Pro1 X – telefon för flera operativsystem och fysiskt tangentbord

Permalänk
Melding Plague

Pro1 X – telefon för flera operativsystem och fysiskt tangentbord

Nördarna ser ut att vara i fokus med Pro1 X, som kan köra flera operativsystem och har ett fysiskt tangentbord.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mig en surfplatta med flera os. Har en Surface Pro och det är lite hatkärlek på den fronten. Skulle vilja ha en med både windows och android.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Cosmo Communicator har bättre tangentbord dock.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Sailfish!
Kan bli ersättaren till gamla xperia då.
Dock tråkigt att dom inte tog steget till något 5g chip, behöver inte vara ur 8xx serien. 7xx hade räckt.
Tar emot att köpa en ny lur utan det 2021, då jag brukar köra med samma i ~3 år.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ge mig ett tangentbord och riktiga knappar som inte skymmer halva skärmen...
Gräver fram min gamla Nokia 9300 https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_9300

Skrivet av nick-li:

Cosmo Communicator har bättre tangentbord dock.

Men Cosmo kostar ju 500% mer så det är väl inte så konstigt

Visa signatur
Permalänk
Snusfri

Ser inte så dum ut.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, älskar såna här. Hade en Blackberry Passport som jag tyckte enormt mycket om, dessvärre hade den inte ÅÄÖ men värre var, den hade inte stöd för appar som BankID,Swish etc, vilket gör en obrukbar för mig. Det här kan vara ett alternativ, mkt intressant!

Permalänk
Medlem

Vill gärna se fler lurar med tangentbord då att ''tjockfingra'' med touch är något jag alltid hatat

Permalänk
Medlem

Räcker verkligen 700000kr till att ta fram telefoner?

Eller är det en cashgrab? indiegogo har ju inte bästa ryktet.

Annars kul koncept.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Ooh, flashback till gamle trotjänaren Nokia N900. Villhöver!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag avskyr samtliga skärmtangentbord; de kan vara mer eller mindre usla men alla är usla. Om en etablerad tillverkare kom med en välspecad telefon med fysiskt tangentbord skulle jag absolut vara intresserad, i alla fall om det närmar sig dags att byta - jag har inte råd att byta hur ofta som helst.

Men med den finish vi tenderar att kräva av telefonerna i dag, inte bara gällande fysiskt utförande utan... allt, att lägga pengar på en kickstarter av för mig oklar kvalitet? För egen del har jag svårt att se det hända.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Räcker verkligen 700000kr till att ta fram telefoner?

Eller är det en cashgrab? indiegogo har ju inte bästa ryktet.

Annars kul koncept.

De har ju redan en version pro 1, så det är ju ändå inte helt orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

De har ju redan en version pro 1, så det är ju ändå inte helt orimligt. https://youtu.be/a9uI-XdP8B8

Ah, nice
Är ju lite sugen. Är ju gammal Psion Revo användare

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Trams. Fysisk tangentbord hade blueberry och det gick sådär.. Ja det betyder inte att fysisk tangentbord är skit, men det ger så lite extra emot alla nackdelar. En vikbar smartphonen däremot ger ett mycket större interface för ofta den typ av arbete som man utför på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

De har ju redan en version pro 1, så det är ju ändå inte helt orimligt. https://youtu.be/a9uI-XdP8B8

Det verkar ju inte vara så mycket nytt över denna, och batteriet är fortfarande kvar på 3200mah... känns lite meh

Permalänk
Medlem

Gött, då jag alltid har hatat mardrömmen som är touchtangentbord (för att jag skriver 666 ggr så snabbt med riktiga tangenter), men å andra sidan är inte supersmå ofullständiga tangentbord så roliga de heller. Så jag är lite kluven, men gillar idén, och OS-frihet är ett stort plus.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Kanske dags att köpa en ersättare till X10 Mini Pro

Permalänk
Avstängd

Hade vart perfekt om skärmen varit vridbar. Och om det haft å, ä och ö förstås.

(qtek 9000 nedan om ni undrar, fantastisk pryl)

Permalänk
Avstängd

Nära 6 lax för en lur med mediokert batteri och snapdragon 835 som man inte ens får använda förrän tidigast mars nästa år?

Nej tack

Permalänk
Medlem

Ger mig flashback till min gamla Xperia X1. Är rätt hygglig på att skriva med tumtangenter men inte haft en telefon med det sedan dess. Hade jag inte behövt ha företagstelefon så hade jag lätt tagit en, men är inte sugen på att dra runt med två telefoner och lär nog inte flyga att köra med den som företagstelefon.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Sailfish!
Kan bli ersättaren till gamla xperia då.
Dock tråkigt att dom inte tog steget till något 5g chip, behöver inte vara ur 8xx serien. 7xx hade räckt.
Tar emot att köpa en ny lur utan det 2021, då jag brukar köra med samma i ~3 år.

Tror inte det blir något officiellt stöd men om du klarar dig med en community utgåva av sailfish...
Kanske någon portar efter ett tag.
Om du använder en xperia X så förstår jag om du vill uppgradera hårdvaran men xparia XA och 10 modellerna fungerar bra ett tag till.

Permalänk
Medlem

Vid närmare eftertanke så borde någon tillverkare bara tillverka ett externt litet tangentbord med bluetooth i storlekn av en mobiltelefon, så kan man ha med sig det i fickan när det behövs.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag blir ärligt talat rätt sugen, men jag som köper telefoner för 3-4k (och numera är det arbetsgivaren som står för kostnaden) vill tyvärr inte öppna plånboken. Det finns så mycket annat jag vill spendera pengarna på än en mobiltelefon

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Trams. Fysisk tangentbord hade blueberry och det gick sådär.. Ja det betyder inte att fysisk tangentbord är skit, men det ger så lite extra emot alla nackdelar. En vikbar smartphonen däremot ger ett mycket större interface för ofta den typ av arbete som man utför på mobilen.

Menar du blackberry? Dom gick ju inte under pga de hade kvar ett fysiskt tangentbord...

Vilka nackdelar ger ett fysiskt tangentbord? Och menar du att vikbara telefoner inte har några nackdelar med sig?
Du vet väl att det finns folk med andra prioriteringar än dig? Det behöver inte betyda "sämre". Bara annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Vid närmare eftertanke så borde någon tillverkare bara tillverka ett externt litet tangentbord med bluetooth i storlekn av en mobiltelefon, så kan man ha med sig det i fickan när det behövs.

Finns en hel drös på Ali express och liknande https://www.coolpriser.se/shop/universal-mini-bluetooth-25074...

Permalänk
Medlem

Någon som vet status på Ubuntu touch nu, går utvecklingen framåt? Har en gammal BQ Aquaris E4.5 men har inte testat sen canonical slopade stödet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ELF:

Ge mig en surfplatta med flera os. Har en Surface Pro och det är lite hatkärlek på den fronten. Skulle vilja ha en med både windows och android.

Lustigt..jag skulle vilja slippa både windows och andoid.

Varför kan de inte släppa modeller med linux? Man vill ju inte byta själv och riskera var utan drivare och annan mjukvara för enheten som är gjord för windows och android.

Permalänk
Skrivet av Dumbullen:

Menar du blackberry? Dom gick ju inte under pga de hade kvar ett fysiskt tangentbord...

Vilka nackdelar ger ett fysiskt tangentbord? Och menar du att vikbara telefoner inte har några nackdelar med sig?
Du vet väl att det finns folk med andra prioriteringar än dig? Det behöver inte betyda "sämre". Bara annorlunda.

Ja blueberry. De som höll kvar med fysisk tangentbord in i det sista. Tillslut när det redan var för sent började de göra mer vanliga. De hade en väldigt stor marknadsandel i USA och hade lungt kunnat haft ett bra apputbud om användarbasen fortfarande var stor.
Självklart finns det personer med olika önskemål. Problemet är om användarskaran inte blir stor, så blir det svårt att göra en highend produkt som folk tycker är prisvärda. Se det lite som i typ varenda mobiltråd så gnäller någon att ingen highend Android mobil är tillräckligt liten, men trots att det finns så otroligt många tillverkare så väljer ingen av dem att försöka göra en sådan.
Där Android har en nackdel med sämre mer strömtörstig cpu än Apple.

Det jag menar är att jag tror dessa mobiler kommer floppa. De vikbara har såklart en drös nackdelar, när nackdelarna blir mindre och fördelarna blir mer, så kommer de bli en mobil som passar en betydligt fler skara användare än de med fysisk tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ni som ännu inte vant er vid touch tangentbord borde testa swipe-funktionen. Bra mycket snabbare än en pekfingervals (eller ja, tumvals oftast) som ett fysiskt medför.

Och ni som prompt måste ha ett fysiskt... Använd ett bluetooth tangentbord?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Inget å, ä och ö tyvärr.