Någon som kan göra ett 15k recept till en n00b?

Permalänk
Medlem

Någon som kan göra ett 15k recept till en n00b?

Runt 15 k. Upp / ner några hundralappar en tusing är ok. Vill gärna ha ett 3070 kort.
Kommer användas främst till gaming och slösurf
Hade tänkt beställa väldigt snart.

Hade varit roligt med lite olika förslag
Tacksam för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Prestanda biten.

Övriga prylar. (Bytte P300a mot P400a då den har fullmatat med fläktar dvs ingen extra kostnad)

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Se till att säkra ditt 3070 innan du beställer övriga delar, (senaste ryktet var att ASUS inte tillverkade några icke-OC kort alls nu)
I mitt bygge är chassi, PSU och moderkort lite dyrare då det är itx (man får dock wifi 'på köpet')

Gå gärna upp till Ryzen 5600X om du har den extra tusenlappen
- den kräver dock en cpu-kylare också, men det är kanske inte en dum ide att skaffa ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Se till att säkra ditt 3070 innan du beställer övriga delar, (senaste ryktet var att ASUS inte tillverkade några icke-OC kort alls nu)
I mitt bygge är chassi, PSU och moderkort lite dyrare då det är itx (man får dock wifi 'på köpet')

https://komponentkoll.se/bild/rRIBy.png
Gå gärna upp till Ryzen 5600X om du har den extra tusenlappen
- den kräver dock en cpu-kylare också, men det är kanske inte en dum ide att skaffa ändå.

Tack! Är som sagt totalt okunnig på detta men om man inte behöver wifi? Kan man få bättre processorer då istället menar du? Chassi bryr ja mig inte så mkt om sålänge det inte är för mkt "klabb" utan hellre stilrent. Om du har tid och lust får du gärna göra en köplista utan wifi i tanken hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Om du har tid och lust får du gärna göra en köplista utan wifi i tanken hehe

Väljer du ett vanligt B550 moderkort, en vanlig ATX PSU (gärna gold modulär) och ett vanligt chassi blir det lite billigare och du slipper wifi. Då finns det också väldigt mycket mer att välja på, börja med att fundera på vad du vill ha för chassi i så fall.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/14334584

Detta slängde polaren ihop, hur känns det? Där är dock inte grafikkort och chassie med

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej!
Sitter själv och lurar på samma sak, vad tror ni om detta mATX-bygge?