Battlefield på origin/steam frågor

Permalänk

Battlefield på origin/steam frågor

Hej.
Jag vill börja med att nämna att jag har försökt att hitta svar på mina frågor på google. Men jag får upp väldigt många resultat på google så jag ställer mina frågor här istället. Om det finns en tråd som kan ge svar på mina frågor så länka gärna dit.

Om jag spelar via origin, kan jag då spela med/mot andra spelare som spelar via steam?

Jag har spelat battlefield endast via origin. Är jag tvungen att börja om från lvl 1 och låsa upp alla vapen etc eller fortsätter jag där jag slutade och spela?

Behöver jag 2 installationer av t.ex Battlefild 4 (en för origin och en för steam)?

Behöver jag köpa spelen "igen" för att spela via steam?

Tack på förhand.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Kan inte mycket om stiam. Men ska man inte kunna lägga till spel i bibloteket om man redan har de på datorn?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

För att spela de nyare Battlefield spelen på Steam, måste man installera Origin. Och tror verkligen inte de hade delat spelarbasen på grund av var du köpt spelet.

Så har du köpt spelet genom Origin, ser jag ingen anledning att köpa det genom Steam.

Permalänk
Medlem

Nej, spelarbasen är inte uppdelad så och det finns egentligen ingen andledning att köpa spelet igenom om du redan har det på någon av plattformarna.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk

Så kan dom som har köpt spelet på steam komma in på dom servrar jag spelar på via origin?
För jag hoppas att det är så.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz