Stadsnätet Stockholm: Vilken leverantör?

Permalänk
Medlem

Stadsnätet Stockholm: Vilken leverantör?

Är idag ansluten till stadsnätets fiber och kör för närvarande med ComHem 100/100 men funderar på lite mer kräm. Framförallt upp då jag kör mycket backuper till molnet.

Men av någon anledning så kör comhem bara med max 100 upp oavsett vad man väljer för nedhastighet. Och särskilt billiga är dom inte heller. Hur står sig till exempel

Bahnhof
Ownit

Båda erbjuder 250/250 till samma summa som Comhem vill ha för 100/100 så det borde ju inte vara ett svårt val. MEN... den viktiga följdfrågan - kan det skilja i prestanda beroende på vem man väljer eller trängs dom alla i samma nät?

Tackar och bockar på förhand!

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Är idag ansluten till stadsnätets fiber och kör för närvarande med ComHem 100/100 men funderar på lite mer kräm. Framförallt upp då jag kör mycket backuper till molnet.

Men av någon anledning så kör comhem bara med max 100 upp oavsett vad man väljer för nedhastighet. Och särskilt billiga är dom inte heller. Hur står sig till exempel

Bahnhof
Ownit

Båda erbjuder 250/250 till samma summa som Comhem vill ha för 100/100 så det borde ju inte vara ett svårt val. MEN... den viktiga följdfrågan - kan det skilja i prestanda beroende på vem man väljer eller trängs dom alla i samma nät?

Tackar och bockar på förhand!

Jag har Ownit (via sundbybergs stadsnät) och det funkar kanon. Tror jag får mer än utlovat och de har väldigt bra service. Det går fort att få hjälp och de förstår problemen jag haft.

Permalänk
Medlem

Jag har Ownit 1000/1000 vi Ip-only, full kräm dygnet runt