Köpråd: Trådlös mus och potentiellt trådlöst tangentbord

Permalänk

Köpråd: Trådlös mus och potentiellt trådlöst tangentbord

Hejsan, jag är väldigt sugen på att köpa en ny mus. Sedan jag började gejma med mina egna prylar så har jag alltid ägt och älskat min Razer Deathadder. Det är den enda mus jag har använt, bortsett från när jag var barn. Detta är ca 15 års tid som jag har använt mig av en och samma mus men jag vill nu byta.
För det första så är jag ute efter en trådlös mus, då jag inte spelar FPS spel lika seriöst längre så är detta ett steg jag vill ta. Jag spelar också en hel del WoW så en "MMO-mus" vore att föredra. När jag har letat runt lite så verkar det bara som att Razer har båda dessa men jag hoppas att det inte stämmer för jag vill gärna sluta använda mig av deras produkter.

När det kommer till tangentbord så är trådlöst också ett måste och ett tyst tangentbord. Idag äger jag ett Razer Huntsman Elite och det är ett av mina största misstag någonsin. Tangentbordet i sig är det inget fel på, men det är så äckligt högljutt.
Andra krav jag har på ett tangentbord är att det ska ha en numpad då jag använder den väldigt ofta.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag lirar FFXIV väldigt mycket och hade tidigare en G600 men gick till över en G604 och har aldrig tittat tillbaka därefter. Älskar den verkligen och rekommenderar den starkt!

Vilka brytare har du på dina huntsman? Pröva att lägga o-rings och kolla ifall det är ok. Annars skulle jag rekommendera någonting med Silent. Budget för bägge?

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Jag lirar FFXIV väldigt mycket och hade tidigare en G600 men gick till över en G604 och har aldrig tittat tillbaka därefter. Älskar den verkligen och rekommenderar den starkt!

Vilka brytare har du på dina huntsman? Pröva att lägga o-rings och kolla ifall det är ok. Annars skulle jag rekommendera någonting med Silent. Budget för bägge?

G604 ser bra ut men det är så få knappar i jämförelse. Om det är så musen inte är trådlös så kan jag leva med det men skulle föredra trådlöst.

Min huntsman har "Razer Opto-Mechanical Switch" och jag har ingen aning om vad o-rings är eller liknande. Det finns ingen gräns på min budget om jag hittar rätt grejjer. När det kommer till tangentbord så har jag tittat på Logitech G915.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnobbenSwe:

G604 ser bra ut men det är så få knappar i jämförelse. Om det är så musen inte är trådlös så kan jag leva med det men skulle föredra trådlöst.

Min huntsman har "Razer Opto-Mechanical Switch" och jag har ingen aning om vad o-rings är eller liknande. Det finns ingen gräns på min budget om jag hittar rätt grejjer. När det kommer till tangentbord så har jag tittat på Logitech G915.

Med den musen kommer jag upp till 20 olika macros, med G600 var det 25 så du får 5 mer med den.
G604 är trådlöst

Du vet att det finns tangentbord som kostar över 30 0000 va?
skämt åsido men utöver att brytaren klickar. Så slår keycapen garanterat på brädan som förstärker ljudet. Med o rings dämpar du nedslaget mot kostnaden av travel distance.

Vill du bygga ett eller bara köpa ett från "hyllan"

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Med den musen kommer jag upp till 20 olika macros, med G600 var det 25 så du får 5 mer med den.
G604 är trådlöst

Du vet att det finns tangentbord som kostar över 30 0000 va?
skämt åsido men utöver att brytaren klickar. Så slår keycapen garanterat på brädan som förstärker ljudet. Med o rings dämpar du nedslaget mot kostnaden av travel distance.

Vill du bygga ett eller bara köpa ett från "hyllan"

Jag skulle föredra 12 knappar på sidan än att ha flera ovanpå musen.

Jag vet inte riktigt vad du försöker säga, bara för att någon ifrån Japan har gjort ett tangentbord med lite guld så betyder det inte att jag är intresserad av det.

Bygga ett tangentbord? Vad är det för hipster skit?
Jag är ute efter ett trådlöst tangentbord, något liknande Logitech G915 som jag nämnde tidigare. Jag vill veta om det finns något tangentbord runt samma prisklass som kanske är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnobbenSwe:

Jag skulle föredra 12 knappar på sidan än att ha flera ovanpå musen.

Jag vet inte riktigt vad du försöker säga, bara för att någon ifrån Japan har gjort ett tangentbord med lite guld så betyder det inte att jag är intresserad av det.

Bygga ett tangentbord? Vad är det för hipster skit?
Jag är ute efter ett trådlöst tangentbord, något liknande Logitech G915 som jag nämnde tidigare. Jag vill veta om det finns något tangentbord runt samma prisklass som kanske är bättre.

Hahah och här ger jag upp. GL med letandet.