Permalänk
Medlem

Skärmstativ 32" + 27", vilken?

Hejsan!

Ska flytta nu i slutet av veckan vilket tvingar mig att skaffa ett mindre skrivbord för att få plats. Jag kommer använda mig av ett 120 cm brett och 60 cm djupt skrivbord. För ytan och mina skärmars skull kommer jag därför behöva skaffa ett skärmstativ. Stativet får inte vara väggfast. Jag har kollat runt lite men tycker sidorna är extremt dåliga på att visa upp vilken funktionalitet stativen har. De skryter med att man kan använda skärmarna som en bergodalbana, men visar sällan om man kan göra något så enkelt som att vrida skärmarna. Jag vill alltså inte ha mina skärmar rakt uppställda längs en linje. Jag behöver ett stativ som håller en 32" och en 27" skärm. Då skrivbordet inte är särskilt djupt önskas det att stativet inte sticker ut alltför mycket, även om de såklart inte måste slicka väggen. De måste även gå att vrida den ena skärmen. huvudskärmen ska vara centrerad men den mindre 27" skärmen ska kunna vridas som ett "/" eller ett "\".

Har ni några tips eller vet ni några stativ som med all säkerhet har dessa funktioner? Alla tips uppskattas! Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Verkar som att en gasdriven arm skulle passa dig:

https://www.inet.se/produkt/2515908/deltaco-arm-0351-gasdrive...

Fördelen med gasdrivna armar är att du kan justera dem i princip hur som helst. Verkar som att folk fått denna att fungera med 34" + 27", vara bara noggrann med att kolla maxvikten innan du köper. Läs recensionerna för mer info.