Kopiera text i flera låste fält i PDF till ett annat

Permalänk
Medlem

Kopiera text i flera låste fält i PDF till ett annat

Hej!

Jag jobbar på ett bolag där mycket kundunderlag genereras i PDF:er och för att GDPR anpassa dessa och för att kunden skall kunna signera så behöver vi exportera textraderna till ett likadant dokument fast som använder Scrive (företag som jobbar med identifiering & signering).
Kort jag får fram en PDF med massa av rader och fält där jag får sitta och ctrl + c, ctrl + v in i det nya dokumentet.

Finns det något smidigare sätt att göra detta på? (Givetvis jobbar bolaget jag jobbar på med att integrera detta med Scrive men det är inte gjort i en handvändning - tydligen)

SUPERTACKSAM FÖR ALL HJÄLP!
Hälsar
Andreas

Permalänk
Medlem

En tanke som slog mig var typ att kunna köra som "skärmutklipparen" i Windows och markera de fält som önskas och sen klistrar in texten i nästa - men det är inget jag har kunnat googla mig till

Permalänk
Medlem

Jag googlade lite på "how to export information from fields in pdf file to an external file using javascript" hittade lite dokumentation som beskriver att det är möjligt att göra men tror att pdf-filerna inte ska vara låsta, du kan läsa vidare i dessa:

Interapplication Communication API Reference (pdf)

Developing Applications Using Interapplication Communication (pdf)

I den undre länken finns det lite kodexempel för om man ska koda ett eget verktyg, verkade kunna gå att använda MS Excel för att skriva VisualBasic kod som kunde hämta information från fält i en pdf som sedan fylldes i exceldokumentet. Det verkar det finnas programvaror som kanske kan göra något liknande, vet dock inte hur det interagerar med Scrive, har bara arbetat med Adobe LiveCycle och där kunde man använda javascript för rätt mycket i en pdf men då gällde det att pdf filen inte är "låst", går ej att se bakgrundskoden via t.ex Adobe Reader men i Pro versionen ska man kunna se det t.ex.

/Ullman

Permalänk
Medlem

Tack Ullman för din input - uppskattat!

Permalänk
Rekordmedlem

Varför gör ni inte 2 olika dokument elerl genererar pdfen efter underskriften ?