Permalänk

Tangentbordet funkar inte i spel

Tjena!
Jag har ett Asus Rog Claymore mekaniskt tangentbord som funkar perfekt överallt utom när jag startar ett spel.
Tex när jag trycker "w" i spelen så hackar det och det rör sig knappt framåt.
Så är det med alla andra tangenter med.
För ett tag sedan avinstallerade jag alla Asusprogram typ AI3, armory crate osv och fick det att fungera igen. ett tag, sedan kom problemet tillbaka igen o nu hjälper inget?
Jag har inga fler tangentbord att testa med. men är rätt övertygad om att det är ett mjukvarufel.
Har någon haft samma problem och löst det?
Jag hittar inget på nätet så ni är mitt sista hopp.

Lars

Permalänk
Medlem

Försök att installera deras senaste mjukvaran: https://www.asus.com/supportonly/Armoury%20Crate/HelpDesk_Dow...

Om du högerklickar Windows-knappen sen väljer Enhetshanteraren/DeviceManager och under Keyboards kan du försöka att avinstallera det med högerklick och låta Windows ominstallera det igen.

Visa signatur

😑

Permalänk
Skrivet av Aizu:

Försök att installera deras senaste mjukvaran: https://www.asus.com/supportonly/Armoury%20Crate/HelpDesk_Dow...

Om du högerklickar Windows-knappen sen väljer Enhetshanteraren/DeviceManager och under Keyboards kan du försöka att avinstallera det med högerklick och låta Windows ominstallera det igen.

Tack för tipset, men det du föreslår är problemet.
Jag installerade om Rog armory som är föregångaren till armory crate och där nu funkar det perfekt.
Det ville uppdatera till armory crate, men det sa jag nej till.
Är det ens lönt att försöka få asus att göra något åt det?

Permalänk
Medlem

Du kan rapportera problemet med ditt system info till dem men förvänta inte dig någon lösning.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Testa med att trycka FN+F1.

Använder du flera olika Profiler så FN+1 sen FN+F1, FN+2 sen FN+F1 osv. Finns 5 inbyggda profiler och en Default som du hittar i Rog armory. Har kommit åt FN och F2-F4 flera gånger... Irriterande och går inte att lösa med mjukvara för det är inbyggt i tangentbordet. Kommer du åt FN+F4 så trycker du på W en gång så kommer den tryckas 7 gånger till. Läser du på F1-F4 så står det undertill F1= x1, F2=x2, F3=x4, F4=x8.