ner spel till både pc och min Xbox, nu har jag väldigt långsamt internet hemma via mobilnätet.

Kan jag ta med en extern hårddisk till en vän som har fiber och tanka ner köpta spel till den för att sedan installera på min dator hemma? Eller måste jag ta med datorn för att göra detta?

Borde gå att testa med något enklare/mindre spel?
Installera från Xbox-appen och välja den externa disken, koppla ur den och starta om appen. Se om spelet är borta, starta om igen och sen koppla in disken? Tror Prison Architect är typ 300Mb, men det kanske inte ingår längre?

Permalänk
Medlem

Kan vara svårare än man tror, då Xbox appen inte ger fil/mapp-behörighet till de spel som laddas ner genom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Borde gå att testa med något enklare/mindre spel?
Installera från Xbox-appen och välja den externa disken, koppla ur den och starta om appen. Se om spelet är borta, starta om igen och sen koppla in disken? Tror Prison Architect är typ 300Mb, men det kanske inte ingår längre?

Jaha man måste använda en app i win10 för att det ska funka. Jävlar va dumt haha. Hade varit enklare om de valt ett vanligt program där du själv får välja som i steam.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled