Xbox handkontroll syns inte i "Lägg till enhet"

Permalänk

Xbox handkontroll syns inte i "Lägg till enhet"

Hej!

Dator med Win10 (och Ipadda med IOS13) hittar ej handkontrollen Xbox Elite via bluetooth.
Både handkontrollen och Windows är uppdaterade så ock bluetooths drivrutin (underförstått att ingen adapter används vilket inte skall behövas då datorn har inbyggd).
Har följt instruktionerna funna på Internet (trycka på gröna knappen så att handkontrollen blinkar snabbt, slå på bluetooth ock tryck Sök). Handkontrollen är två år gammal och har använt den med sladd men det är först nu jag vill prova den trådlösa vägen.

MVH!
Steen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Världsomseglaren:

Hej!

Dator med Win10 (och Ipadda med IOS13) hittar ej handkontrollen Xbox Elite via bluetooth.
Både handkontrollen och Windows är uppdaterade så ock bluetooths drivrutin (underförstått att ingen adapter används vilket inte skall behövas då datorn har inbyggd).
Har följt instruktionerna funna på Internet (trycka på gröna knappen så att handkontrollen blinkar snabbt, slå på bluetooth ock tryck Sök). Handkontrollen är två år gammal och har använt den med sladd men det är först nu jag vill prova den trådlösa vägen.

MVH!
Steen

Tror inte den har bluetooth bara senaste elite kontrollen som har..

Permalänk
Medlem

BT kom när One S och X släpptes på de vanliga kontrollerna men Elite uppdaterades inte direkt utan först när Elite 2 kom ut. Enklast och bäst är att köpa en dongel för att koppla kontrollerna via deras vanliga protokoll istället för BT, bättre räckvidd och stabilitet bland annat.

Permalänk

Oj då!
Då kan jag inte använda den med den nya Ipaddan air generation 4 eller är det möjligt att koppla in den med USB-C?