Permalänk
Medlem

Persienn delar

Haloj fellow swecare.
Har lite funderingar över tillbehör och reservdelar till persienner, har nyss flyttat in till en hyreslägenhet där persienner är installerade sedan tidigare, Funktionen på själva persiennerna fungerar utan problem, däremot vissa smådelar här och där som är antingen trasiga eller halvt funktionella om man säger så.
Att be hyresvärden om hjälp är menlöst då persienner inte ingår i hyran, dock får du inte installera in persienner själv...men inte montera ner dom vid eventuell flytt.

Undrar därför om ni vet vilka delar dessa är, och gärna länk till var dom kan införskaffas.
Bifogar 2 bilder

Själva fjädern kommer inte in riktigt hela vägen, fungerar dock utan problem att vicka på persiennen. Så hoppas att det endast är den delen som behöver bytas ut?

Här är själva fästet spräckt, borde inte vara direkt svårt att byta?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Reservdelar:
persienn

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Jo jag hittar vart jag kan köpa delar osv, tänkte mer om nån hade koll på exakt vilka delar. Första delen med fjädern vet jag inte ens vad jag ska söka efter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Testpilot

Fjädern ingår i delen som kallas "snörledare", det är samma som själva täcklocket för både snöret och vridstångens ingång i fönsterramen. Den andra delen du behöver är en "stånghållare".

För att byta ut snörledaren behöver du ta bort "tofsen" (ändploppen) från snöret och koppla isär vridstången vid plasthylsan för att sedan trä av hela ledaren med fjäder. När du monterar den nya kan det hjälpa att dela/öppna fönstret så att fjädern går att styra innifrån om den fastnar på vägen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Fjädern ingår i delen som kallas "snörledare", det är samma som själva täcklocket för både snöret och vridstångens ingång i fönsterramen. Den andra delen du behöver är en "stånghållare".

För att byta ut snörledaren behöver du ta bort "tofsen" (ändploppen) från snöret och koppla isär vridstången vid plasthylsan för att sedan trä av hela ledaren med fjäder. När du monterar den nya kan det hjälpa att dela/öppna fönstret så att fjädern går att styra innifrån om den fastnar på vägen.

Tack! Listade ut vad delarna heter igår kväll och en beställning är lagd.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X