Permalänk
Medlem

Projekt Cyber Devil

Hej!
Då var det dags med ett nytt bygge efter flera års avhållsamhet.
Det blir en grovt modifierad version av min gamla little devil chassi, designen har jag suttit och filat på i omgångar under åren och nu blir det äntligen att förverkliga.
Jag har fått hem majoriteten av dem nya panelerna och börjat "borsta" dem med 180 sandpapper.

Nästa steg blir att låna en kompis kantvik till helgen så jag kan få dem bockade.
Blir även helt ny hårdvara och självklart vattenkylt

Permalänk
Medlem

blev en del gjort på chassit idag.
först gjorde jag ett enkelt slip stöd och borstade om panelerna då jag inte blev helt nöjd med att köra på frihand.

sen blev det en tur till polarens verkstad och låna kantviken, resultatet blev riktigt bra

nästa steg blir att börja kapa i chassit och borra alla hål för fastsättning av dem nya panelerna.

Permalänk
Medlem

Hej igen! har inte blivit så mycket gjort på senaste som man hade velat, men har fått till det mesta kring grafikkortet och kommit en bit på vägen med alla infästningar av dem nya panelerna.
fick även hem akryl panelen och reservoarhållarna.
Beställde dubbel uppsättning då jag aldrig bockat akrylplast tidigare och räknar med minst en blir misslyckad

Permalänk
Medlem

Varit ett tag sedan senast men har inte stått helt still.
Jag har fått hem dem flesta komponenterna nu, dock inte grafikkort så skall köra den med mitt gtx1080 tills nya kommit.
har även fått på alla paneler på plats och börjat montera lite komponenter.
tog även och 3dprintade fläktdistanser till frontfläktarna, måste dock fästa nätet snyggare när jag fått hem rätta skruvarna.

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

Wow, great work so far! Looks amazing

I will be following this one!

Thanks! it means allot coming from you
i will most likely migrate some parts form my current computer and get it working this weekend.

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

Look forward to the update. Did you have the panels cut by waterjet?

No its cut by laser. i have a semi local company how did it for a fair price.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jorvin:

No its cut by laser. i have a semi local company how did it for a fair price.

Thats cool. I wish I had a local place near Norrtälje, or that I had time to rebuild my CNC to properly cut aluminium

Keep up the great work. Nice brushed details btw

Permalänk
Medlem

Här kommer lite bilder från helgens arbete.
Det som är kvar nu kommer göras när mitt rtx3080 behagar dyka upp.
Då blir det byte till hardtube och skall montera nät på nedre intaget också.
men här är lite bilder i full rgb mode

Permalänk
Proffsmoddare

That looks sick. I am getting some awesome Corpo Cyberpunk 2077 vibes from this. Can't wait to see the hardline installed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

That looks sick. I am getting some awesome Corpo Cyberpunk 2077 vibes from this. Can't wait to see the hardline installed.

yes my grill design is heavily influenced by V's jacket "halo" and also the overall theme

Permalänk
Medlem

Väldigt ambitiöst @Jorvin ser riktigt bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Väldigt ambitiöst @Jorvin ser riktigt bra ut

Man tackar
får hoppas grafikkortet dyker upp snart så man kan bli helt klar