Permalänk

Gammal smart tv

Hej!
Jag har en 52” Samsung som snart inte orkar driva Netflix längre. Jag vill inte köpa tv och undrar vad ni rekommenderar.
Går det att hacka/uppdatera tv:n på nåt smart sätt. (Vanlig uppdatering är på auto)
Apple TV ger möjlighet att skicka via iphone och det är ju trevligt. 1800kr är lite dyrt dock för 32gb tycker jag.

Vad har ni gjort. Vad skulle ni göra?

Permalänk

Om du inte vill köpa en ny tv kan du streama genom en chromecast, apple tv eller koppla in en dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av 454Casull:

Vad har ni gjort. Vad skulle ni göra?

Min TV saknar helt smart-tv-funktioner, istället kör jag allt genom en HP Pavillion Mini: https://uk.pcmag.com/desktops/39706/hp-pavilion-mini

Den fungerar lite som en alltiallo. Givetvis för filmuppspelning, men fungerar även som en snabb NAS, torrentklient och lite sådana saker. Det finns en uppsjö av dessa system från olika tillverkare så tänkte inte rekommendera en speciell modell.

Jag har kollat på lite olika system för smart-tv men ingen av dessa har riktigt nått upp till nivån av en HTPC. Bara en sådan sak som att jag kan spela upp alla olika typer av videoformat, enkelt hoppa mellan Netflix, Youtube etc eftersom de helt sonika körs i olika flikar i Chrome.

Permalänk
Medlem

PS3/4/5 occh xboxarna kan användas för det med.
Chromecast är nog mest pang för pengen dock om det bara är netflix du vill åt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tja, jag personligen kör apple tv 4k på varje tv vi har i huset för det underlättar för barnen och oss. Funkar klockrent. Köpte apple tv även nu när jag köpte helt ny tv för det funkar så grymt bra.

Finns billigare lösningar med android boxar om man gillar det, beror på lite hur du ser dina övriga kanaler, är det Comhem så finns det app för dem tex osv samma med viasat, boxer mm. Nu när Black friday närmar sig så kan du avvakta och eventuellt kika på ny tv också.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt