Tips på återförsäljare av reservdelar till hörlurar (Sennheiser)

Permalänk
Medlem

Tips på återförsäljare av reservdelar till hörlurar (Sennheiser)

Hallå där

Efter flera års trogen tjänst så börjar mina fenomenala Sennheiser hd8 dj att ge upp (främst öronmuffarna (ear pads vafan det nu blir på svenska)) och till min besvikelse så verkar det inte produceras några OEM reservdelar längre.

Har enbart funnit ett fåtal kinesiska knockoffs som inte direkt svämmar över av positiva recensioner.
Så är det någon här som har något bra tips på vart man kan vända sig för att få tag på något av åtminstone skaplig kvalité?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knasterboll:

Hallå där

Efter flera års trogen tjänst så börjar mina fenomenala Sennheiser hd8 dj att ge upp (främst öronmuffarna (ear pads vafan det nu blir på svenska)) och till min besvikelse så verkar det inte produceras några OEM reservdelar längre.

Har enbart funnit ett fåtal kinesiska knockoffs som inte direkt svämmar över av positiva recensioner.
Så är det någon här som har något bra tips på vart man kan vända sig för att få tag på något av åtminstone skaplig kvalité?

Jag är rätt säker på att sennheiser själva säljer reservdelar på sin svenska sida

Permalänk
Rekordmedlem

Slitdelar brukar alla tillverkare sälja via sina vanliga försäljningsställen så besök en hifibutik som har märket så kan de beställa om det inte är väldigt gamla saker.