Permalänk

Handkontroll PC

Någon rekommendation för en bra handkontroll till ett bra pris?

Runt/under 600 helst.

Till PC

Permalänk
Medlem

Xbox One-kontroll. Finns inget annat vettigt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Xbox 360/One kontroll, om du vill ha kvalite bara plugga in och köra, annars finns de lite billigare alternativ (EasySMX ESM-9013) köpte själv en sådan och den funkar kalas.
https://www.aliexpress.com/i/32821861931.html

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag använder en Xbox one handkontroll. Jag rekommenderar att komplettera en adapter om du ska köra trådlöst.
Här är allt i ett paket: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4638569

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk

Vad tror ni om 'LOGITECH F310'

(Kommer framför allt spela Rocket League)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksonja89:

Vad tror ni om 'LOGITECH F310'

(Kommer framför allt spela Rocket League)

Logitech F310 är urgammal, jag vet inte exakt när den lanserades men det var för minst 10 år sedan i alla fall. Vill du ha något modernare så kan du kolla på 8Bitdo SN30 Pro+, den går att köra både via USB-kabel eller Bluetooth, fungerar till många olika typer av enheter, och har mycket bra byggkvalité.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag köpte en xbox one förra BF när de kostade 900 kr främst för att få handkontrollen till en retropie och vem vet det kanske kommer liknade erbjudanden i år också eller lagerrensning.
Det är visserligen lite dyrare man man fick ju xboxen på köpet och nått liknade är Stadia paketen, kontrollen och en Chromecast ultra har ofta gått att köpa för 800 kr men inte just idag.
Men du kan ju kanske få tag i en begagnad konsol också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Som sagts xbox360/xbone funkar bra.
360 har dock betydligt sämre D-pad, första och andra generationen xbone kontrollern har en ok D-pad, tredje generationen xbone kontrollen har lite bättre D-pad än första.
https://www.console-deals.com/advice/difference-xbox-one-s-el...

Ps4 funkar bra även dom.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!